Szkolenie II stopnia metody werbo-tonalnej | |||||||
|
|||||||
Termin: 21 - 22.03.2015 r. (sobota), godz. 10.00-18.00, 5.10.2014r. (niedziela), godz. 9.00-15.00. Temat: Szkolenie II stopnia metody werbo-tonalnej Prowadzący: mgr Izabela Łukasiuk Forma: warsztaty Godz.: 10.00-18.00 (sobota), godz. 9.00-15.00 (niedziela).
Miejsce szkolenia: Osiedlowy Dom Kultury AMiK, ul. Skłodowskiej 4, 24-100 Puławy. Cena: 400 zł od osoby. Ilość osób: ograniczona, decyduje kolejność zapisów i wpłat. Organizator: ,,Alternatywa", www.alterantywa-szkolenia.pl Osoba prowadząca: mgr Izabela Łukasiuk - certyfikowany trener metody webo-tonalnej Dla kogo przeznaczone jest szkolenie: dla logopedów, psychologów, pedagogów, nauczycieli wczesnej interwencji, nauczania przedszkolnego, terapeutów, studentów, rodziców.
Zakres tematyczny warsztatów metody werbo-tonalnej (cz. II):
1. Utrwalanie samogłosek ustnych w technice rytmu muzycznego, rytmu ciała, zabaw fonacyjnych, powtórzenie I części szkolenia.
2. Wywołanie, korekcja wymowy i utrwalenie samogłosek [ą], [ę] w technice rytmu ciała.
3. Zaprezentowanie nowych rytmów muzycznych w zakresie samogłosek.
4. Utrwalenie spółgłosek [p], [b], [m], [l] w technice rytmu muzycznego, rytmu ciała, zabawach fonacyjnych.
5. Zaprezentowanie nowych rytmów muzycznych w zakresie ww. spółgłosek.
6. Wywołanie, korekcja wymowy i utrwalenie spółgłosek [j], [ł], [t], [d],[n],[f], [w] w technice rytmu ciała, rytmu muzycznego i zabaw fonacyjnych.
Cel warsztatu:
zapoznanie uczestników warsztatów z kolejnymi elementami metody werbo-tonalnej wraz z przedstawieniem wykorzystania metody w procesie rozwoju językowego dzieci z różnymi zaburzeniami m.in.: z wadą słuchu, z cechami autystycznymi
opóźnionym rozwojem mowy itp.
Opis metody:
Metoda werbo-tonalna została opracowana przez profesora Petera Guberina w latach pięćdziesiątych XX wieku w Centrum SUVAG w Zagrzebiu. Od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku stosowana jest na całym świecie. W metodzie werbo-tonalnej uwzględniane są m. in. takie elementy jak: zabawy fonacyjne, rytm ciała i rytm muzyczny. Początkowo dzieci uczą się dużych ruchów ciała, a precyzyjne ruchy narządów artykulacyjnych stanowią część dużej motoryki i schematów rytmicznych, które pozwalają im produkować prawidłowy rytm i intonację oraz doskonalić jakość głosu. Natomiast w zabawach fonacyjnych każda samogłoska ma przyporządkowany rekwizyt dzięki czemu tworzy się logiczne połączenie dźwięku z przedmiotem. Wykorzystując elementy metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z zaburzonym rozwojem mowy sprawiamy, że poprzez doskonałą zabawę, osiągamy oczekiwane efekty terapeutyczne.
|
|||||||
Miejsce Puławy | |||||||
Kontakt Justyna Gotthardt, nr tel. 505 778 442, justynagotthardt@wp.pl | |||||||