Temat:
|
II Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna „Skuteczne narzędzia i metody terapeutyczne w pracy nad zaburzeniami mowy u dzieci i młodzieży”
|
Prowadzący:
|
Dr Ewa Małachowska, dr Ewa Jeżewska-Krasnodębska, mgr Łukasz Kowalczyk
|
Forma:
|
konferencja
|
Termin:
|
21.03.2015
|
Godziny zajęć:
|
10.00-17.00
|
Miejsce :
|
Warszawa
|
Cena:
|
399 zł (z rabatem 349 zł)
|
Organizator:
|
Forum Media Polska sp. z o.o.
www.forum-media.pl
Marlena.fiedorow@forum-media.pl
61 66 83 105
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
Konferencję adresujemy do logopedów i osób, które chcą zostać logopedami.
Dr nauk humanistycznych Ewa Jeżewska-Krasnodębska: logopeda dyplomowany, pedagog specjalny, neuroterapeuta Biofeedback, specjalista w zakresie zaburzeń komunikacji w mowie i piśmie u dzieci i dorosłych. Prodziekan Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie, kierownik Studiów Logopedycznych tej uczelni. Założycielka i opiekun merytoryczny Centrum Terapii Dziecka w Warszawie i Otwocku, ekspert w zakresie logopedii i pedagogiki specjalnej w MEN. W praktyce zawodowej specjalizuje się w diagnozie i terapii różnych zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych, szczególnie w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej, profilaktyki logopedycznej, opóźnienia rozwoju mowy, zaburzeń pochodzenia korowego oraz dyslalii u dzieci i dorosłych.
Dr nauk humanistycznych Ewa Małachowska: logopeda, neurologopeda, logorytmik, glottodydaktyk; nauczyciel dyplomowany, ekspert MEN, posiada certyfi kat zawodowy logopedy. Pracuje w Zespole Szkół Nr 9 w Toruniu oraz na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie prowadzi zajęcia praktyczne i teoretyczne ze studentami studiów stacjonarnych i podyplomowych Wydziału Filologicznego oraz Wydziału Nauk Pedagogicznych. Współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli, prowadząc kursy i warsztaty logopedyczne. Pełni funkcję Przewodniczącej Polskiego Związku Logopedów.
Mgr Łukasz Kowalczyk: logopeda, pedagog specjalny, doktorant Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej. Pracownik Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „TOP" w Warszawie, w której zajmuje się terapią dzieci jąkających się. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Osób Jąkających się „Ostoja". Uczestnik kursów z zakresu diagnozy i terapii osób jąkających się prowadzonych m.in. przez M. Chęćka, K. Szamburskiego, Z. Tarkowskiego i K. Węsierską.
Program:
- 1. Postępowanie logopedyczne w przypadku dyslalii
- A. Etap przygotowawczy terapii logopedycznej
- Na co zwrócić uwagę, by opracować skuteczny program logoterapii i dostosować go do indywidualnego przypadku.
- Jakie ćwiczenia warto zastosować w nauce prawidłowego gryzienia, żucia i połykania.
- Ćwiczenia w terapii pionizacji języka.
- Przygotowanie do wywołania głoski – sprawdzone ćwiczenia emisyjno-głosowe, rytmizujące i oddechowe.
- Jak odpowiednio dobrać ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny w zależności od wywoływanej głoski.
- B. Wywoływanie, utrwalanie i automatyzowanie głoski – skuteczne metody terapeutyczne
- Jak prowadzić postępowanie logopedyczne w przypadku dyslalii prostej i złożonej.
- Sygmatyzm, rotacyzm, kappacyzm, gammacyzm, lambdacyzm i mowa bezdźwięczna – na jakie metody pracy warto postawić, by uzyskać szybki efekt logopedyczny.
- Jak wywoływać i utrwalać głoski w wypadku zaburzeń mowy wywołanych nieprawidłową budową anatomiczną aparatu mowy (wadami zgryzu, anomalią językową, skróconym wędzidełkiem podjęzykowym, przerostem trzeciego migdałka).
- Skuteczne metody i narzędzia terapeutyczne w wypadku dyslalii zdiagnozowanej u dzieci starszych i młodzieży.
- 2. Terapia jąkania
- Jak opracować plan postępowania terapeutycznego, by dostosować go do indywidualnych potrzeb pacjenta.
- Objawy jąkania a emocje – jakie czynniki wpływają na skuteczność terapii.
- Postępowanie logopedyczne w przypadku upłynniania mowy – sprawdzone metody terapeutyczne.
- Jak zwolnić tempo mówienia i wykorzystać ruchy ręki w terapii jąkania – ćwiczenia rekomendowane przez Krzysztofa Szamburskiego.
- 3. Interwencja terapeutyczna opóźnionego rozwoju mowy
- Sprawdzone narzędzia logopedyczne w terapii prostego opóźnienia rozwoju mowy.
- Jak przygotować efektywny program zajęć dla dziecka z opóźnionym rozwojem mowy.
- „Kąpiel słowna”, prowadzenie dialogu, pozytywne wzmocnienia – jak kształtować współpracę rodzica z dzieckiem, u którego stwierdzono opóźniony rozwój mowy.
- 4. Techniki wspomagające terapię logopedyczną
- Jak profesjonalnie wykonać masaż twarzy i zewnętrznych narządów artykulacyjnych.
- Jakie ćwiczenia z zakresu dużej motoryki warto włączyć do postępowania logopedycznego, by zwiększyć efekt terapii.
- Jaka jest zależność pomiędzy terapią logopedyczną a terapią ręki.
|