SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

II Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna "Skuteczne narzędzia i metody terapeutyczne w pracy nad zaburzeniami mowy u dzieci i młodzieży  
Sobota, 21.03.2015, 10:00 - 17:00
Odsłon : 1237  

 

Temat:

II Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna „Skuteczne narzędzia i metody terapeutyczne w pracy nad zaburzeniami mowy u dzieci i młodzieży”

Prowadzący:

Dr Ewa Małachowska, dr Ewa Jeżewska-Krasnodębska, mgr Łukasz Kowalczyk

Forma:

konferencja

Termin:

21.03.2015

Godziny zajęć:

10.00-17.00

Miejsce :

Warszawa

Cena:

399 zł (z rabatem 349 zł)

Organizator:

Forum Media Polska sp. z o.o.

www.forum-media.pl

Marlena.fiedorow@forum-media.pl

61 66 83 105

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

Konferencję adresujemy do logopedów i osób, które chcą zostać logopedami. 

 

Dr nauk humanistycznych Ewa Jeżewska-Krasnodębska: logopeda dyplomowany, pedagog specjalny, neuroterapeuta Biofeedback,  specjalista w zakresie zaburzeń komunikacji w mowie i piśmie u dzieci i dorosłych. Prodziekan Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie, kierownik Studiów Logopedycznych tej uczelni. Założycielka i opiekun merytoryczny Centrum Terapii Dziecka w Warszawie i Otwocku, ekspert w zakresie logopedii i pedagogiki specjalnej w MEN. W praktyce zawodowej specjalizuje się w diagnozie i terapii różnych zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych, szczególnie w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej, profilaktyki logopedycznej, opóźnienia rozwoju mowy, zaburzeń pochodzenia korowego oraz  dyslalii u dzieci i dorosłych.

 

Dr nauk humanistycznych Ewa Małachowska: logopeda, neurologopeda, logorytmik, glottodydaktyk; nauczyciel dyplomowany, ekspert MEN, posiada certyfi kat zawodowy logopedy. Pracuje w Zespole Szkół Nr 9 w Toruniu oraz na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie prowadzi zajęcia praktyczne i teoretyczne ze studentami studiów stacjonarnych i podyplomowych Wydziału Filologicznego oraz Wydziału Nauk Pedagogicznych. Współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli, prowadząc kursy i warsztaty logopedyczne. Pełni funkcję Przewodniczącej Polskiego Związku Logopedów.

 

Mgr Łukasz Kowalczyk: logopeda, pedagog specjalny, doktorant Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej. Pracownik Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „TOP" w Warszawie, w której zajmuje się terapią dzieci jąkających się. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Osób Jąkających się „Ostoja". Uczestnik kursów z zakresu diagnozy i terapii osób jąkających się prowadzonych m.in. przez M. Chęćka, K. Szamburskiego, Z. Tarkowskiego i K. Węsierską.

 

 

Program:

           

  1. 1.       Postępowanie logopedyczne w przypadku dyslalii
    1. A.      Etap przygotowawczy terapii logopedycznej
  • Na co zwrócić uwagę, by opracować skuteczny program logoterapii i dostosować go do indywidualnego przypadku.
  • Jakie ćwiczenia warto zastosować w nauce prawidłowego gryzienia, żucia i połykania.
  • Ćwiczenia  w terapii pionizacji języka.
  • Przygotowanie do wywołania głoski – sprawdzone ćwiczenia emisyjno-głosowe, rytmizujące i oddechowe.
  • Jak odpowiednio dobrać ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny w zależności od wywoływanej głoski.
  1. B.      Wywoływanie,  utrwalanie  i automatyzowanie głoskiskuteczne metody terapeutyczne
  • Jak prowadzić postępowanie logopedyczne w przypadku dyslalii prostej i złożonej.
  • Sygmatyzm, rotacyzm, kappacyzm, gammacyzm, lambdacyzm i mowa bezdźwięczna – na jakie metody pracy warto postawić, by uzyskać szybki efekt logopedyczny.
  • Jak wywoływać i utrwalać głoski w wypadku zaburzeń mowy wywołanych nieprawidłową budową anatomiczną aparatu mowy (wadami zgryzu, anomalią językową, skróconym wędzidełkiem podjęzykowym, przerostem trzeciego migdałka).
  • Skuteczne metody i narzędzia terapeutyczne w wypadku dyslalii zdiagnozowanej u dzieci starszych i młodzieży.
  1. 2.       Terapia jąkania
  • Jak opracować plan postępowania terapeutycznego, by dostosować go do indywidualnych potrzeb pacjenta.
  • Objawy jąkania a emocje – jakie czynniki wpływają na skuteczność terapii.
  • Postępowanie logopedyczne w przypadku  upłynniania mowy – sprawdzone metody terapeutyczne.
  • Jak zwolnić tempo mówienia i wykorzystać ruchy ręki  w terapii jąkania – ćwiczenia rekomendowane przez Krzysztofa Szamburskiego.
  1. 3.       Interwencja terapeutyczna opóźnionego rozwoju mowy
  • Sprawdzone narzędzia logopedyczne w terapii prostego opóźnienia rozwoju mowy.
  • Jak przygotować efektywny program zajęć dla dziecka z opóźnionym  rozwojem mowy.
  • „Kąpiel słowna”, prowadzenie dialogu, pozytywne wzmocnienia – jak kształtować współpracę rodzica z dzieckiem, u którego stwierdzono opóźniony rozwój mowy.
  1. 4.       Techniki wspomagające terapię logopedyczną
  • Jak profesjonalnie wykonać masaż twarzy i zewnętrznych narządów artykulacyjnych.
  • Jakie ćwiczenia z zakresu dużej motoryki warto włączyć do postępowania logopedycznego, by zwiększyć efekt terapii.
  • Jaka jest zależność pomiędzy terapią logopedyczną a terapią ręki.

 

Miejsce Warszawa
Kontakt e-mail: Marlena.fiedorow@forum-media.pl, tel.: 61 66 83 105