SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci  
Od Czwartek, 19.03.2015 -  10:00
Do Piątek, 20.03.2015 - 13:00
Odsłon : 796  

 

 Temat:

Metoda   Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci

Prowadzący:

Bożenna   Odowska-Szlachcic

Forma:

szkolenie

Termin:

19-20.03.2015

Godziny   zajęć:

10.00-16.00   [czwartek]

9-13 [piatek]

Miejsce   :

Warszawa,    ul. Rakowiecka 39A lok.11

Cena:

350zł

Organizator:

Centrum Kształcenia „Dobra   Kadra”

www.dobrakadra.edu.pl

szkolenia@dobrakadra.edu.pl

22/403-69-88

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

logopedzi, pedagodzy specjalni, terapeuci pracujący z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami, psychologowie i pedagodzy z ośrodków diagnostyczno-terapeutycznych, studenci logopedii i pedagogiki specjalnej, rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (dysfazją), specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych, rehabilitanci 

mgr Bożenna Odowska-Szlachcic - tyflopedagog, trener/terapeuta funkcji wzrokowych, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, logopeda

 Program:

            Zależność między rozwojem ruchowym dziecka a kształtowaniem funkcji poznawczych

  1. Ocena stanu dziecka po urodzeniu według czterech skal rozwojowych
  2. Test dotykowy - ocena funkcjonowania oun
  3. Rozwój i funkcje mózgu w pierwszych latach życia dziecka
  4. Znaczenie systemów zmysłowych w kształtowaniu i rozwoju mowy
  5. Rola układu limbicznego
  6. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju      psychomotorycznego
  7. Dysfunkcje procesów SI u dzieci z zaburzeniami mowy i uszkodzeniami      ośrodkowego układu nerwowego
  8. Przyczyny opóźnionego rozwoju mowy w aspekcie procesów integracji      sensorycznej
  9. Poziomy rozwoju mowy w świetle integracji sensorycznej
  10. Mózgowa organizacja funkcji językowych
  11. Dyspraksja werbalna i dysfazja rozwojowa – podobieństwa i różnice
  12. Wspomaganie rozwoju mowy poprzez normalizację i stymulację systemów      zmysłowych – przykłady ćwiczeń
  13. Film – fragmenty sesji terapeutycznych u dzieci z uszkodzeniami oun
  14. Strategie terapeutyczne wyciszające i pobudzające
  15. Wpływ przetrwałych odruchów na rozwój mowy
  16. Film – sesja terapeutyczna dziecka z zespołem uwarunkowanym      genetycznie
  17. Dysfunkcje ustno-twarzowe
  18. Korekcja zaburzeń w obrębie twarzy i jamy ustnej
  19. Terapia zapachami we wspomaganiu rozwoju mowy
  20. Planowanie terapii
  21. Demonstracja drobnego, pomocniczego sprzętu wspomagającego rozwój      mowy.
  22. Propozycje ćwiczeń
  23. Dyskusja

 

 

 

Miejsce Warszawa
Kontakt szkolenia@dobrakadra.edu.pl, 22/403-69-88