Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci |
|
|
|
Od Czwartek, 19.03.2015 - 10:00
Do Piątek, 20.03.2015 - 13:00
|
|
Odsłon : 797 |
|
|
Temat:
|
Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci
|
Prowadzący:
|
Bożenna Odowska-Szlachcic
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
19-20.03.2015
|
Godziny zajęć:
|
10.00-16.00 [czwartek]
9-13 [piatek]
|
Miejsce :
|
Warszawa, ul. Rakowiecka 39A lok.11
|
Cena:
|
350zł
|
Organizator:
|
Centrum Kształcenia „Dobra Kadra”
www.dobrakadra.edu.pl
szkolenia@dobrakadra.edu.pl
22/403-69-88
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
logopedzi, pedagodzy specjalni, terapeuci pracujący z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami, psychologowie i pedagodzy z ośrodków diagnostyczno-terapeutycznych, studenci logopedii i pedagogiki specjalnej, rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy (dysfazją), specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych, rehabilitanci
mgr Bożenna Odowska-Szlachcic - tyflopedagog, trener/terapeuta funkcji wzrokowych, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, logopeda
Program:
Zależność między rozwojem ruchowym dziecka a kształtowaniem funkcji poznawczych
- Ocena stanu dziecka po urodzeniu według czterech skal rozwojowych
- Test dotykowy - ocena funkcjonowania oun
- Rozwój i funkcje mózgu w pierwszych latach życia dziecka
- Znaczenie systemów zmysłowych w kształtowaniu i rozwoju mowy
- Rola układu limbicznego
- Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju psychomotorycznego
- Dysfunkcje procesów SI u dzieci z zaburzeniami mowy i uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
- Przyczyny opóźnionego rozwoju mowy w aspekcie procesów integracji sensorycznej
- Poziomy rozwoju mowy w świetle integracji sensorycznej
- Mózgowa organizacja funkcji językowych
- Dyspraksja werbalna i dysfazja rozwojowa – podobieństwa i różnice
- Wspomaganie rozwoju mowy poprzez normalizację i stymulację systemów zmysłowych – przykłady ćwiczeń
- Film – fragmenty sesji terapeutycznych u dzieci z uszkodzeniami oun
- Strategie terapeutyczne wyciszające i pobudzające
- Wpływ przetrwałych odruchów na rozwój mowy
- Film – sesja terapeutyczna dziecka z zespołem uwarunkowanym genetycznie
- Dysfunkcje ustno-twarzowe
- Korekcja zaburzeń w obrębie twarzy i jamy ustnej
- Terapia zapachami we wspomaganiu rozwoju mowy
- Planowanie terapii
- Demonstracja drobnego, pomocniczego sprzętu wspomagającego rozwój mowy.
- Propozycje ćwiczeń
- Dyskusja
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt szkolenia@dobrakadra.edu.pl, 22/403-69-88 |
|