Certyfikowany Ogólnopolski Kurs dla Logopedów "Diagnoza logopedyczna małego dziecka, dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym" |
|
|
|
Od Sobota, 24.01.2015 - 10:00
Do Sobota, 21.02.2015 - 13:00
|
|
Odsłon : 5605 |
|
|
Temat:
|
Certyfikowany Ogólnopolski Kurs dla Logopedów Diagnoza logopedyczna małego dziecka, dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym
|
Prowadzący:
|
Dr Ewa Małachowska, dr Karina Szafrańska
|
Forma:
|
Szkolenie online
|
Termin:
|
24.01.2015-21.02.2015
|
Godziny zajęć:
|
10.00-13.00
|
Miejsce :
|
online
|
Cena:
|
1099 zł
|
Organizator:
|
Forum Media Polska sp. z o.o.
www.forum-media.pl
Marlena.fiedorow@forum-media.pl
61 66 83 105
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
Kurs adresujemy do logopedów i osób, które chcą zostać logopedami.
Dr Ewa Małachowska – logopeda, neurologopeda, logorytmik, glottodydaktyk; nauczyciel dyplomowany, ekspert MEN, posiada certyfikat zawodowy logopedy. Pracuje na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie prowadzi zajęcia praktyczne i teoretyczne ze studentami studiów stacjonarnych i podyplomowych Wydziału Filologicznego oraz Wydziału Nauk Pedagogicznych. Współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli, prowadząc kursy i warsztaty logopedyczne. Pełni funkcję Przewodniczącej Polskiego Związku Logopedów.
Dr Karina Szafrańska – logopeda, neurologopeda, terapeuta niepłynności mowy, współzałożyciel kierunku Logopedia Medialna w WSKMS im. Gierdroycia, kierownik rocznych studiów podyplomowych Logopedia Medialna.
Program:
Szkolenie online: 24.01.2015
Wstępna diagnoza logopedyczna – wywiad, obserwacja, orientacyjne badanie mowy
|
- O co trzeba zapytać opiekuna dziecka w trakcie wywiadu, by nie przeoczyć żadnego aspektu rozwoju mowy pacjenta
- Z jakich narzędzi warto skorzystać w trakcie obserwacji dziecka, by miarodajnie ocenić jego rozwój mowy, sprawność komunikacyjną i zasób słownictwa
- Jak prawidłowo zdiagnozować poziom rozumienia mowy – rekomendowane metody diagnostyczne
- Jak przeprowadzać badania uzupełniające: sprawności aparatu artykulacyjnego, funkcji połykowej, oddechowej, słuchu fonematycznego, płynności mowy
- Jakie stosować narzędzia diagnostyczne w badaniach przesiewowych dla 2-, 4- i 6-latków, by szybko wykryć i poprawnie określić rodzaj i stopień zaburzenia
|
|
|
|
|
Szkolenie online: 31.01.2015
Diagnozowanie dyslalii
|
- Jak określić przyczyny występującej dyslalii – sprawdzone narzędzia diagnostyczne
- Sygmatyzm, rotacyzm, kappacyzm, gammacyzm, lambdacyzm i mowa bezdźwięczna – jak prawidłowo ocenić stopień zaburzenia mowy
- Jak zdiagnozować rodzaj dyslalii wywołany wadami zgryzu
- Kluczowe kryteria oceny stopnia zaburzenia w wypadku dyslalii jedno- i wielorakiej
- Pomocne metody w diagnozie różnicowej form zaburzonego i opóźnionego rozwoju mowy
|
Lekcja multimedialna: 7.02.2015
Diagnoza jąkania
|
- Podstawowe metody diagnozy jąkania: analiza próbek mowy, kwestionariusz zaburzeń płynności mówienia, skale wystandaryzowane i znormalizowane
- Jak zdiagnozować wpływ emocji na sposób mówienia dziecka jąkającego się, by prawidłowo zaplanować program terapii
- Jak rozróżnić jąkanie wczesnodziecięce od jąkania chronicznego – rekomendowane narzędzia diagnostyczne
- Mowa bezładna a jąkanie – symptomy i cechy osobowości dzieci, u których podejrzewa się to zaburzenie mowy
|
|
|
|
Szkolenie online: 14.02.2015
Diagnoza wymowy dzieci z wadami twarzoczaszki
|
- Rodzaje wad zgryzu i ich wpływ na nieprawidłową artykulację
- Skuteczne metody diagnostyczne wad wymowy u dzieci z nieprawidłowym zgryzem
- Jak rozpoznać zaburzenie rozwoju mowy spowodowane zbyt krótkim wędzidełkiem języka
- Jak rzutuje rozszczep wargi i podniebienia na zaburzenia mowy u dzieci – cechy dyslalii i alalii rozszczepowej
|
|
|
|
Szkolenie online: 21.02.2015
Diagnoza alalii i afazji
|
- Charakterystyczne cechy mowy dzieci cierpiących na alalię – jak prawidłowo zdiagnozować zaburzenie
- Czego nie można pominąć w trakcie wywiadu z opiekunem dziecka, by trafnie zdiagnozować przyczyny alalii
- Na co trzeba zwrócić uwagę, by poprawnie zdiagnozować alalię percepcyjną
- Jak ocenić stopień rozwoju mowy u dzieci alalicznych
- Afazja rozwojowa i wrodzona – sprawdzone metody diagnostyczne
- Jak rozgraniczyć alalię od afazji – podstawowe kryteria różnicujące oba zaburzenia
|
|
Miejsce online |
Kontakt e-mail: Marlena.fiedorow@forum-media.pl, tel.: 61 66 83 105 |
|