OCENA EFEKTYWNOŚCI POROZUMIEWANIA SIĘ DZIECI NIEMÓWIĄCYCH Z UŻYCIEM NARZĘDZIA "SPRAWDŹ, JAK SIĘ POROZUMIEWAM" diagnoza, I i II stopień |
|
|
|
Od Piątek, 23.01.2015 - 08:00
Do Niedziela, 25.01.2015 - 17:00
|
|
Odsłon : 1025 |
|
|
SZKOLENIE Z ZAKRESU OCENY EFEKTYWNOŚCI POROZUMIEWANIA SIĘ DZIECI NIEMÓWIĄCYCH Z UŻYCIEM NARZĘDZIA "SPRAWDŹ, JAK SIĘ POROZUMIEWAM" diagnoza, I i II stopień
|
Celem szkolenia jest zapoznanie z zagadnieniami z zakresu AAC (ang. Augmentative and Alternative Communication – AAC) – diagnozą i ogółem metod, które są stosowane do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się. Metody te umożliwiają takim osobom wyrażanie swoich potrzeb, preferencji, myśli, opinii, a w konsekwencji pomagają w nawiązywaniu relacji z innymi osobami. AAC wspiera budowanie tożsamości osoby niemówiącej. Nauka porozumiewania się jest najistotniejszym ze wszystkich oddziaływań terapeutycznych podejmowanych wobec osób niemówiących.
Instruktor prowadzący:
Magdalena Grycman - doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Założycielka i kierownik Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie, stypendystka Prentke Romich Scholarship. Była konsultantem wiodącym sieci instytucji pomagających dzieciom niepełnosprawnym w zakresie alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się (przy UNDP Umbrella Project), przewodniczącą Komitetu Krajów Rozwijających ISAAC (Interna-tional Society for Augmentative and Alternative Communication). Autorka artykułów i książek dotyczących komunikacji wspomagającej. W całej Polsce prowadzi cykl szkoleń z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się, opartych na metodzie aktywizacji i superwizji.
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
logopedów i neurologopedów
pedagogów specjalnych i psychologów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi
fizjoterapeutów
rodziców dzieci
lekarzy
Program warsztatów:
Jak wprowadzać AAC? Omówienie modelu diagnostycznego
Funkcje zachowań komunikacyjnych
Schemat oddziaływań z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej – AAC
Diagnoza i planowanie terapii osób z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się
Wyznaczanie celów oddziaływań dla poszczególnych poziomów porozumiewania się użytkowników AAC
Omówienie istotnych elementów indywidualnego systemu komunikacji
Stymulacja wczesnych sposobów porozumiewania się – poziom 0 i 1
Identyfikacja stadium komunikacji dziecka niepełnosprawnego
Zachowania służące porozumiewaniu się. Funkcje zachowań komunikacyjnych
Procedura konstruowania „Profilu umiejętności porozumiewania się”
Stymulujące zabawki
Znaczenie pracy z rodziną dziecka z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się
Omówienie programów wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się „Jedzenie”, „Emocje”.
Wykorzystanie komputera – poziom 1 i 2
Tworzenie aplikacji komputerowych z wykorzystaniem zdjęć z najbliższego otoczenia,
Wykorzystywanie programów komputerowych w początkowych etapach pracy.
Wyznaczanie celów oddziaływań dla poszczególnych poziomów (0, 1, 2), opisywanie oddziaływań terapeutycznych oraz określanie zachowań docelowych użytkowników na omawianych poziomach.
Prezentacja przykładowych diagnoz i programów terapeutycznych opracowanych w różnych ośrodkach wykorzystujących model oparty na metodzie aktywizacji i superwizji.
Termin kursu: 23-25.01.2015
Cena kursu: 650 zł (za 3 dni kursu)
Miejsce: Katowice
Organizator: Fundacja „In Corpore”
ul. Bażantów 2 , 40-668 Katowice
telefon 882 02 46 48
e-mail: fizjoterapia@centrumincorpore.pl
|
|
Miejsce Katowice |
Kontakt tel.: 882 02 46 48 e-mail: fizjoterapia@centrumincorpore.pl |
|