Diagnoza i terapia afazji dziecięcej |
|
|
|
Sobota, 18.10.2014, 10:00 - 13:00
|
|
Odsłon : 366 |
|
|
Temat:
|
Certyfikowany Ogólnopolski Kurs dla Logopedów „Diagnoza i terapia afazji dziecięcej”
|
Prowadzący:
|
Regina Panaś
|
Forma:
|
6-tygodniowy kurs online
|
Termin:
|
18.10.2014-22.11.2014
|
Godziny zajęć:
|
10.00-13.00
|
Miejsce :
|
online
|
Cena:
|
999 zł netto
|
Organizator:
|
Forum Media Polska
http://www.centrumkompetencji.pl/szczegoly_szkolenia_712.html?a=6231/14
lucyna.latajka@forum-media.pl
61 66 55 851
|
Dla kogo przeznaczony kurs?
Na kurs zapraszamy logopedów lub osoby zamierzające zostać logopedami.
Regina Panaś – od kilkunastu lat zajmuje się terapią zaburzeń komunikacji językowej, skupiając się w szczególności na pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dorosłymi, którzy w wyniku różnorodnych urazów mózgu utracili zdolność komunikacji językowej. W swej pracy stara się łączyć różnorodne formy i metody pracy, traktując terapię jako całość poczynań związanych z funkcjonowaniem pacjenta i angażując bliskie mu osoby do utrwalania materiału, który został wprowadzony podczas zajęć logopedycznych.
Program:
Prawidłowa diagnoza afazji dziecięcej (18.10.2014)
- Alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji afazja – sporne kwestie i definicje
- Podobieństwa i różnice w afazji u dzieci i dorosłych – specyficzne cechy zaburzeń afatycznych u dzieci
- Afazja rozwojowa i afazja nabyta?– diagnozowanie zaburzeń mowy u dzieci
- Co jest a co nie jest afazją? – zasady różnicowania afatycznych od innych zaburzeń
- Diagnoza różnicowa, czyli czym się różnią zaburzenia o etiologii organicznej a funkcjonalnej
Współpraca na linii logopeda – rodzic (24.10.2014)
- Współpraca z rodziną dziecka jako jeden z warunków skuteczności terapii – skuteczne przedstawienie istoty problemów dziecka afatycznego się rodzicom
- Praktyczne strategie pomocne w nawiązywaniu dobrego kontaktu z rodzicami
- Rola kontraktu terapeutycznego zawieranego z rodzicami dziecka oraz realizacja treści w nim podkreślanych
- Zasady współpracy z rodzicami w zakresie budowania i realizacji planu postępowania terapeutycznego – sposoby angażowania się w wykonanie celów programu
Ustalanie i prowadzenie terapii dziecka afatycznego (08.11.2014)
- Obserwacja dziecka i otoczenia, wywiad i badanie – ocena zachowań językowych w kontekście porozumiewania się dziecka z otoczeniem
- Współpraca z psychologiem i fizjoterapeutą przy ustalaniu programu terapii
- Dobór optymalnej strategii terapeutycznej – jak skutecznie wykorzystać wyniki diagnozy w planowaniu programu terapeutycznego
- Zasady postępowania terapeutycznego z dzieckiem z afazją - efektywne metody pomagające w remisji mowy
- Budowanie systemu językowego – zasady przygotowania skutecznego programu terapeutycznego do danego przypadku
Gotowy zestaw materiałów do prowadzenia zajęć z dziećmi z afazją (14.11.2014)
- Wytyczne do pracy z dzieckiem afatycznym
- Zestaw nagrań dźwiękonaśladowczych codziennego otoczenia (dom, pogoda, zwierzęta, przyroda, miasto, wieś) specjalnie przygotowanej do prowadzenia terapii z dzieckiem afatycznym
- Przykładowe zestawy ćwiczeń do wykorzystania w terapii afazji dziecięcej
- Gotowe karty pracy do realizacji na zajęciach z dzieckiem
Komplet materiałów dla rodziców do pracy w domu
Skuteczny program terapeutyczny - jak prawidłowo diagnozować i dobierać ćwiczenia do indywidualnego pacjenta (22.11.2014)
- Zasady nawiązania kontaktu emocjonalnego z dzieckiem i wprowadzenie w schemat ćwiczeń
- Sposoby nauczania systemu językowego w różnych sytuacjach
- Sposoby prowadzenia terapii dostosowane do konkretnego przypadku - analiza przypadków, nagrania, przygotowywanie indywidualnych programów terapeutycznych na podstawie przedstawionej diagnozy
|
Miejsce online |
Kontakt email: lucyna.latajka@forum-media.pl, tel.: 61 66 55 851 |
|