SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Diagnoza i terapia afazji dziecięcej  
Sobota, 18.10.2014, 10:00 - 13:00
Odsłon : 366  

 Temat:

 Certyfikowany Ogólnopolski Kurs dla Logopedów „Diagnoza i terapia afazji dziecięcej”

Prowadzący:

 Regina Panaś 

Forma:

6-tygodniowy kurs online

Termin:

18.10.2014-22.11.2014

Godziny zajęć:

10.00-13.00

Miejsce :

online

Cena:

999 zł netto

Organizator:

Forum Media Polska

http://www.centrumkompetencji.pl/szczegoly_szkolenia_712.html?a=6231/14

lucyna.latajka@forum-media.pl

61 66 55 851

Dla kogo przeznaczony kurs?

Na kurs zapraszamy logopedów lub osoby zamierzające zostać logopedami. 

Regina Panaś – od kilkunastu lat zajmuje się terapią zaburzeń komunikacji językowej, skupiając się w szczególności na pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dorosłymi, którzy w wyniku różnorodnych urazów mózgu utracili zdolność komunikacji językowej. W swej pracy stara się łączyć różnorodne formy i metody pracy, traktując terapię jako całość poczynań związanych z funkcjonowaniem pacjenta i angażując bliskie mu osoby do utrwalania materiału, który został wprowadzony podczas zajęć logopedycznych.

 Program:

Prawidłowa diagnoza afazji dziecięcej (18.10.2014)

  • Alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji afazja – sporne kwestie i definicje
  • Podobieństwa i różnice w afazji u dzieci i dorosłych – specyficzne cechy zaburzeń afatycznych u dzieci
  • Afazja rozwojowa i afazja nabyta?– diagnozowanie zaburzeń mowy u dzieci
  • Co jest a co nie jest afazją? – zasady różnicowania afatycznych od innych zaburzeń
  • Diagnoza różnicowa, czyli czym się różnią zaburzenia o etiologii organicznej a funkcjonalnej

 Współpraca na linii logopeda – rodzic (24.10.2014)

  • Współpraca z rodziną dziecka jako jeden z warunków skuteczności terapii – skuteczne  przedstawienie istoty problemów dziecka afatycznego się rodzicom
  • Praktyczne strategie pomocne w nawiązywaniu dobrego kontaktu z rodzicami
  • Rola kontraktu terapeutycznego zawieranego z rodzicami dziecka oraz realizacja treści w nim podkreślanych
  • Zasady współpracy z rodzicami w zakresie budowania i realizacji planu postępowania terapeutycznego – sposoby angażowania się w wykonanie celów programu

 Ustalanie i prowadzenie terapii dziecka afatycznego (08.11.2014)

  • Obserwacja dziecka i otoczenia, wywiad i badanie – ocena zachowań językowych w kontekście porozumiewania się dziecka z otoczeniem
  • Współpraca z psychologiem i fizjoterapeutą przy ustalaniu programu terapii
  • Dobór optymalnej strategii terapeutycznej – jak skutecznie wykorzystać wyniki diagnozy w planowaniu programu terapeutycznego
  • Zasady postępowania terapeutycznego z dzieckiem z afazją - efektywne metody pomagające w remisji mowy
  • Budowanie systemu językowego – zasady przygotowania skutecznego programu terapeutycznego do danego przypadku

 Gotowy zestaw materiałów do prowadzenia zajęć z dziećmi z afazją (14.11.2014)

  • Wytyczne do pracy z dzieckiem afatycznym
  • Zestaw nagrań dźwiękonaśladowczych codziennego otoczenia (dom, pogoda, zwierzęta, przyroda, miasto, wieś) specjalnie przygotowanej do prowadzenia terapii z dzieckiem afatycznym
  • Przykładowe zestawy ćwiczeń do wykorzystania w terapii afazji dziecięcej
  • Gotowe karty pracy do realizacji na zajęciach z dzieckiem

Komplet materiałów dla rodziców do pracy w domu

 Skuteczny program terapeutyczny  - jak prawidłowo diagnozować i dobierać ćwiczenia do indywidualnego pacjenta (22.11.2014)

  • Zasady nawiązania kontaktu emocjonalnego  z dzieckiem i wprowadzenie w schemat ćwiczeń
  • Sposoby nauczania systemu językowego w różnych sytuacjach
  • Sposoby prowadzenia terapii dostosowane do konkretnego przypadku  - analiza przypadków, nagrania, przygotowywanie indywidualnych programów terapeutycznych na podstawie przedstawionej diagnozy

 

Miejsce online
Kontakt email: lucyna.latajka@forum-media.pl, tel.: 61 66 55 851