SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

JĄKANIE WCZESNODZIECIĘCE - PROFILAKTYKA, DIAGNOZA I TERAPIA  
Od Sobota, 12.04.2014 -  09:00
Do Niedziela, 13.04.2014 - 14:15
Odsłon : 869  

 

 Temat:

JĄKANIE WCZESNODZIECIĘCE - PROFILAKTYKA, DIAGNOZA I TERAPIA

Prowadzący:

dr Katarzyna Węsierska

Forma:

Warsztaty szkoleniowe

Termin:

12-13.04.2014

Godziny zajęć:

sobota - godz. 9.00-16.30

niedziela – godz. 9.00-14.15

Miejsce :

Centrum Szkoleniowo Konferencyjne Uniwersytetu Łódzkiego

Cena:

340 zł

Organizator:

Łódzkie Centrum Szkoleniowe www.lcs.edu.pl

 Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

-logopedzi, psycholodzy, pedagodzy
-kadra poradni psychologiczno -pedagogicznych
-nauczyciele wychowania przedszkolnego
-studenci kierunków logopedii, psychologii

 

 

Dr n. hum. Katarzyna Węsierska,

logopeda, oligofrenopedagog, trener emisji głosu, adiunkt w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Śląskiego, założycielka Centrum Logopedycznego w Katowicach.

Zajmuje się profilaktyką i skutecznością terapii logopedycznej, zwłaszcza w przypadkach opóźnionego rozwoju mowy oraz zaburzeń płynności mowy. Jest współautorką i autorką książek z zakresu terapii logopedycznej oraz licznych publikacji z tej dziedziny - naukowych i popularnonaukowych, między innymi przewodnika dla rodziców:Czy moje dziecko się jąka?

Przez wiele lat brała udział w Intensywnych programach terapeutycznych dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych jąkających się, organizowanych przez twórcę autorskiej metody terapii jąkania - dra M. Chęćka.

Uczestniczyła w licznych szkoleniach z zakresu jąkania, także w ośrodkach zagranicznych, m.in. w: The Michael Palin Centre for Stammering Children w Londynie (Palin Parent-Child Interaction Therapy. Practical Intervention for Early Childhood Stammering; Primary School Children Who Stammer - Realising their Potential; An Overview of Working with Children Who Stammer), w The Royal College of Speech and Language Therapists w Londynie (The Lidcombe Program of Early Stuttering Intervention; It Takes Two to Talk - The Hanen Program for Parents), a także w szkoleniu zorganizowanym przez The Stuttering Foundation i Portland State University w Stanach Zjednoczonych (Diagnosis and Treatment of Children Who Stutter).

 

 

Program szkolenia:

1. Wprowadzenie teoretyczne: etiologia zaburzenia i prognozy w jąkaniu u małych dzieci w świetle najnowszych badań.
2. Profilaktyka i wczesna interwencja w przypadku objawów jąkania u dzieci:
- profilaktyka pierwotna – zakres działań logopedy,
- profilaktyka wtórna – wczesna identyfikacja dzieci z grupy ryzyka – skriningi,
- profilaktyka trzeciorzędowa – wspomaganie procesu terapeutycznego –
- współpraca ze środowiskiem.
3. Skuteczne konsultacje i poradnictwo w jąkaniu u dzieci.
4. Podstawowe metody diagnozowania jąkania – diagnoza różnicowa:
- przesiew mowy i języka,
- badanie jąkania (w aspekcie ilościowym i jakościowym),
- zasady prowadzenia wywiadu z rodzicami – postawa logopedy,
- podsumowanie wyników badania – ustalenie celów, programowanie terapii,
- dobór optymalnej strategii terapeutycznej – uwarunkowania.
5. Terapia jąkania wczesnodziecięcego z wykorzystaniem strategii interwencji pośredniej i bezpośredniej lub programów kompleksowych:
- metody interwencji pośredniej na przykładzie Palin PCI,
- metody interwencji bezpośredniej na przykładzie Palin PCI i Lidcombe Program,
- zastosowanie metod kompleksowych,
- zasady budowania pozytywnej relacji z rodzicami/opiekunami dziecka jąkającego się – determinanty skutecznej interwencji logopedycznej.

 

 

 

 

 

 

Miejsce Łódź
Kontakt zapisy: szkolenia@lcs.edu.pl, osoba kontaktowa: Paweł Otto tel. 606 438 810
Więcej szczegółów na www.lcs.edu.pl