SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

TERAPIA JĄKANIA U DZIECI W WIEKU SZKOLNYM  
Od Sobota, 18.01.2014 -  09:00
Do Niedziela, 19.01.2014 - 14:15
Odsłon : 909  

 Temat:

TERAPIA JĄKANIA U DZIECI W WIEKU SZKOLNYM

Prowadzący:

dr Katarzyna Węsierska

Forma:

Warsztaty szkoleniowe

Termin:

18-19.01.2014

Godziny zajęć:

sobota - godz. 9.00-16.30

niedziela – godz. 9.00-14.15

Miejsce :

Centrum Szkoleniowo Konferencyjne Uniwersytetu Łódzkiego

Cena:

340 zł

Organizator:

Łódzkie Centrum Szkoleniowe www.lcs.edu.pl

 Dla kogo przeznaczone jest szkolenie? Logopedzi, neurologopedzi

 Dr n. hum. Katarzyna Węsierska,

logopeda, oligofrenopedagog, trener emisji głosu, adiunkt w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Śląskiego, założycielka Centrum Logopedycznego w Katowicach.

Zajmuje się profilaktyką i skutecznością terapii logopedycznej, zwłaszcza w przypadkach opóźnionego rozwoju mowy oraz zaburzeń płynności mowy. Jest współautorką i autorką książek z zakresu terapii logopedycznej oraz licznych publikacji z tej dziedziny - naukowych i popularnonaukowych, między innymi przewodnika dla rodziców:Czy moje dziecko się jąka?

Przez wiele lat brała udział w Intensywnych programach terapeutycznych dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych jąkających się, organizowanych przez twórcę autorskiej metody terapii jąkania - dra M. Chęćka.

Uczestniczyła w licznych szkoleniach z zakresu jąkania, także w ośrodkach zagranicznych, m.in. w: The Michael Palin Centre for Stammering Children w Londynie (Palin Parent-Child Interaction Therapy. Practical Intervention for Early Childhood Stammering; Primary School Children Who Stammer - Realising their Potential; An Overview of Working with Children Who Stammer), w The Royal College of Speech and Language Therapists w Londynie (The Lidcombe Program of Early Stuttering Intervention; It Takes Two to Talk - The Hanen Program for Parents), a także w szkoleniu zorganizowanym przez The Stuttering Foundation i Portland State University w Stanach Zjednoczonych (Diagnosis and Treatment of Children Who Stutter).

Program:

1. Wprowadzenie teoretyczne, ustalenia terminologiczne i etiologia zaburzenia.

2. Zasady budowania optymalnej relacji terapeutycznej logopeda-pacjent i jego rodzina.

3. Diagnoza jąkania u dzieci w wieku szkolnym.

4. Rodzaje interwencji terapeutycznej w jąkaniu u dzieci w wieku szkolnym.

5. Praktyczne zasady stosowania kombinacji podejść: mówienia bardziej płynnego i jąkania bardziej płynnego w zależności od potrzeb pacjenta.

6. Organizacja procesu terapeutycznego - etapy postępowania logopedycznego w przypadku stosowania podejścia zintegrowanego.

7. Przenoszenie i utrzymanie efektów terapii w naturalnym środowisku dziecka, strategie pomocne na etapie automatyzacji i utrwalania.

8. Uwarunkowania skuteczności terapii dziecka jąkającego się - strategie skutecznej współpracy z rodziną i środowiskiem szkolnym.

Miejsce Łódź
Kontakt zapisy: szkolenia@lcs.edu.pl, osoba kontaktowa: Paweł Otto tel. 606 438 810
Więcej szczegółów na www.lcs.edu.pl