TERAPIA JĄKANIA U DZIECI W WIEKU SZKOLNYM | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie? Logopedzi, neurologopedzi Dr n. hum. Katarzyna Węsierska, logopeda, oligofrenopedagog, trener emisji głosu, adiunkt w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Śląskiego, założycielka Centrum Logopedycznego w Katowicach. Zajmuje się profilaktyką i skutecznością terapii logopedycznej, zwłaszcza w przypadkach opóźnionego rozwoju mowy oraz zaburzeń płynności mowy. Jest współautorką i autorką książek z zakresu terapii logopedycznej oraz licznych publikacji z tej dziedziny - naukowych i popularnonaukowych, między innymi przewodnika dla rodziców:Czy moje dziecko się jąka? Przez wiele lat brała udział w Intensywnych programach terapeutycznych dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych jąkających się, organizowanych przez twórcę autorskiej metody terapii jąkania - dra M. Chęćka. Uczestniczyła w licznych szkoleniach z zakresu jąkania, także w ośrodkach zagranicznych, m.in. w: The Michael Palin Centre for Stammering Children w Londynie (Palin Parent-Child Interaction Therapy. Practical Intervention for Early Childhood Stammering; Primary School Children Who Stammer - Realising their Potential; An Overview of Working with Children Who Stammer), w The Royal College of Speech and Language Therapists w Londynie (The Lidcombe Program of Early Stuttering Intervention; It Takes Two to Talk - The Hanen Program for Parents), a także w szkoleniu zorganizowanym przez The Stuttering Foundation i Portland State University w Stanach Zjednoczonych (Diagnosis and Treatment of Children Who Stutter). Program: 1. Wprowadzenie teoretyczne, ustalenia terminologiczne i etiologia zaburzenia. 2. Zasady budowania optymalnej relacji terapeutycznej logopeda-pacjent i jego rodzina. 3. Diagnoza jąkania u dzieci w wieku szkolnym. 4. Rodzaje interwencji terapeutycznej w jąkaniu u dzieci w wieku szkolnym. 5. Praktyczne zasady stosowania kombinacji podejść: mówienia bardziej płynnego i jąkania bardziej płynnego w zależności od potrzeb pacjenta. 6. Organizacja procesu terapeutycznego - etapy postępowania logopedycznego w przypadku stosowania podejścia zintegrowanego. 7. Przenoszenie i utrzymanie efektów terapii w naturalnym środowisku dziecka, strategie pomocne na etapie automatyzacji i utrwalania. 8. Uwarunkowania skuteczności terapii dziecka jąkającego się - strategie skutecznej współpracy z rodziną i środowiskiem szkolnym. |
|||||||||||||||||||
Miejsce Łódź | |||||||||||||||||||
Kontakt zapisy: szkolenia@lcs.edu.pl, osoba kontaktowa: Paweł Otto tel. 606 438 810 | |||||||||||||||||||
Więcej szczegółów na www.lcs.edu.pl |