Jąkanie wczesnodziecięce - profilaktyka, diagnoza i terapia |
|
|
|
Od Sobota, 11.01.2014 - 09:00
Do Niedziela, 12.01.2014 - 14:00
|
|
Odsłon : 524 |
|
|
Prowadzący:
dr Katarzyna Węsierska - logopeda, oligofrenopedagog, trener emisji głosu, adiunkt w Instytucie Języka Polskiego Uniwersytetu Śląskiego, założycielka Centrum Logopedycznego w Katowicach. Zajmuje się profilaktyką i skutecznością terapii logopedycznej, zwłaszcza w przypadkach zaburzeń płynności mowy, szczególnie wczesną interwencją w jąkaniu u dzieci. Jest współautorką książek z zakresu terapii logopedycznej oraz licznych publikacji z tej dziedziny – naukowych i popularnonaukowych, między innymi przewodnika dla rodziców Czy moje dziecko się jąka? oraz Testu do badań przesiewowych mowy dla dzieci w wieku przedszkolnym. Uczestniczyła w licznych szkoleniach i stażach z zakresu jąkania, m. in. w ośrodkach zagranicznych: the Michael Palin Centre for Stammering Children (Wielka Brytania), the Royal College of Speech and Language Therapists (Wielka Brytania), a także w szkoleniu zorganizowanym przez the Stuttering Foundation of America i Portland State University (USA).
Termin szkolenia: 11 - 12 stycznia 2014
Ilość godzin: 15 h
sobota: 9.00 - 16.45
niedziela: 9.00 - 14.00/14.30
Liczba uczestników: 25 osób
Koszt szkolenia: 350 zł
Odbiorcy:
- logopedzi, psycholodzy, pedagodzy
- kadra poradni psychologiczno -pedagogicznych
- nauczyciele wychowania przedszkolnego
- studenci kierunków logopedii, psychologii
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie teoretyczne: etiologia zaburzenia i prognozy w jąkaniu u małych dzieci w świetle najnowszych badań.
2. Profilaktyka i wczesna interwencja w przypadku objawów jąkania u dzieci:
- profilaktyka pierwotna – zakres działań logopedy,
- profilaktyka wtórna – wczesna identyfikacja dzieci z grupy ryzyka – skriningi,
- profilaktyka trzeciorzędowa – wspomaganie procesu terapeutycznego –
- współpraca ze środowiskiem.
3. Skuteczne konsultacje i poradnictwo w jąkaniu u dzieci.
4. Podstawowe metody diagnozowania jąkania – diagnoza różnicowa:
- przesiew mowy i języka,
- badanie jąkania (w aspekcie ilościowym i jakościowym),
- zasady prowadzenia wywiadu z rodzicami – postawa logopedy,
- podsumowanie wyników badania – ustalenie celów, programowanie terapii,
- dobór optymalnej strategii terapeutycznej – uwarunkowania.
5. Terapia jąkania wczesnodziecięcego z wykorzystaniem strategii interwencji pośredniej i bezpośredniej lub programów kompleksowych:
- metody interwencji pośredniej na przykładzie Palin PCI,
- metody interwencji bezpośredniej na przykładzie Palin PCI i Lidcombe Program,
- zastosowanie metod kompleksowych,
- zasady budowania pozytywnej relacji z rodzicami/opiekunami dziecka jąkającego się – determinanty skutecznej interwencji logopedycznej
|
Miejsce Wrocław |
Kontakt osrodek@edulogos.pl, tel. 603 574 614 |
Zapisy na stronie www.edulogos.pl |