„Dwujęzyczni uczniowie – strategie diagnozy i terapii logopedycznej”
Szkolenie będzie przeprowadzone w języku polskim!
Tematyka szkolenia:
Diagnoza:
- Demografia – co oznacza dwujęzyczność?
- Kilka istotnych faktów na temat dwujęzyczności
- Poznawanie pochodzenia i doświadczeń dzieci/uczniów
- Czynniki językowe
- Obserwowanie środowiska nauczania, np. szkolny klimat, zarządzane klasą, język nauczyciela
- Efektywne formy nauczania, np. różnice pomiędzy testowaniem a ocenianiem; dobór kadry, która biegle posługuje się językiem ucznia; materiały testowe; kiedy diagnozować w dwóch językach, jeżeli to konieczne; współpraca z tłumaczem; „red flags” – obserwowanie sygnałów ostrzegawczych
- Stosowanie diagnozy dynamicznej
- Co i jak oceniać/diagnozować: wiek przedszkolny, uczniowie klas 1-2
- Czego poszukujemy? – badanie mocnych stron przyswajania języka i wyzwań edukacyjnych
- Podejmowanie decyzji
Terapia:
- Którego języka używać w terapii?
- Jak planować terapię w ramach wczesnej interwencji oraz wśród uczniów 1-3 klasy?
- Strategie – konkretne przykłady
- Terapia oparta na przygotowanym programie
- Studia przypadków – grupy uczestników szkolenia będą pracować nad rozmaitymi przypadkami, a następnie będą dzielić się spostrzeżeniami na forum
- Praca z rodzicami oraz rodzinami.
Terminy: 5 października 2013 r. (sobota: 10:00 – 16:00) – Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2, Kraków, ul. Siewna 23d
6 października 2013 r. (niedziela: 10:00 – 16:00) - Uniwersytet Śląski, Katowice ul. Bankowa 12, sala nr 29.
Liczba godzin: 6
Liczba miejsc: 20
Cena: 220 PLN
Opłata obejmuje: zaświadczenie ukończenia szkolenia, materiały szkoleniowe, catering podczas przerw kawowych.
Szkolenie przeprowadzą:
- Henriette Wyszewiańska-Langdon jest profesorem na Wydziale Zaburzeń Komunikacji w Kolegium Edukacji Uniwersytetu Stanowego San Jose w Kalifornii (Stany Zjednoczone). Posiada prawie 40 lat doświadczenia w pracy z dziećmi dwujęzycznymi, które wraz ze swoimi rodzinami zmagają się z wyzwaniami językowymi, komunikacyjnymi i edukacyjnymi. Profesor Langdon doktoryzowała się w zakresie Pedagogiki Specjalnej i Psycholingwistyki na Uniwersytecie w Bostonie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach rozwoju językowego oraz dwujęzyczności. Interesują ją również kwestie związane z diagnozowaniem
i terapią logopedyczną w zaburzeniach mowy, a szczególnie zależności pomiędzy oralnością a piśmiennością. Profesor Langdon jest również autorką protokołu, który umożliwia logopedzie współpracę z tłumaczami pracującymi z dziećmi dwujęzycznymi.
- Kamila Kuros jest logopedą, językoznawcą, doktorantką w Instytucie Języka Polskiego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, członkinią Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Została dwukrotnie nagrodzona stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia w nauce. Zagadnienie bilingwizmu, analizowane z perspektywy lingwistyki i logopedii, jest przedmiotem jej pracy doktorskiej. Zagadnienia dotyczące profilaktyki logopedycznej w przypadku dzieci bilingwalnych zgłębia, przeprowadzając badania naukowe wśród dzieci dwujęzycznych w Wielkiej Brytanii. Posiada doświadczenie w terapii logopedycznej dzieci dwujęzycznych: polsko-niemieckich, polsko-angielskich i polsko-francuskich.
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o zapoznanie
się z „Regulaminem uczestnictwa w szkoleniach i warsztatach” a następnie o przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego. Zgłoszenia przyjmuje Agnieszka Kubica-Czyż: tel. (32) 359 21 74 lub (32) 359 21 75, mail: sekretariat.fundacja@gmail.com
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it (e-mail z dopiskiem: „szkolenie logopedyczne + termin szkolenia”).
Pobierz formularz z: http://www.cittrfus.pl
Pobierz regulamin z: http://www.cittrfus.pl
Opłatę za udział w szkoleniu, w wys. 220 PLN, należy przesyłać na konto PKO BP S.A. O/Katowice nr 72 1020 2313 0000 3102 0192 6906 – Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Fundacja Uniwersytetu Śląskiego ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice z dopiskiem : „szkolenie logopedyczne + termin szkolenia”. Ostateczny termin wpłaty na 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Decyduje kolejność zgłoszeń.
|