SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Literatura jako narzędzie terapeutyczne, edukacyjne i wychowawcze  
Piątek, 13.03.2020, 15:30 - 19:30
Odsłon : 118  

 

Temat:

Literatura jako narzędzie terapeutyczne, edukacyjne i wychowawcze

Prowadzący:

dr Wanda Matras-Mastalerz

Forma:

szkolenie

Termin:

13.03.2020 r.

Godziny zajęć:

15.30-19.30 [piątek]

Miejsce :

Węgrzce koło Krakowa, ul. Warszawska 15

Cena:

130 zł

Organizator:

Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli PERFECTUS

www.perfectus.edu.pl

szkolenia@perfectus.edu.pl

604-705-942

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

Adresaci:

nauczyciele – m.in. wychowawcy, pedagodzy, pedagodzy specjalni, bibliotekarze, wychowawcy świetlic, nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Cel:

Celem warsztatów jest rozwijanie umiejętności praktycznych z zakresu wykorzystania literatury w edukacji, wychowaniu oraz terapii dzieci i młodzieży.

Prowadząca: dr Wanda Matras-Mastalerz – adiunkt w Instytucie Nauk o Informacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa, Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego we Wrocławiu, kierownik Zespołu ds. Badań nad Książką w ramach Ośrodka Badań nad Mediami UP w Krakowie, kierownik kursów z zakresu biblioterapii i bajkoterapii. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu terapeutycznej funkcji książki, biblioterapii, pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, technik pracy umysłowej oraz edukacji medialnej i czytelniczej. Certyfikowany trener stymulacji pamięci i rozwoju intelektu, współpracownik Uniwersytetu Dzieci i Rodziców przy UP w Krakowie oraz kilkunastu małopolskich Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

Treści szkoleniowe:

  1. Książka jako przestrzeń do dialogu z uczniem. Praktyczne zastosowania bajkoterapii, poezjoterapii i biblioterapii w pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela.
  2. Stymulacyjna i korekcyjna funkcja biblioterapii. Książka w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i czytelniczych: z osobami dyslektycznymi, z zaburzeniami uwagi, lateralizacji i ADHD, ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera oraz osobami niepełnosprawnymi i borykającymi się z problemem depresji.
  3. Czytaj i miej odwagę być mądrym! Techniki biblioterapeutyczne zmierzające do uaktywnienia intelektualnego uczniów. Metody stymulacji pamięci i procesu koncentracji oraz rozwoju intelektu. Zabawy i ćwiczenia rozwijające procesy myślowe, wnioskowanie, klasyfikowanie oraz wzbogacające wiedzę ogólną.
  4. Co stoi na przeszkodzie? Literatura w budowaniu poczucia wartości dzieci i młodzieży oraz umacnianiu wiary we własne możliwości.
  5. Tworzenie „bazy pomysłów” twórczych form pracy z książką. Prezentacja scenariuszy i programów zajęć biblioterapeutycznych z wykorzystaniem różnorodnych modeli postępowania biblioterapeutycznego.
Miejsce Węgrzce koło Krakowa
Kontakt e-mail: szkolenia@perfectus.edu.pl, tel.: 604 705 942
Placówka posiada akredytację Małopolskiego Kuratora Oświaty.