Temat:
|
Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy |
Prowadzący:
|
dr Marzena Machoś
|
Forma:
|
Szkolenie
|
Termin:
|
10.11.2019
|
Godziny zajęć:
|
9.00-16.00
|
Miejsce :
|
Katowice, ul. Bażantów 2, osiedle Bażantów
|
Cena:
|
450zł
|
Organizator:
|
Fundacja In Corpore
www.fundacjaincorpore.pl
kursy@fundacjaincorpore.pl
telefon 882024648
|
Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak diagnozować gotowość dziecka do jedzenia łyżeczką, do picia z kubeczka, do przyjmowania pokarmów stałych. Jeśli chcesz na terapie logopedyczną patrzeć całościowo i zbudować maluchowi sensoryczną i motoryczną „bazę” do artykulacji. W czasie szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z rozwojem funkcji pokarmowych (ssanie, łyżeczka, kubek, pokarmy stałe) i ich roli w budowaniu normatywnej artykulacji
Instruktor szkolenia
dr Marzena Machoś – logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej. Doktor Marzena Machoś jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku. Doktor Machoś jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych i poradników Od zabawy do mówienia i Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka. Wykładowca
na studiach podyplomowych na kilku uczelniach wyższych.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
Logopedów i neurologopedów,
Fizjoterapeutów,
Terapeutów zajęciowych,
Lekarzy
Ramowy Program Szkolenia
1. Omówienie autorskich kart obserwacji: M. Machoś, M. Czajkowska, „Sprawdź, czy jest gotowe do jedzenia” (motoryka, ręka, oko, autostymulacja, gotowośc do łyżeczki, kubka i pokarmów stałych)
2. Czynności z udziałem kostnych i mięśniowych struktur związanych z kompleksem ustno-twarzowym
3. Ocena odruchowych reakcji oralnych
4. Rozwój twarzy i narządów żucia (od noworodka do przedszkolaka)
5. Rozszerzanie diety (czy wszystkie dzieci są gotowe na BLW)
6. Od autostymulacji oralnej do jedzenia
7. Preodgryzanie, pregryzienie, odgryzanie, gryzienie i żucie
8. Oddychanie a połykanie, oddychanie a jedzenie – rola normatywnego sposobu oddychania dla rozwoju mowy
9. Ssanie odżywcze, ssanie nieodżywcze, parafunkcje ssania a mówienie
10. Suckling a sucking, czyli kilka słów o kompresji i ciśnieniu ujemnym
11. Istota połykania i jego rozwój (nienormatywne połykanie, a następstwa artykulacyjno-zgryzowe)
12. Karmienie łyżeczką (gotowość dziecka do karmienia łyżeczką)
13. Picie z kubka
14. Mobilność na stabilności i gotowość do jedzenia
|