Kalendarz wydarzeń

Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy  
Niedziela, 10.11.2019, 09:00 - 16:00
Odsłon : 45  

 

 Temat:

Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy

Prowadzący:

dr Marzena Machoś

Forma:

Szkolenie

Termin:

10.11.2019

Godziny zajęć:

9.00-16.00

Miejsce :

Katowice,  ul. Bażantów 2, osiedle Bażantów

Cena:

450zł

Organizator:

Fundacja In Corpore

www.fundacjaincorpore.pl

kursy@fundacjaincorpore.pl

telefon 882024648

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak diagnozować  gotowość  dziecka do jedzenia łyżeczką, do picia z kubeczka, do przyjmowania pokarmów  stałych. Jeśli chcesz na terapie logopedyczną patrzeć całościowo i zbudować  maluchowi sensoryczną i motoryczną „bazę” do artykulacji. W   czasie szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z rozwojem funkcji pokarmowych (ssanie,  łyżeczka, kubek,  pokarmy stałe) i ich roli w budowaniu normatywnej artykulacji

Instruktor szkolenia
dr Marzena Machoś – logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej. Doktor Marzena Machoś jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku. Doktor Machoś jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych i poradników Od zabawy do mówienia i Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka. Wykładowca 
na studiach podyplomowych na kilku uczelniach wyższych.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy: 
 Logopedów i  neurologopedów,
 Fizjoterapeutów, 
 Terapeutów zajęciowych,
 Lekarzy
  
Ramowy Program Szkolenia
1.    Omówienie autorskich kart obserwacji: M. Machoś, M. Czajkowska, „Sprawdź, czy jest gotowe do jedzenia” (motoryka, ręka, oko, autostymulacja, gotowośc do łyżeczki, kubka i pokarmów stałych)
2.    Czynności z udziałem kostnych i mięśniowych struktur związanych z kompleksem ustno-twarzowym
3.    Ocena odruchowych reakcji oralnych
4.    Rozwój twarzy i narządów żucia (od noworodka do przedszkolaka)
5.    Rozszerzanie diety (czy wszystkie dzieci są gotowe na BLW)
6.    Od autostymulacji oralnej do jedzenia
7.    Preodgryzanie, pregryzienie, odgryzanie, gryzienie i żucie 
8.    Oddychanie a połykanie, oddychanie a jedzenie – rola normatywnego sposobu oddychania dla rozwoju mowy
9.    Ssanie odżywcze, ssanie nieodżywcze, parafunkcje ssania a mówienie
10.  Suckling a sucking, czyli kilka słów o kompresji i ciśnieniu ujemnym
11.  Istota połykania i jego rozwój (nienormatywne połykanie, a następstwa artykulacyjno-zgryzowe)
12.  Karmienie łyżeczką (gotowość dziecka do karmienia łyżeczką)
13.  Picie z kubka
14.  Mobilność na stabilności i gotowość do jedzenia

 

Miejsce Katowice
Kontakt M: kursy@fundacjaincorpore.pl; T: 882024648