SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Zimowa Szkoła Neurologopedów Moduły I-III Afazja - Dyzartria - Diagnoza i terapia zaburzeń mowy i innych funkcji poznawczych w chorobach neurologicznych u osób dorosłych  
Od Piątek, 8.03.2019 -  10:00
Do Niedziela, 10.03.2019 - 15:00
Odsłon : 551  

 

 

Temat:

ZIMOWA SZKOŁA NEUROLOGOPEDÓW  - Autorski Program Marleny Puchowskiej 8-10marca 2019 Afazja - Dyzartria - Diagnoza i terapia zaburzeń mowy i innych funkcji poznawczych w chorobach neurologicznych u osób dorosłych

 

 

Prowadzący:

Marlena Puchowska, neurologopeda-afazjolog

 

 

Forma:

szkolenie i warsztaty

 

 

Termin:

08.03.2019

09.03.2019

10.03.2019

 

 

Godziny zajęć:

08.03.2019  10.00 -18.00 [piątek]

09.03.2019   09.00 -18.00[sobota]

10.03.2019   09.00 -15.00 [niedziela]

 

 

 

Miejsce :

BYDGOSZCZ,  ul. Powstańców Wielkopolskich 24/1A

 

 

Cena:

980 zł

 

 

Organizator:

AFALOG Centrum Szkoleń Neurologopedycznych

www.afalog.pl

szkolenia@afalog.pl

606-694-219

 

 

 

ZIMOWA SZKOŁA NEUROLOGOPEDÓW  - Autorski Program Marleny Puchowskiej 8-10marca 2019 Afazja - Dyzartria - Diagnoza i terapia zaburzeń mowy i innych funkcji poznawczych w chorobach neurologicznych u osób dorosłych

_________________________________________________________________________________________________________________

 

 

MODUŁ I

Część pierwsza

1. Etiologia udaru mózgu

2. Rodzaje udarów, czynniki ryzyka

3. Postępowanie we wczesnym okresie udaru

4. Problemy diagnozy neurologopedycznej u osób po przebytym udarze

 

Część druga

5. Klasyfikacja afazji w ujęciu klinicznym

6. Zaburzenia wyższych funkcji towarzyszące afazji

 

Część trzecia

7. Skale i testy do badania afazji - omówienie skal i zaprezentowanie sposobu badania afazji we wczesnym okresie zachorowania. Skala SODA

8. Terapia afazji z wykorzystaniem multimedialnych programów terapeutycznych

9. Kontakt z pacjentem poudarowym w pierwszych godzinach od zachorowania

10.Badanie skalą SODA - analiza skali i sposób prowadzenia badania

 

Część czwarta

11.Analiza przypadków na przykładzie chorych z afazją - materiał filmowy

12.Omówienie najczęściej popełnianych błędów

13.Algorytm postępowania logopedycznego

14.Prowadzenie dokumentacji medycznej

+ część ćwiczeniowa/ warsztatowa

 

MODUŁ II

Część pierwsza
1. Dynamika afazji w pierwszych dniach od zachorowania. Problemy diagnostyczne
2. Zaburzenia mowy w uszkodzeniach móżdżku
3. Przemijająca niepamięć ogólna – TGA

Część druga

Zaburzenia gnozji
4. Anozognozja
5. Neglect syndrom – zespół pomijania stronnego
6. Zaburzenia widzenia towarzyszące afazji. Agnozja czy hemianopsja? 

Część trzecia 
7. Problemy diagnozy neurologopedycznej-omówienie najczęściej popełnianych błędów 
8. Skale i testy do badania afazji.  Skala SODA 
9.  Algorytm postępowania logopedycznego

Część czwarta
Burza mózgów – terapia
10. Postępowanie z chorym w przypadku afazji całkowitej
11. Postępowanie z chorym w przypadku afazji sensorycznej

12."Czysta głuchota słów"
13. Postępowanie z chorym w przypadku afazji motorycznej

14. Adynamia mowy

 15.Postępowanie z chorym w przypadku afazji amnestycznej

MODUŁ III

Część pierwsza
Dyzartria

1.Definicja dyzartrii i rodzaje

2.Choroby neurologiczne a dyzartryczne zaburzenia mowy

3.Diagnoza różnicowa dyzartrii a afazji

4.Terapia dyzartrii

 

Część druga
5.Etiologia zespołu zamknięcia LIS

6. Rokowanie w LIS

7.Możliwości komunikacyjne pacjenta z LIS

 

Część trzecia 
8. Stwardnienie Boczne Zanikowe SLA a Stwardnienie Rozsiane SM

9. Rokowanie w SLA i SM

10. Kiedy należy włączyć komunikację zastępczą w SLA

 

Część czwarta
11. Elementy komunikacji alternatywnej / zastępczej w SLA i LIS

12.Warsztaty - krok po kroku wprowadzania Tablicy Alternetywnej Komunikacji

13.Analiza przypadków

 

_________________________________________________________________________________________________________________

 

Prowadząca:

Marlena Puchowska, neurologopeda, specj. afazjolog.  Certyfikowany logopeda, członek Polskiego Związku Logopedów.  Manager Kopernikańskiej Akademii Służby Zdrowia. Autorka powszechnie stosowanej w szpitalach klinicznej Skali Oceny Dynamiki Afazji SODA, autorka książek terapetycznych dla pacjentów z afazją oraz wielu publikacji i wystąpień z zakresu afazjologii, współautorka Tablicy Alternatywnej Komunikacji TAK.

Opracowała autorski program cyklicznych szkoleń i warsztatów modułowych dla logopedów. Od wielu lat związana z Kliniką Neurologii Collegium Medicum UMK oraz Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy. Posiada wieloletnie doświadczenie kliniczne w pracy z dorosłym pacjentem poudarowym.  Prowadzi Afalog Centrum Szkoleń Neurologopedycznych, Diagnozy i Terapii Afazji w Bydgoszczy, w ramach którego zajmuje się terapią pacjentów z  zaburzeniami mowy w wyniku  schorzeń neurologicznych oraz terapią grupową w Afalog - clubie. Autor programu Logopedyczne Środy- pod patronatem PZL .

 

 

Miejsce Bydgoszcz, AFALOG Centrum Szkoleń Neurologopedycznych

Kontakt szkolenia@afalog.pl tel. 606 694 219

AFALOG Centrum Szkoleń Neurologopedycznych organizuje profesjonalne szkolenia dla logopedów, neurologopedów, pedagodów i psychologów. 
Lokalizacja firmy: Powstańców Wielkopolskich 24/1A w pobliżu Szpitala Jurasza oraz banku Santander - dogodny dojazd oraz noclegi w pobliżu miejsca szkolenia. Dla uczestników karty lojalnościowe i Certyfikaty. Zapraszamy.

       

 

Miejsce Bydgoszcz
Kontakt e-mail: szkolenia@afalog.pl tel.: 606 694 219