Guguhopla, od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego. Propozycja autorska
TERMIN: 15 grudzień 2018 r. (sobota)
Prowadzący: dr Marzena Machoś – logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej.
Doktor Marzena Machoś jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku. Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji.
Forma: warsztat
Godziny zajęć: 9.00- 16.00
Miejsce: Jastrzębie-Zdrój, ul Wrocławska 20
Cena: 500 zł.
Organizator: Poradnia neurolgopedyczna. EDULOGMED
Kontakt: Marianna Głębocka-Czarniecka tel. 505 943 321, zapisy e-mailem : E-mail: gcmarianna@gmail.com do 1 grudnia 2018 r.
Dla kogo?
-dla terapeutów pracujących w ramach wczesnej interwencji
- dla rodziców dzieci, u których przyswajanie języka nie przebiega zgodnie z normą
- dla logopedów pracujących z małym dzieckiem niemówiącym (autyzm, upośledzenie umysłowe, alalia)
Co nowego?
-Jeśli znudziły ci się książeczki z samogłoskami przy stoliku
-Jeśli lubisz bawić się z maluchami na podłodze
-Jeśli jesteś twórczym, kreatywnym logopedą
-Jeśli lubisz eklektyzm metod i technik
-Jeśli nie stać cię na nowe pomoce i chcesz nauczyć się wykorzystywać w terapii logopedycznej przedmioty codziennego użytku
To szkolenie jest dla Ciebie. Nauczysz się, jak łączyć rozwój ruchu, mowy i ciekawości dziecka, jak bawić się, by wywołać pierwsze dźwięki i jak zachęcić niemówiącego malucha do mówienia.
- Co to jest Guguhopla? Założenia techniki łączącej ruch, zabawę i wokalizację pierwszych samogłosek.
- Zacznij od bazy – bazowe umiejętności komunikacyjne a budowanie kontaktu z niemówiącym dzieckiem.
- Guguhopla dla niemowlaka- stymulacja dźwiękami w czasie codziennych czynności pielęgnacyjnych. Dialog wokaliczny (czuwanie bierne i czynne, stymulacja w dialogu)
- Guguhopla dla niemówiącego malucha – propozycje aktywności mobilizujących do produkcji pierwszych dźwięków.
- Wykorzystanie w terapii przedmiotów codziennego użytku (piłka, kocyk, papier toaletowy zamiast drogich pomocyJ. Propozycje zabaw z rodzicami. Nauka samogłosek.
- Samogłoski na start - piłki (samogłoski plus sekwencje ruchów dwóch kolorowych piłek, propozycja domowej, prostej zabawy dla rodziców i terapeutów).
- Samogłoski na start - koc (samogłoski plus sekwencje ruchów).
- Jak utrwalać wprowadzane na terapii dźwięki w domu (propozycje zabaw z rodzicami)
- Samogłoska „totalna” – połączenie dźwięku, obrazu graficznego, gestu i konkretnej zabawy. Nauka dokonywania wyboru, gdzie dźwięk symbolizuje wykonywaną czynność.
- Samogłoska plus rozumienie – oznaczenie nazw czynności dźwiękiem samogłoskowym. Zabawa z nazywaniem.
- Od samogłoski do zdania. Komunikacja totalna (obrazek, gest, litera, dźwięk).
- Komunikacja totalna. Budowanie zdań obrazkowo-literowo-gestycznych (propozycje do czasowników jeść, mieć, lubić).
- Samogłoska a czasownik. Propozycje zabaw
- Funkcje pierwszych połączeń wyrazowych (wg K. Kuszak) – przeniesienie modelu normatywnego do terapii dziecka z ORM (nominacja, negacja, nieistnienie, powtórzenie, wykonawca-czynność)
Serdecznie zapraszam
Marianna Głębocka-Czarniecka
|