SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Afazja u osób dorosłych - diagnostyka neurologopedyczna.  
Od Sobota, 24.11.2018 -  10:00
Do Niedziela, 25.11.2018 - 16:15
Odsłon : 269  

Temat: Afazja u osób dorosłych. Diagnostyka neurologopedyczna.

Prowadzący: Prof. UAM dr hab. Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska
Forma: Szkolenie
Termin: 24-25.11.2018 r
Godziny zajęć: (sobota 10.00-17.25, niedziela 9.00-16.16, 16 godz. dydaktycznych)
Miejsce: Lublin, Polska Fundacja Ośrodków Wspierania Rozwoju Gospodarczego OIC Poland, ul. Gospodarcza 26
Cena: 400 zł 
Organizator: Ośrodek Szkoleniowy SAVANTIA, www.szkolenialogopedyczne.pl, e-mail : savantia@o2.pl, tel. 516 103 405

Prowadząca: Prowadzący: prof. UAM dr hab. Małgorzata Rutkiewicz-Hanczewska Językoznawca, neurologopeda, pracuje w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz w Klinice Neurologii i Chorób Naczyniowych Układu Nerwowego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu (w szpitalu MSWiA im. prof. L. Bierkowskiego). Podejmuje badania z zakresu zaburzeń lingwistycznych, głównie o charakterze afazji. Zajmuje się przede wszystkim zaburzeniami nazywania, ich neurobiologicznym podłożem, specyfiką leksykonu mentalnego. Diagnozuje i prowadzi terapię pacjentów z udarem mózgu oraz z chorobami neurodegeneracyjnymi. Pracuje w Klubie Afatyka, który działa w ramach Stowarzyszenia Afazja.

Plan szkolenia:

Adresaci szkolenia: logopedzi, neurologopedzi, neuropsycholodzy z doświadczeniem w pracy z osobami dorosłymi z afazją

Szkolenie ma charakter warsztatów, w trakcie których słuchacze zobaczą prezentacje audiowizualne do wszystkich omawianych jednostek deficytów, w drugiej części szkolenia na podstawie danych neuroobrazowych i obserwacji klinicznej dokonają diagnozy poszczególnych zaburzeń (w tym diagnozy różnicowej).

1. Neurobiologiczne podstawy języka
2. Modele językowego przetwarzania informacji a) modele topologiczne b) modele hodologiczne (dwustrumieniowy model G. Hickoka i D. Poeppela)
3. Modularność języka w świetle afazji
4. Epidemiologia afazji: co powinien wiedzieć neurologopeda?
5. Problemy diagnostyczne afazji
6. Podział dualny a podziały szkoły rosyjskiej
7. Diagnoza różnicowa afazji a) afazja motoryczna b) afazja sensoryczna c) afazja transkorowa (ruchowa, czuciowa, mieszana) d) afazja podkorowa (torebkowo-prążkowiowe, wzgórzowe) e) afazja przewodzeniowa f) afazja skrzyżowana
8. Anomia w afazji i afazja anomiczna a) czym jest i czym nie jest anomia b) anomia jako zaburzenie uniwersalne c) typy anomii • syndrom TOT • anomia semantyczna • anomia fonologiczna • anomia optyczna d) typologia kompensacji zaburzeń anomicznych
9. Apraksja mowy a) cechy AOS i problemy terminologiczne b) diagnoza różnicowa • apraksja mowy a afazja • apraksja mowy a dyzartria • apraksja mowy a neurogenne jąkanie c) typy apraksji mowy d) mechanizm apraksji mowy e) etiologia apraksji mowy f) specyfika terapii
10. Pierwotna afazja postępująca a) kryteria diagnostyczne b) diagnoza różnicowa c) typologia PPA • PPA ruchowa • PPA semantyczna • PPA logopeniczna • inne typy PPA: dynamiczna, anomiczna, mieszana d) PPA a pierwotna postępująca apraksja mowy
11. Laboratorium neurologopedyczne a) budowa opinii neurologopedycznej b) symultaniczne studia przypadków (afazje i pierwotne postępujące afazje)

Miejsce Lublin
Kontakt e-mail: savantia@o2.pl, tel.: 516 103 405