Strategie pracy z dzieckiem wykazującym zachowania trudne |
|
|
|
Czwartek, 15.11.2018, 15:30 - 19:30
|
|
Odsłon : 127 |
|
|
Temat:
|
Kurs doskonalący "Strategie pracy z dzieckiem wykazującym zachowania trudne"
|
Prowadzący:
|
dr Joanna Guzik-Iwińska
|
Forma:
|
Kurs doskonalący
|
Termin:
|
15.11.2018
|
Godziny zajęć:
|
15.30-19.30 [czwartek]
|
Miejsce :
|
Węgrzce/koło Krakowa, ul. Warszawska 15 (Budynek Krak-Fliz), II klatka, II piętro, nr lok. 16
|
Cena:
|
110,00 zł
|
Organizator:
|
Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli PERFECTUS
www.perfectus.edu.pl
szkolenia@perfectus.edu.pl
604-705-942
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w umiejętności niezbędne w pracy pedagoga specjalnego stykającego się z zachowaniami klasyfikowanymi jako trudne: nadpobudliwość, agresja słowna i czynna, moczenie nocne, brak prawidłowych wzorców zachowania.
dr Joanna Guzik-Iwińska
Doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, terapeuta z zakresu psychoedukacji, długoletni nauczyciel i wykładowca akademicki. Poza zagadnieniami związanym z resocjalizacją, zajmuje się procesem nabywania umiejętności czytania i pisania – jest autorką Metody Strukturalnej, polecanej szczególnie dla uczniów z deficytami rozwojowymi
Program:
- Wprowadzenie do tematu, przedstawienie się prowadzącego, integracja grupy.
- PRAKTYKA POZYTYWNA:
- Charakterystyczne cechy praktyki pozytywnej.
- Niewystarczające nauczanie jako przyczyna problemów z zachowaniem.
- Rozmyślne złe zachowanie czy brak umiejętności?
- Niedostateczna ilość czasu na naukę.
- Niestaranność.
- Unikanie krytyki i karania.
- Praktyka pozytywna do samodzielnego stosowania, prowadzenie zapisu.
- AUTOKOREKCJA I HIPERKORECJA:
- Definicja autokorekcji i hiperkorekcji.
- Przykłady autokorekcji i hiperkorekcji.
- Ćwiczenia w stosowaniu autokorekcji i hiperkorekcji.
- Prowadzenie zapisu.
- Łączne stosowanie praktyki pozytywnej, autokorekcji i hiperkorekcji.
- SYSTEMATYCZNA UWAGA I APROBATA:
- Czym jest systematyczna uwaga i aprobata?
- Jak lepiej motywować? Co zrobić, gdy pożądane zachowanie pojawia się rzadko lub wcale?
- Ćwiczenia doskonalące systematyczną uwagę w odniesieniu do dzieci i uczniów starszych.
- Dyskusja, podsumowanie i ewaluacja szkolenia.
|
Miejsce Węgrzce k. Krakowa |
Kontakt e-mail: szkolenia@perfectus.edu.pl, tel.: 604 705 942 |
|