SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA DZIECKA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I ZESPOŁEM DOWNA – kurs podstawowy  
Niedziela, 21.10.2018, 09:00 - 16:00
Odsłon : 297  

 

 

Temat:

Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem Downa – kurs podstawowy

Prowadzący:

dr Marzena Machoś

Forma:

szkolenie

Termin:

21.10.2018

Godziny zajęć:

9.00-16.00

Miejsce :

Łódź, ul. Piotrkowska 56, I piętro

Cena:

420 zł lub 350 zł przy zapisie na szkolenie 20.10.18

Organizator:

Łódzkie Centrum Terapii i Szkolenia – Neurologopeda Agata Deckert-Brzezińska

www.lctis.pl

lodzkie.centrum.tis@gmail.com

505-949-270

Dla kogo przeznaczona jest szkolenie?

- do terapeutów pracujących w ramach wczesnego wspomagania rozwoju;
- do logopedów, psychologów, pedagogów.

Dr Marzena Machoś

Jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku. Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, „Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia”, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, „Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych” i poradników „Od zabawy do mówienia” i „Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka”.

Program:

           

  1. Upośledzenie umysłowe – co warto wiedzieć: stereotypie, autostymulacja i zachowania agresywne i autoagresywne, od apatii do nadpobudliwości, myślenie i rozumienie, dotyk.

    2. Czynności prymarne – od tego zawsze warto zacząć: odruchowe reakcje oralne, oddychanie, połykanie, od pokarmów półpłynnych do pokarmów stałych, czyli co warto wiedzieć o funkcjach pokarmowych (karmienie, picie i samodzielne jedzenie).

    3. Bez bazy ani rusz: rola bazowych funkcji komunikacyjnych, oko i ucho, naśladowanie, modelowanie ruchu, program A. Frohlicha, program O. I. Lovaasa, program J. Kielina).

    4. Nie rozumie – co teraz? Badanie rozumienia mowy. Ćwiczenia budujące rozumienie mowy.

    5. Nie mówi – co robić? Diagnoza ( Sprawdź, jak się porozumiewam M. Grycman, Profil osiągnięć ucznia J. Kielina). AAC w pigułce (systemy znaków-charakterystyka, propozycje zabaw za M. Grycman , A. Smyczek). Strukturyzacja ramowa sterowana sygnałami jako prekomunikat dający poczucie bezpieczeństwa. A może tak zacząć od melodii -rola sygnatury muzycznej (propozycje zabaw). Samogłoski na start (propozycje zabaw na podstawie „Od zabawy do mówienia”, cz. I, cz. II (w przygotowaniu).
Miejsce Łódź
Kontakt lodzkie.centrum.tis@gmail.com 505 949 270