KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m.ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci. |
|
|
|
Niedziela, 7.10.2018, 09:00 - 16:00
|
|
Odsłon : 853 |
|
|
Temat:
|
KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m.ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci.
|
Prowadzący:
|
mgr Elżbieta Bogacz, mgr Anna Bogacz-Rybczak
|
Forma:
|
Szkolenie
|
Termin:
|
7.10.2018 r.
|
Godziny zajęć:
|
9.00-16.00 (8 godzin dydaktycznych)
|
Miejsce:
|
Kampus Wielicki, ul. Piłsudskiego 105, 32-020 Wieliczka
|
Cena:
|
150,00 zł
|
Organizator:
|
Wydawnictwo Komlogo, ul. Wiejska 21, 47-143 Niezdrowice,
www: www.komlogo.pl, e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71
|
Rejestracja:
|
przejdź do rejestracji
|
Prowadzący:
- mgr Elżbieta Bogacz – psycholog i neurologopeda z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w pracy z dziećmi od wieku niemowlęcego do wieku szkolnego z zaburzeniami rozwoju i niepełnosprawnościami. Zajmuje się przede wszystkim diagnozą rozwoju psychoruchowego i mowy oraz konstruowaniem programów terapeutycznych. Pracuje w Gliwickim Ośrodku Adaptacyjno-Rehabilitacyjnym oraz w Regionalnym Centrum Placówek Pieczy Zastępczej w Gliwicach.
- mgr Anna Bogacz-Rybczak – psycholog, specjalista terapii pedagogicznej, rewalidacji i wczesnego wspomagania. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci w wieku szkolnym z zaburzeniami zachowania i emocji oraz niepełnosprawnościami. Pracuje w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 5 w Gliwicach – w gimnazjum i liceum z oddziałami integracyjnymi.
Dla kogo przeznaczony jest warsztat?
Warsztat adresowany jest do pedagogów, psychologów, logopedów, wychowawców i nauczycieli, a także innych specjalistów, którzy chcą dokonać oceny rozwoju dziecka w wieku od 1. miesiąca życia do końca 9. roku życia.
Tematyka:
Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (KORP) są odpowiedzią na potrzebę stworzenia narzędzia, które pozwoli w prosty i przejrzysty sposób dokonać diagnozy rozwoju dziecka. Za pomocą kart można ocenić etap rozwojowy, na którym znajduje się dziecko, określić sfery prawidłowego i słabszego rozwoju, a także wykryć opóźnienia, dysharmonie i nieprawidłowości w rozwoju. Integralną częścią badania jest procedura pretestu (KORP-PRE), która umożliwia zastosowanie narzędzia w przypadku dzieci z opóźnieniami rozwoju psychoruchowego poprzez dobranie odpowiedniego poziomu wyjściowego badania.
Narzędzie składa się z kart oceny zawierających konkretne próby badawcze, których sposób przeprowadzenia jest dokładnie opisany w szczegółowej instrukcji. Wyniki badań są oceniane w formie punktowej i zobrazowane za pomocą profilu sfer rozwoju psychoruchowego. Do prób zawartych w Kartach dołączone są odpowiednio dobrane pomoce obrazkowe i zabawki, które ułatwiają przeprowadzenie badania, a ich stałość decyduje o obiektywności diagnozy.
Zastosowanie Kart umożliwia również ukierunkowanie dalszej pracy psychopedagogicznej z dzieckiem.
Program szkolenia:
- Założenia teoretyczne i metodologiczne w konstrukcji Kart Oceny Rozwoju Psychoruchowego
- Rozwój psychoruchowy dziecka i metody jego oceny w świetle najnowszej wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej
- Charakterystyka kwestionariusza
- Warunki przeprowadzania badania
- Wywiad z opiekunem dziecka
- Procedura badania: sposób pozyskiwania i zapisu danych (próby badawcze w postaci zadań, obserwacji i informacji z wywiadu)
- Profil rozwoju psychoruchowego dziecka
- Badanie dzieci podejrzanych o opóźnienie psychoruchowe – procedura pretestu KORP-PRE
- Sposób interpretacji uzyskanych danych. Formułowanie wniosków diagnostycznych
- Omówienie wybranych kart oceny oraz zastosowanych w badaniu pomocy
- Analiza indywidualnych przypadków: materiał filmowy przedstawiający pełne badanie dziecka wraz z analizą wyników – ćwiczenie praktyczne
- Analiza indywidualnych przypadków: przykłady zastosowania Kart w odniesieniu do dzieci w różnym wieku i z różnorodnymi problemami rozwojowymi – ćwiczenie praktyczne
|
Miejsce Wieliczka |
Kontakt e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71 |
|