SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Afazja dziecięca, podstawy diagnozy i terapii zaburzeń afatycznych u dzieci  
Sobota, 21.07.2018, 12:00 - 18:00
Odsłon : 252  

 

 Temat:

Afazja dziecięca, podstawy diagnozy i terapii zaburzeń afatycznych u dzieci

Prowadzący:

Regina Panaś - neurologopeda, pedagog

Forma:

szkolenie

Termin:

21 lipca 2018 (zmiana terminu!)

Godziny zajęć:

12.00-18.00 (sobota)

Miejsce :

Warszawa

Cena:

265 zł

Organizator:

Fundacja Pomoc Autyzm

https://www.pomocautyzm.org/afazja

szkolenia@pomocautyzm.org

tel. 660 330 220

Cel szkolenia

Zapoznanie uczestników (logopedów, psychologów, pedagogów, studentów, rodziców) z podstawowymi kryteriami podziału zaburzeń afatycznych u dzieci, nabycie umiejętności diagnozowania alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji oraz afazji dziecięcej oraz poznanie skutecznych technik terapeutycznych (w tym: współpraca z rodziną i specjalistami, zasady terapii neurologopedycznej, podstawowy zakres materiału do terapii poszczególnych typów zaburzeń afatycznych).

Czego nauczą się uczestnicy:

  • zdobędą wiedzę dotyczącą podziału zaburzeń afatycznych u dzieci;
  • nabędą umiejętność diagnozowania alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji oraz afazji dziecięcej;
  • będą mieli okazję wymienić się doświadczeniami z innymi terapeutami oraz rodzicami dzieci z afazją;
  • poznają skuteczne techniki współpracy między specjalistami a rodziną dziecka;
  • wzbogacą swój warsztat pracy i wiedzę dotyczącą terapii afazji dziecięcej;
  • nauczą się planować zajęcia i przygotowywać pomoce dydaktyczne dla dzieci w różnym wieku.

Program szkolenia "Afazja dziecięca - podstawy diagnozy i terapii zaburzeń":

  1. Przedstawienie dotychczasowych terminologii oraz potrzeby jej ujednolicenia na gruncie polskim.
  2. Zapoznanie z obowiązującymi kryteriami podziału zaburzeń afatycznych u dzieci (alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja dziecięca).
  3. Diagnozowanie zaburzeń afatycznych - wywiad, obserwacja, badanie mowy i analiza zebranego materiału.
  4. Na co i dlaczego warto zwrócić uwagę podczas diagnozowania (diagnoza różnicowa).
  5. Współpraca z rodziną dziecka i specjalistami warunkiem powodzenia terapii - zapoznanie z podstawowymi technikami nawiązywania kontaktu z dzieckiem i rodziną.
  6. Zasady i techniki terapeutyczne konieczne do osiągnięcia sukcesu.
  7. Praktyczna analiza zajęć - dobór ćwiczeń do poszczególnych rodzajów zaburzeń, tworzenie i nabywanie pomocy dydaktycznych, z których warto skorzystać podczas diagnozy i terapii.

Metody i narzędzia:

  • wykład z pokazem,
  • dyskusja,
  • ćwiczenia praktyczne,
  • praca w zespołach

 

 Prowadzenie:

Regina Panaś - neurologopeda, pedagog. Zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń komunikacji językowej ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Autorka książek dotyczących profilaktyki zaburzeń mowy u dzieci ("Baw się z nami sylabami") oraz terapii zaburzeń afatycznych u dzieci i dorosłych ("Afazja. Odbudowa komunikacji" cz. 1-3). Prowadzi szkolenia z zakresu pedagogiki i logopedii, kładąc szczególny nacisk na współpracę w triadzie dziecko-rodzic-specjalista.

Chcecie Państwo uzyskać więcej informacji - zapraszamy do kontaktu

telefon: 660 330 220

e-mail: szkolenia@pomocautyzm.org

https://www.pomocautyzm.org/afazja

 

Miejsce Warszawa
Kontakt tel: 660 330 220 | e-mail: szkolenia@pomocautyzm.org