Afazja dziecięca, podstawy diagnozy i terapii zaburzeń afatycznych u dzieci |
|
|
|
Sobota, 21.07.2018, 12:00 - 18:00
|
|
Odsłon : 252 |
|
|
Temat:
|
Afazja dziecięca, podstawy diagnozy i terapii zaburzeń afatycznych u dzieci
|
Prowadzący:
|
Regina Panaś - neurologopeda, pedagog
|
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
21 lipca 2018 (zmiana terminu!)
|
Godziny zajęć:
|
12.00-18.00 (sobota)
|
Miejsce :
|
Warszawa
|
Cena:
|
265 zł
|
Organizator:
|
Fundacja Pomoc Autyzm
https://www.pomocautyzm.org/afazja
szkolenia@pomocautyzm.org
tel. 660 330 220
|
Cel szkolenia
Zapoznanie uczestników (logopedów, psychologów, pedagogów, studentów, rodziców) z podstawowymi kryteriami podziału zaburzeń afatycznych u dzieci, nabycie umiejętności diagnozowania alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji oraz afazji dziecięcej oraz poznanie skutecznych technik terapeutycznych (w tym: współpraca z rodziną i specjalistami, zasady terapii neurologopedycznej, podstawowy zakres materiału do terapii poszczególnych typów zaburzeń afatycznych).
Czego nauczą się uczestnicy:
- zdobędą wiedzę dotyczącą podziału zaburzeń afatycznych u dzieci;
- nabędą umiejętność diagnozowania alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji oraz afazji dziecięcej;
- będą mieli okazję wymienić się doświadczeniami z innymi terapeutami oraz rodzicami dzieci z afazją;
- poznają skuteczne techniki współpracy między specjalistami a rodziną dziecka;
- wzbogacą swój warsztat pracy i wiedzę dotyczącą terapii afazji dziecięcej;
- nauczą się planować zajęcia i przygotowywać pomoce dydaktyczne dla dzieci w różnym wieku.
Program szkolenia "Afazja dziecięca - podstawy diagnozy i terapii zaburzeń":
- Przedstawienie dotychczasowych terminologii oraz potrzeby jej ujednolicenia na gruncie polskim.
- Zapoznanie z obowiązującymi kryteriami podziału zaburzeń afatycznych u dzieci (alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja dziecięca).
- Diagnozowanie zaburzeń afatycznych - wywiad, obserwacja, badanie mowy i analiza zebranego materiału.
- Na co i dlaczego warto zwrócić uwagę podczas diagnozowania (diagnoza różnicowa).
- Współpraca z rodziną dziecka i specjalistami warunkiem powodzenia terapii - zapoznanie z podstawowymi technikami nawiązywania kontaktu z dzieckiem i rodziną.
- Zasady i techniki terapeutyczne konieczne do osiągnięcia sukcesu.
- Praktyczna analiza zajęć - dobór ćwiczeń do poszczególnych rodzajów zaburzeń, tworzenie i nabywanie pomocy dydaktycznych, z których warto skorzystać podczas diagnozy i terapii.
Metody i narzędzia:
- wykład z pokazem,
- dyskusja,
- ćwiczenia praktyczne,
- praca w zespołach
Prowadzenie:
Regina Panaś - neurologopeda, pedagog. Zajmuje się diagnozą i terapią zaburzeń komunikacji językowej ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Autorka książek dotyczących profilaktyki zaburzeń mowy u dzieci ("Baw się z nami sylabami") oraz terapii zaburzeń afatycznych u dzieci i dorosłych ("Afazja. Odbudowa komunikacji" cz. 1-3). Prowadzi szkolenia z zakresu pedagogiki i logopedii, kładąc szczególny nacisk na współpracę w triadzie dziecko-rodzic-specjalista.
Chcecie Państwo uzyskać więcej informacji - zapraszamy do kontaktu
telefon: 660 330 220
e-mail: szkolenia@pomocautyzm.org
https://www.pomocautyzm.org/afazja
|
Miejsce Warszawa |
Kontakt tel: 660 330 220 | e-mail: szkolenia@pomocautyzm.org |
|