Wspomaganie widzenia u niemowląt i małych dzieci – podstawy diagnozy |
|
|
|
Od Sobota, 2.12.2017 - 08:00
Do Niedziela, 3.12.2017 - 17:00
|
|
Odsłon : 471 |
|
|
Temat:
|
Wspomaganie widzenia u niemowląt i małych dzieci – podstawy diagnozy
|
Prowadzący:
|
Krystyna Gwizdoń
|
Forma:
|
Szkolenie
|
Termin:
|
02. - 03.12.2017
|
Godziny zajęć:
|
9.00-16.15
|
Miejsce :
|
Katowice, ul. Bażantów 2, osiedle Bażantów
|
Cena:
|
550 zł
|
Organizator:
|
Fundacja In Corpore
www.fundacjaincorpore.pl; M: kursy@fundacjaincorpore.pl; T: 882024648
|
Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z aktualną wiedzą na temat podstawowych zaburzeń układu wzrokowego występujących u dzieci, zapoznanie słuchaczy z podstawami diagnostyki reakcji wzrokowych , oraz zdobycie podstawowych umiejętności praktycznych z zakresu oceny, diagnozy wzroku małego dziecka.
Instruktor szkolenia:
Krystyna Gwizdoń – psycholog, zajmuje się pomocą psychologiczo-terapeutyczną dzieciom niepełnosprawnym i ich rodzicom na terenie województwa śląskiego. Od lat zawodowo związana z Regionalna Fundacja Pomocy Niewidomym. Dyrektor i psycholog Specjalistycznego Punktu Wczesnej Rewalidacji. W latach 1997 do 2013 sekretarz Zarządu Regionalnej Fundacji Pomocy niewidomym w Chorzowie. Tworzyła systemu kompletnej pomocy dla osób niewidomych i niedowidzących ze sprzężoną niepełnosprawnością z terenów województwa śląskiego w zakresie merytorycznym. Organizatorka wczesnej interwencji i kompleksowej, interdyscyplinarnej interwencji „domowej” – dla dzieci niewidomych i niedowidzących ze sprzężoną niepełnosprawnością od 0 do 7 lat z terenów województwa śląskiego. Autorka publikacji naukowych.
Na szkolenie zapraszamy:
pedagogów
nauczycieli
psychologów
fizjoterapeutów
logopedów
Program szkolenia (18 godzin):
1.Anatomia narządu wzroku
2.Fizjologia i neurofizjologia widzenia
3.Znaczenie wzroku w życiu dziecka-
4.Kategorie dzieci z uszkodzonym wzrokiem
a) według kryteriów medycznych
b) według kryterium psychologicznego
c) międzynarodowa klasyfikacja osób z uszkodzonym systemem wzroku
d) wg kryterium pedagogicznego dla potrzeb uczenia się
5 Wady i schorzenia wzroku oraz ich konsekwencje
a) najczęściej występujące schorzenia wzroku ,ich przyczyny oraz następstwa funkcjonalne
6. Diagnoza widzenia
a) czynniki wpływające na funkcjonowanie wzrokowe słabo widzącego dziecka w modelu A. Corn
b) rozwój widzenia wg. Barraga
c) ocena reakcji wzrokowych i zachowań kierowanych wzrokiem
d) objawy dysfunkcji układu wzrokowego u niemowląt i małych dzieci
e) diagnoza reakcji i funkcji wzrokowych
7. Ćwiczenia praktyczne z zakresu diagnozy funkcji wzrokowych
|
Miejsce Katowice |
Kontakt email: kursy@fundacjaincorpore.pl; tel.: 882024648 |
|