SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Diagnoza Dysleksji Rozwojowej  
Od Sobota, 4.11.2017 -  08:00
Do Niedziela, 5.11.2017 - 17:00
Odsłon : 444  

 

Temat:

Diagnoza dysleksji rozwojowej

Prowadzący:

Marta Bogdanowicz prof. dr hab

Forma:

szkolenie

Termin:

04. – 05.11.2017

Godziny zajęć:

9.00-17.15 [sobota]

8.30-14.45 [niedziela]

Miejsce :

Katowice,  ul. Bażantów 4/2, osiedle Bażantów

Cena:

390 zł

Organizator:

Fundacja In Corpore

www.fundacjaincorpore.pl; M: kursy@fundacjaincorpore.pl; T: 882024648

Celem szkolenia jest dokonanie przeglądu stosowanych metod diagnostycznych, problemów związanych z diagnozowaniem, pisaniem opinii oraz aktualnych praw uczniów z dysleksją. Szkolenie zostanie poprowadzone w formie wykładów autorskich połączonych z prezentacją multimedialną (slidów, filmów)  i materiałów z praktyki klinicznej

Szkolenie poprowadzi:

Marta Bogdanowicz prof. zw. dr hab. – psycholog kliniczny dziecięcy, była dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego, założycielka, wieloletnia przewodnicząca, a obecnie wiceprzewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji, wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji, członek międzynarodowych towarzystw naukowych. Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Jest autorką ok.400 publikacji, Metody Dobrego Startu®. Opracowała kilkanaście narzędzi diagnostycznych do diagnozy dysleksji i ryzyka dysleksji oraz Skalę Obserwacji Zachowania Dzieci i Rodziców. Jest międzynarodowym liderem Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, jednym z pionierów pracy tą metodą w Polsce. Odznaczona Orderem Uśmiechu - przyznawanym przez dzieci i międzynarodową Kapitułę ( www.martabogdanowicz.pl)

Program szkolenia - Diagnoza dysleksji rozwojowej (16 godzin lekcyjnych):

I. Wprowadzenie do problematyki diagnozy dysleksji rozwojowej 

  1. Diagnoza dysleksji w Polsce
  2. Teoretyczne podstawy diagnozy – model patomechanizmu dysleksji wg M. Bogdanowicz
  3. Specyfika diagnozy w psychologii klinicznej dziecka
  4. Metody kliniczne i eksperymentalne

II. Metody w diagnozie dysleksji rozwojowej

  1. Metody kliniczne:
  • Wywiad
  • Obserwacja, Skale obserwacji ( film  BBC)
  • Analiza dokumentów
  • Analiza wytworów
  1. Metody eksperymentalne w diagnozie dysleksji rozwojowej:
  • Testy
  • Próby eksperymentalne
  • Kwestionariusze ( film  BBC)
  1. Model diagnozowania dysleksji wg M. Bogdanowicz

   III. Prezentacja metod badania psychologicznego do diagnozy ryzyka dysleksji  i  dysleksji   rozwojowej - przegląd aktualnie                  stosowanych metod diagnozy z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku oraz  Pracowni Testów
         Psychologicznych w Warszawie,

  • funkcji intelektualnych
  • funkcji poznawczych ( wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych)
  • funkcji ruchowych i lateralizacji czynności ruchowych dla przedszkola i szkoły
  • orientacji w schemacie ciała i przestrzeni
  • integracji percepcyjno – motorycznej.

IV.  Interpretacja wyników

  • diagnoza ryzyka dysleksji
  • diagnoza różnicowa i   warunki postawienia diagnozy dysleksji
  • nowa wersja klasyfikacji medycznych: DSM-5 ( 2013) i ICD-11 (projekt)

Opracowywanie protokołu z badań i opinii psychologicznych

  1. Protokół z badań
  2. Struktura opinii
  3. Formy opinii ze względu na adresata

 1. System pomocy osobom z dysleksją rozwojową i prawa uczniów z dysleksją

Miejsce Katowice
Kontakt email: kursy@fundacjaincorpore.pl; tel.: 882024648