Ocena i stymulacja neurorozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym w zakresie rozwoju cech motorycznych - część I | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczony jest kurs? Logopedzi, pedagodzy, psycholodzy, terapeuci SI, terapeuci zajęciowi Cel szkolenia: Doskonalenie zawodowe, podnoszenie kwalifikacji zawodowych oraz umiejętności praktycznych, wzbogacenie warsztatu pracy, poszerzanie wiedzy w zakresie kompleksowej i harmonijnej terapii dziecka. Program szkolenia: 1. Procesy integracji ruchowo-zmysłowej w ośrodkowym układzie nerwowym - podstawowe systemy sensoryczne oraz ich znaczenie dla rozwoju posturalnego napięcia mięśniowego, kontroli postawy ciała, poziomu rozwoju cech motorycznych. 2. Badanie w zakresie funkcjonowania odruchów neurologicznych, pojęcie „triady neurorozwojowej” - interpretacja prób diagnostycznych, wnioski z badania. 3. Charakterystyka oraz funkcjonalna ocena dziecka z zaburzeniami posturalnego napięcia mięśniowego. 4. Znaczenie wzroku w procesach motoryczno-zmysłowych - badanie ruchów gałek ocznych. 5. Ocena rozwoju w zakresie cech motorycznych – skoczność, zwinność, koordynacja, równowaga – funkcjonalne testy diagnostyczne. 6. Kończyna górna i ręka w globalnych aktywnościach motorycznych (pchaj, ciągnij, podpór, zwis, podnoszenie, noszenie) oraz ruchach precyzyjnych dla funkcji dnia codziennego i grafomotorycznych (chwyt, manipulacja) – kwestionariusz oceny. Formularz zgłoszeniowy: |
|||||||||||||||||||
Miejsce Białystok | |||||||||||||||||||
Kontakt email: biuro@instytutlogopedyczny.pl, tel.: 502 642 535 lub 505 255 435 | |||||||||||||||||||