Logopedyczny detektyw w przedszkolu - puzzle

Typ: Puzzle

Pomoc dydaktyczna - puzzle (30 elementów, wymiar 27x20 cm) - przeznaczona do ćwiczeń w rozwijaniu myślenia i umiejętności językowych dzieci w wieku przedszkolnym oraz starszych.
zawiera 23% VAT
19,90 zł
Rabat
Cena sprzedaży bez VAT16,18 zł


Preloader

Pomoc dydaktyczna - puzzle (30 elementów, wymiar 27x20 cm) - przeznaczona do ćwiczeń w rozwijaniu myślenia i umiejętności językowych dzieci w wieku przedszkolnym oraz starszych. Po ułożeniu z puzzli obrazka należy odnaleźć na nim elementy, które są umieszczone na zewnętrznej stronie denka pudełka.
Materiał obrazkowy można wykorzystać do ćwiczeń, np.: rozwijania słownika biernego (Pokaż szachy.) i czynnego (Co siedzi na oknie?), budowania zdań (Pociągiem … .), opisywania (Jak są ubrani chłopcy?), opowiadania (Co robią dzieci?) czy ćwiczeń logopedycznych (z wykorzystaniem wyrazów z wybranymi głoskami).
Więcej ćwiczeń można znaleźć w instrukcji.

Wyrazy z głoskami (kolory tła sygnalizują daną grupę głosek):
- s, z, c, dz: pajac, statek, klocek, pies, chłopiec, samolot, stolik, obrazek, wózek,
- sz, ż, cz, dż: leżak, szafa, szafka, szachy,
- ś, ź, ć, dź: pociąg, miś, dzieci,
- innymi, np. r, dźwięcznymi i bezdźwięcznymi: autko, balon, piłka, kredki, farby, kot,
- z dwóch grup: s, z, c, dz oraz sz, ż, cz, dż: krzesło,
- z dwóch grup: sz, ż, cz, dż oraz ś, ź, ć, dź: ciężarówka, dziewczynka, książka,
- z dwóch grup: s, z, c, dz oraz ś, ź, ć, dź: ciastko.

Polecam także produkt "Logopedyczny detektyw w przedszkolu" - plansza edukacyjna. Czytaj więcej ... 

Przykłady zabaw wspomagających, rozwijających i usprawniających:

koncentrację uwagi

i spostrzegawczość

Policz koty (autka, piłki, klocki, krzesła itd.). Znajdź 6 psów. 

Co jest w szafie? Gdzie jest chłopiec w krótkich spodenkach?

motorykę dużą i małą, naśladowanie

Narysuj palcem na stole to, co ja – co to jest? Napisz palcem,

ile tu jest piłek. Pokaż, jak chodzi kot. Pokaż, jak skacze pajac.

analizę i syntezę wzrokową

Gdzie są takie same psy? Znajdź wszystkie duże i małe piłki.

Powiedz, czym różnią się piłki (ciężarówki, samoloty, autka).

podstawowe umiejętności matematyczne

Ile jest leżaków, a ile jest krzeseł? Czego jest więcej: leżaków czy krzeseł? Policz klocki i powiedz, których jest najmniej. Ile jest dziewczynek, a ilu chłopców? To ile jest wszystkich dzieci?

stosunki przestrzenne,

orientację w schemacie ciała

Co leży w szafie na półce pod statkiem (na stoiku obok kart, itd.)? W której ręce chłopiec trzyma pędzle, a w której wodę? Powiedz, gdzie są wszystkie statki (koty, psy, auta, ciężarówki, dzieci itd.).

klasyfikowanie

Co tu jest żółte (okrągłe, ciężkie, lekkie, twarde, miękkie, itd.)? 

Co jest zrobione z drewna (plastiku, metalu, szkła, papieru)?

myślenie,

wyobraźnię

Co trzeba zrobić, gdy zepsuje się autko? Dlaczego chłopiec trzyma pędzle i wodę? Co dzieci robiły wcześniej? Co dzieci będą robiły potem? O czym może być książka, którą czyta dziewczynka?

pamięć

Pamiętasz, ile tu jest kotów? Przypomnij mi, co robią dzieci? Przypomnij, co jest schowane w szafie (co leży na dywanie, itd.)?

słuch fonemowy,

analizę i syntezę słuchową

Co słyszysz na początku (na końcu) wyrazu …?  Podziel wyraz … na sylaby (na głoski). Co powiedziałam: sa-mo-lot (b-a-l-o-n, itp.)? W którym wyrazie słyszysz głoskę z: „wózek”, „statek”?

 

Wykorzystując niektóre ilustracje można dziecku zaproponować ćwiczenia:

słuchowe

Co słyszysz: brrrum, brrrum? Kto tak mówi: hau, hau?

oddechowe

„Nadmuchujemy” balony. „Dmuchamy” na karty.

głosowe

Miauczymy cicho jak kot. Szczekamy głośno jak pies.

narządów artykulacyjnych

Oblizujemy wargi po zjedzeniu ciastka.

Szczerzymy zęby, jak pies.

 

Przykłady zabaw rozwijających umiejętności językowe i narracyjne:

rozwijanie słownika biernego (rozumienie słów, zwrotów, zdań)

Pokaż dużą piłkę (zielony samolot, zepsute autko, zamek itd.).

Pokaż, kto gra w szachy, a kto czyta książkę. Co lata, a co pływa?

Gdzie jest największa zabawka? Co jest okrągłe i kolorowe?

rozwijanie słownika czynnego (używanie słów, wyrażeń, zdań)

Co leży na dywanie? Jakiego koloru są kredki (balony, klocki)?

Powiedz, co zbudowały dzieci z klocków. Co robią dzieci?

Jak myślisz, gdzie jest ich pani? Nazwij wszystkie zabawki.

budowanie,

rozwijanie zdań

Ułóż zdanie z wyrażeniem: niebieski leżak (pies i pajac; farby

i kredki; mały chłopiec, itp.). Dokończ zdanie: Chłopiec ma …, bo … . Jeden kot siedzi … , a drugi … . To autko jest … i trzeba … .

zagadki

Co ma 4 koła i jedzie? Kto ma długie włosy? Na czym można siedzieć? Zachęcamy dziecko do samodzielnego układania podobnych zagadek, na które sami musimy odpowiedzieć.

opisywanie

Powiedz, jak ubrani są chłopcy. Jakiego koloru są piłki (klocki, itd.)? Co leży na dywanie (na szafce), a co jest w szafie (na półce)?

opowiadanie

„Spacerujemy” po planszy lalką i opowiadamy historyjkę, np.: „Mały chłopiec przyszedł do przedszkola i …. . Pani powiedziała do dzieci: … .” Dziecko powtarza całą historyjkę, a potem wymyśla swoją opowieść. Dziecko niemówiące może „przejść” zabawką po obrazkach, zgodnie z treścią opowiadania.

dialogi

„Spacerujemy” po planszy i rozmawiamy, np.: „O, tutaj leży autko z zepsutym kołem!”, „Co zrobimy?”, „Trzeba je naprawić”.

Gramy role postaci z obrazka i prowadzimy dialog, np.: Pies na szafie: „Czy ktoś mnie słyszy?”, Miś na leżaku: „Słyszę cię, ale odpoczywam”. Pies: „Kocie, gdzie jesteś?”, Kot: ”W szufladzie.”

artykulacja

Wykorzystujemy wyrazy*, potem budujemy z nich proste lub rozwinięte zdania. Wybieramy obrazki w zależności od tego, czy ćwiczymy jedną głoskę (np. s: pies, samolot), grupę głosek

(np. s, z, c: pies, wózek, pajac), czy utrwalamy wszystkie tzw. „trudne głoski” (np.: Miś siedzi. Brązowy pies jest obok pajaca.

W szarej szafie Szymek szuka szachów. W szafie jest statek i miś.)