wróć do zestawienia uczelni

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

woj. kujawsko-pomorskie

Wypełnionych ankiet: 14

  1. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie teoretyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (7,14%)
     
    2
    4 GŁOSY
    (28,57%)
     
    3
    7 GŁOSÓW
    (50%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (14,29%)
     
    5
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie praktyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    5 GŁOSÓW
    (35,71%)
     
    1
    4 GŁOSY
    (28,57%)
     
    2
    1 GŁOS
    (7,14%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (14,29%)
     
    4
    2 GŁOSY
    (14,29%)
     
    5
     
  3. Do diagnozy i terapii jakich zaburzeń studia przygotowały Panią/Pana najlepiej?
    9 GŁOSÓW
     
    zespoły genetyczne i sprzężone zaburzenia rozwojowe
    8 GŁOSÓW
     
    dyzartria
    7 GŁOSÓW
     
    dysfagia
    7 GŁOSÓW
     
    mózgowe porażenie dziecięce
    7 GŁOSÓW
     
    niepełnosprawność intelektualna
    6 GŁOSÓW
     
    afazja
    pokaż więcej
     
  4. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach?
    6 GŁOSÓW
     
    terapia niemowląt
    4 GŁOSY
     
    żadnych zagadnień nie brakowało
    4 GŁOSY
     
    rozszczep wargi i podniebienia
    3 GŁOSY
     
    niepełnosprawność intelektualna
    2 GŁOSY
     
    mózgowe porażenie dziecięce
    2 GŁOSY
     
    audiologia i foniatria
    pokaż więcej
     
  5. Ile trwały studia? (semestrów)
    13 GŁOSÓW
    (92,86%)
     
    2
    1 GŁOS
    (7,14%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    6
     
  6. Czy na studiach były praktyki w placówkach oświatowych?
    3 GŁOSY
    (21,43%)
     
    tak
    11 GŁOSÓW
    (78,57%)
     
    nie
     
  7. Czy na studiach były praktyki w placówkach służby zdrowia?
    9 GŁOSÓW
    (64,29%)
     
    tak
    5 GŁOSÓW
    (35,71%)
     
    nie
     
  8. Czym kończyły się studia?
    1 GŁOS
     
    egzaminem
    14 GŁOSÓW
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Czym kierowała się Pani / kierował się Pan przy wyborze studiów?
    Miejscem zamieszkania
    Chęcią pogłebienia wiedzy na temat afazji, dyzartrii i dysfagii.
    Przy wyborze uczelni kierowałam się znajomością uczelni ze studiów magisterskich oraz bliskością miasta do mojego miejsca zamieszkania.
    Bliskością od miejsca zamieszkania, przekonaniem, że neurologopedia przygotuje równie dobrze jak logopedia
    Bliską odległością od miejsca zamieszkania. Zaufaniem do kierownika studiów podyplomowych - p. Agnieszka Hamerlińska.
    Blisko miejsca zamieszkania, przeciętnymi opiniami na temat ksztalcenia.
    Kadra, przedmioty, cena, prestiż uczelni
    Odległość
    Zainteresowaniami, pasją, wykonywanym zawodem.
     
  10. Co chciałaby Pani / chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk?
    Samodzielny wybór placówki w której odbyły się praktyki
    Studia bardzo wartościowe.
    Studia mogłyby być w większym stopniu nastawione na praktykę. Aczkolwiek drugi semestr studiów odbywał się zdalnie ze względu na pandemię. Nie zmienia to faktu, że w zakresie niektórych zagadnień praktyki brakowało w ogóle.
    Niestety rozczarowały mnie, oczekiwałam więcej informacji i umiejętności praktycznych na temat pracy z niemowlętami, osobami ze spektrum autyzmu.
    Studia od marca do czerwca 2020 odbywały się zdalnie, z uwagi na pandemię, zaplanowane wcześniej praktyki odbywały się tylko na zasadzie obserwacji nagranych zajęć.
    Zdecydowanie więcej praktyki, a mniej "lania wody" i powtarzania zagadnień na zajeciach. Duża dezorganizacja na roku, zwłaszcza pod koniec studiów. Nie wybrałabym tej uczelni ponownie.
    Studia podyplomowe były realizowane w 100% zdalnie (jedynie obroną pracy dyplomowej odbyła się na uczelni). Na pewno to też miało duży wpływ na małą ilość przekazanej praktyki. Ponadto stosunek niektórych prowadzacych do studentów nie zawsze był poprawny. Kontakt z promotorką podczas pisania pracy dyplomowej był utrudniony. Ponadto wykładowczyni ta miała problem z traktowaniem studentów z należytą kulturą i szacunkiem.
    Nie jestem z nich zadowolona
    UMK w Toruniu - świetny uniwersytet, na bardzo wysokim poziomie :) Nie to, co na uniwersytecie gdańskim 2021 - nawet nie było realizowanych praktyk, a na dyplomie sobie wpisali... cóż za zakłamanie i naciąganie studentów, a nawet 1 h nie było, bo bali się, że ich ktoś nagra on-line - każdy powód jest dobry, aby nic nie obić!!!! Tylko szkoda studentów...
     

Wypełnionych ankiet: 3

  1. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie teoretyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    2
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    3
    2 GŁOSY
    (66,67%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  2. Jak ocenia Pani/Pan przygotowanie praktyczne w zakresie neurologopedii? (1 oznacza, że studia w ogóle nie przygotowały do pracy, a 5 oznacza, że studia bardzo dobrze przygotowały do pracy w zakresie neurologopedii)
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    1
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    2
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    3
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
     
  3. Do diagnozy i terapii jakich zaburzeń studia przygotowały Panią/Pana najlepiej?
    3 GŁOSY
     
    afazja
    2 GŁOSY
     
    niepełnosprawność intelektualna
    2 GŁOSY
     
    niepłynność mówienia
    2 GŁOSY
     
    spektrum zaburzeń autystycznych
    2 GŁOSY
     
    zaburzenia psychiczne
    1 GŁOS
     
    dysfagia
    pokaż więcej
     
  4. Jakich zagadnień brakowało Pani/Panu na studiach?
    3 GŁOSY
     
    audiologia i foniatria
    3 GŁOSY
     
    terapia niemowląt
    2 GŁOSY
     
    dysfagia
    2 GŁOSY
     
    zespoły genetyczne i sprzężone zaburzenia rozwojowe
    2 GŁOSY
     
    niedokształcenie mowy o typie afazji
    2 GŁOSY
     
    rozszczep wargi i podniebienia
    pokaż więcej
     
  5. Ile trwały studia? (semestrów)
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    2
    3 GŁOSY
    (100%)
     
    3
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    4
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    5
    0 GŁOSÓW
    (0%)
     
    6
     
  6. Czy na studiach były praktyki w placówkach oświatowych?
    2 GŁOSY
    (66,67%)
     
    tak
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    nie
     
  7. Czy na studiach były praktyki w placówkach służby zdrowia?
    1 GŁOS
    (33,33%)
     
    tak
    2 GŁOSY
    (66,67%)
     
    nie
     
  8. Czym kończyły się studia?
    0 GŁOSÓW
     
    egzaminem
    3 GŁOSY
     
    obroną pracy dyplomowej
    0 GŁOSÓW
     
    inne
     
  9. Czym kierowała się Pani / kierował się Pan przy wyborze studiów?
    Bliskością od m.zamieszkania, rekomendacjami innych osób.
    Kierowałam się nazwiskami wykładowców
     
  10. Co chciałaby Pani / chciałby Pan dodać od siebie na temat studiów i praktyk?
    Nie warto kończyć na UMK. Pan prof. B. zrobił z tego kierunku żenadę. Szkoda czasu i pieniędzy. Studia nie dały nic. Tylko kursy i szkolenia po studiach.
    Obietnice zajęć z konkretnymi wykładowcami niestety nie były do końca wypełnione.