SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Karty Oceny Języka Dziecka Afatycznego – KOJD-AFA narzędzie do oceny jakościowej i planowania terapii.  
Sobota, 12.02.2022, 10:00 - 15:00
Odsłon : 1243  

Temat:

Karty Oceny Języka Dziecka Afatycznego – KOJD-AFA narzędzie do oceny jakościowej i planowania terapii.

Prowadzący:

mgr Elżbieta Drewniak-Wołosz, mgr Anna Paluch

Forma:

Warsztat/szkolenie

Termin:

12.02.2022 r. (sobota)

Godziny zajęć:

10.00-15.00

Miejsce:

online

Cena:

390 zł

Organizator:

Wydawnictwo Komlogo, ul. Pszenna 2, 44-109 Gliwice,

www: www.komlogo.pl, e-mail: info@komlogo.pl, tel.: (32) 233-54-71

Rejestracja:

przejdź do rejestracji BRAK MIEJSC

Regulamin:

czytaj regulamin

UWAGA!
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że zabronione jest nagrywanie szkoleń online.
Równocześnie bardzo prosimy o uczestniczenie w szkoleniach z włączonymi kamerami. 
Szkolenie nie jest nagrywane, dlatego nie ma możliwości późniejszego odtworzenia go.

Prowadzący:

  • Elżbieta Drewniak-Wołosz: psycholog, neurologopeda, od lat zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji. Obecnie pracuje w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Afatycznych Zgromadzenia Sióstr Felicjanek w Krakowie. Autorka publikacji poświęconych problematyce dzieci z n. m. o typie afazji.
  • Anna Paluch: psycholog, logopeda, od lat zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji. Obecnie prowadzi gabinet prywatny i  pracuje w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w  Krakowie. Autorka publikacji poświęconych problematyce dzieci z n. m. o typie afazji.

Dla kogo przeznaczony jest warsztat?

Warsztat adresowany jest do logopedów, psychologów, pedagogów, pragnących zapoznać się z narzędziem diagnostycznym, jakim jest KOJD-AFA.


Cel szkolenia: 

Przekazanie podstawowych informacji n. t. diagnozy zaburzenia. Ćwiczenie umiejętności przeprowadzania diagnozy, w tym głównie obserwowania i analizowania objawów językowych. Praktyczne wykorzystanie narzędzia KOJD – AFA w diagnozie zaburzenia. Planowanie terapii mowy na podstawie wiedzy o zaburzeniu i prawidłowo przeprowadzonej diagnozy opisowej.   


Test Karty Oceny Języka Dziecka-AFA - KOJD-AFA składa się z:

  • podręcznika
  • kart badań
  • instrukcji szczegółowej
  • materiałów diagnostycznych: książeczki A4 (cz.1 i cz.2), pluszaki (2 szt.), talerzyk, kubek, sztućce (1 kpl.), historyjki (4 kpl.)
  • artykułów papierniczych: kolorowe pisaki (4 szt.), długopis, ołówek, koperta, nożyczki dla prawo- i leworęcznych (2 szt.), kartka A4 (6 szt.)
  • rocznej licencji na program komputerowy KomKod z modułem KOJD-AFA

Test Karty Oceny Języka Dziecka-AFA - KOJD-AFA można zakupić tutaj...

Aby otrzymać dostęp do modułu KOJD-AFA w programie KomKOD, należy:

  • zakupić test KOJD-AFA w wersji tradycyjnej czytaj więcej...
  • posiadać aktywną licencję na moduł KOJD-AFA. Przy zakupie testu KOJD-AFA dostępna jest roczna bezpłatna licencja,
  • po upływie roku można przedłużyć licencję na okres 1 roku, 2 lat lub 3 lat - czytaj więcej...

Program KomKOD dostępny jest na system operacyjny WINDOWS (wersja: 7 SP1 ESU, 8, 8.1, 10, 11).


Tematyka:

Karty Oceny Języka Dziecka afatycznego – KOJD- AFA są narzędziem przeznaczonym do jakościowej diagnozy dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym mających trudności w percepcji i ekspresji mowy. Składają się z 2 części. Pierwsza Karta Oceny Języka Dziecka- AFA   (KOJD- AFA I) jest  przeznaczona do badania dzieci młodszych, zwykle  w przedziale wieku przedszkolnego. Druga Karta Oceny Języka Dziecka  (KOJD – AFA II) nawiązuje  do części pierwszej, ale zawiera zadania trudniejsze, odpowiednie dla dzieci i młodzieży  w wieku szkolnym.


Program szkolenia:

  1. Podstawowe informacje dotyczące diagnozy n. m. o typie afazji(cel i warunki diagnozy, co poddajemy ocenie).
  2. Charakterystyka zaburzenia  (obawy specyficzne i niespecyficzne).
  3. Przedstawienie najważniejszych narzędzi diagnostycznych stosowanych w diagnozie dzieci z zaburzeniem językowym.
  4. Prezentacja i charakterystyka narzędzia KOJD -AFA.
    • Podstawowe założenia i sposoby dotyczące przeprowadzania diagnozy n. m. o typie afazji.
    • Budowa narzędzia: przedstawienie i omówienie obu części   narzędzia  KOJD -AFA (kolejnych zadań i ich zastosowania).
  5. Analiza  wykonania zadań  zawartych w II części narzędzia KOJD -AFA (wykorzystanie nagrań filmowych i dźwiękowych oraz/lub  wypełnionych kart zapisu):
    • Szczegółowe, analityczne omówienie sposobu wykonania prób. ze zwróceniem uwagi na trudności  językowe będące specyficznymi objawami zaburzenia
    • Porównanie wykonania  wybranych prób przez:
      • o dziecko z przewagą zaburzeń rozumienia (percepcji) mowy,
      • o   dziecko z przewagą zaburzeń mowy czynnej (ekspresji. mowy).
  6. Omówienie i podsumowanie wyników badań, z wykorzystaniem wiedzy o czynnościach mowy i podsystemach  języka.
  7. Pytania, dyskusja.

 


#KOJD-AFA;I-III;2022

Miejsce online
Kontakt e-mail: info@komlogo.pl, tel.: 32 233 54 71, 504 245 737