Temat:
|
TERAPIA REKI I - III stopnia. Diagnoza, terapia, warsztat oraz Grafomotoryka
|
Prowadzący:
|
Dr hab. Emilia Mikołajewska, prof. UMK, specjalista fizjoterapii
|
Forma:
|
kurs
|
Termin:
|
14-15.08.2021
|
Godziny zajęć:
|
09.00-18
|
Miejsce :
|
Bydgoszcz
|
Cena:
|
990 zł
|
Organizator:
|
Fizjoterapia Emilia Mikołajewska
http://www.emiliamikolajewska.com
e.mikolajewska@wp.pl
607-88-77-07
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs - pedagodzy, logopedzi, nauczyciele, opiekunowie, animatorzy, fizjoterapeuci, rodzice, zainteresowani
fizjoterapeuci, pedagodzy, pedagodzy specjalni, logopedzi, psycholodzy, terapeuci zajęciowi, rodzice, wszyscy zainteresowani programem
Prowadzący:
Dr Emilia Mikołajewska specjalista fizjoterapii, Autorka 14 książek z zakresu fizjoterapii
i rehabilitacji oraz ok. 400 artykułów i rozdziałów w monografiach. Adiunkt w Katedrze Fizjoterapii Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Naukowiec w Laboratorium Neurokognitywnym w Interdyscyplinarnym Centrum Nowoczesnych Technologii UMK w Toruniu. Wieloletnie doświadczenie praktyczne zdobywała m.in. w Klinice Paraplegii Pourazowej i Klinice Rehabilitacji 10 WSzKzP w Bydgoszczy. Wynalazca w dziedzinie wózków dla niepełnosprawnych, recenzent wniosków grantowych, członek ośmiu Rad Wydawniczych oraz recenzent w ponad 75 czasopismach krajowych i zagranicznych. Ukończone kursy: NDT-Bobath dla dzieci i NDT-Bobath Baby,
NDT Bobath dla dorosłych, Cyriax, Kinesiotaping, Terapia Lustrzana, Terapia odruchów, Terapia ortoptyczna, Diagnostyka dziecka wg Prechtla i inne.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Elementy anatomii kończyny górnej.
2. Rozwój sprawności kończyny górnej.
3. Rozwój fizjologiczny chwytów podstawowych ręki.
4. Rola odruchów pierwotnych w aspekcie rozwoju sprawności ręki.
5. Wpływ patologicznego rozwoju odruchowego na sprawność ręki.
6. Wybrane patologie w zakresie sprawności ręki.
7. Diagnostyka w zakresie sprawności ręki:
7. Diagnostyka w zakresie sprawności ręki:
- napięcie mięśniowe,
- siła mięśniowa,
- zakresy ruchu,
- czucie powierzchniowe,
- czucie głębokie.
8. Wprowadzenie do grafomotoryki:
- rozwój chwytu pisarskiego,
- optymalizacja w aktywnościach grafomotorycznych.
9. ICF w tworzeniu planu terapii ręki.
10. Sposoby oddziaływań w patologiach w zakresie terapii ręki.
11. Przykłady wykorzystania zabawek w terapii ręki.
12. Przykłady zabaw trenujących sprawność manualną ręki.
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE:
- nauka otwierania ręki spastycznej,
- nauka otwierania butelki przy jednej sprawnej ręce,
- nauka picia z butelki z użyciem obu rąk przy sprawnej jednej ręce,
- nauka smarowania chleba masłem z użyciem obu rąk przy sprawnej jednej ręce,
- nauka obieranie jabłka z użyciem jednej ręki przy niesprawnej drugiej,
- nauka obierania owoców cytrusowych z użyciem jednej ręki,
- nauka wiązania sznurowadła jedną ręką,
- nauka mobilizacji struktur ręki z podwyższonym napięciem mięśniowym,
- nauka mobilizacji struktur przedramienia z podwyższonym napięciem mięśniowym,
- nauka mobilizacji struktur przedramienia i ręki z obniżonym napięciem mięśniowym,
- nauka diagnozy ruchomości łopatki,
- nauka mobilizacji łopatki (opcjonalnie dla fizjoterapeutów),
- zabawy trenujące sprawność manualną ręki.
|