Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia |
|
|
|
Od Sobota, 15.05.2021 - 09:00
Do Niedziela, 16.05.2021 - 16:00
|
|
Odsłon : 257 |
|
|
Temat:
|
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia
|
Prowadzący:
|
mgr Ewa Grzelak
|
Forma:
|
Warsztat/szkolenie
|
Termin:
|
15-16 maja 2021
|
Godziny zajęć:
|
9.00-16.00
|
Miejsce:
|
Tarnowskie Góry, 25 km od Katowic
|
Cena:
|
750 złotych
|
Organizator:
|
www.Logotorpeda.com,
Terapia Logopedyczna Karolina Spałek
|
Rejestracja:
|
Przez formularz zgłoszeniowy:
https://www.logotorpeda.com/szkolenie/apraksja-prowadzi-ewa-grzelak-szkolenie-dwudniowe/
|
Dla kogo: logopedów, neurologopedów, surdologopedów
Szkolenie przeznaczone jest dla logopedów/ neurologopedów/ surdologopedów pracujących z osobami z dziecięca apraksją mowy, ORM, afazja motoryczną i rozwojową itp. W czasie zajęć omawiana zostanie specyfika dziecięcej apraksji mowy oraz przedstawione zostaną zasady pracy i praktyczne strategie prowadzenia terapii w oparciu o zasady motorycznego uczenia artykulacji.
Prowadzi: mgr Ewa Grzelak, logopeda, anglistka, terapeuta AAC, terapeuta metody PROMPT, SCERTS, szkoleniowiec MÓWika. Mama dziesięcioletniego Huberta, chłopca z autyzmem i apraksją mowy, użytkownika AAC. Pracuje z dziećmi z różnymi problemami w komunikowaniu się i używaniu mowy artykułowanej i języka. W praktyce logopedyczne bazuje na zastosowaniu zasad motorycznego
uczenia się artykulacji u dzieci z apraksja, afazją motoryczną z praktycznym wykorzystaniem metody PROMPT oraz wsparciu środowiska dziecka w tym zakresie. Ciągle pogłębia swoją wiedzę, ze szczególnym naciskiem na metody pracy z dzieckiem z autyzmem i apraksją.
Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji, zarówno w Polsce jak i zagranicą.Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się prowadząc swoją stronę internetową www.aac.info.pl oraz spotkania, prelekcje i szkolenia dla rodziców i specjalistów.
Program: Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia
Dzień 1.
- Dziecięca apraksja mowy (Childhood Apraxia of Speech) – cechy charakterystyczne i kryteria diagnostyczne
- Dziecięca apraksja mowy a apraksja oralna i dyspraksja
- Dziecięca apraksja mowy u osób z autyzmem
- Zasady prowadzenia terapii apraksji, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg. zasad
- Zasady doboru słownictwa w terapii – wzorce sylabowe i funkcjonalny dobór słownictwa
- Zasady planowania terapii mowy artykułowanej u osób stosujących AAC
- Terapia wg zasad motorycznego uczenia artykulacji w oparciu o zabawę i zabawki
Dzień 2.
- Przegląd głosek polskich w ujęciu motorycznym
- Typy podpowiedzi : gesty artykulacyjne, gesty ruchowo-dotykowe, uczenie na łańcuchu od przodu/od końca itp.
- Zasady stosowania i wycofywania podpowiedzi w oparciu o model DTTC ( Dynamic Temporal and Tactile Cueing)
- Stosowanie uproszczeń i przybliżeń słownych
- Praktyczne strategie i pomoce terapeutyczne wspierające terapię wg zasad motorycznego uczenia się
- Zasady współpracy z rodziną osoby objętej terapia wg zasad motorycznego uczenia się
czas trwania: 16h dydaktycznych
dzień 1: 09:00-16:30
dzień 2 09:00-15:30
|
Miejsce Tarnowskie Góry, 25 km od Katowic |
Kontakt www.logotorpeda.com |
|