Wprowadzenie do treningu jedzenia i karmienia. MODUŁ II Wczesne zaburzenia funkcji oralnych – diagnoza, postępowanie terapeutyczne | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie? logopedzi, pedagodzy specjalni, psycholodzy, terapeuci autyzmu, nauczyciele przedszkoli i szkół wszystkich typów (zwłaszcza osoby rozpoczynające pracę) nauczyciele pracujący z dziećmi w wieku 0-24 miesiące życia, rodzice
mgr Katarzyna Czechowicz-Gołaszewska certyfikowany logopeda, neurologopeda, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, filolog, instruktorka jogi dla dzieci, trener psów. Doświadczenie zdobywała w szkole integracyjnej, specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym, praktyce prywatnej (pacjenci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi - w tym niepełnosprawności sprzężone, autyzm, zespoły genetyczne) oraz w czasie licznych kursów, szkoleń i praktyk. Założycielka Centrum Logopedyczno - Terapeutycznego "Dogadać się" w Grodzisku Mazo-wieckim. W pracy zawodowej łączy wiele pasji (w tym także pracę z psem), bo tylko podejście holistyczne może przynieść oczekiwane efekty terapeutyczne. Organizuje wykłady i warsztaty dla nauczycieli, rodziców, prowadzi zajęcia dydaktyczne w ośrodkach szkoleniowych, a także praktyki dla studentów studiów podyplomowych. Zawodowo interesuje się neurologią, psychologią, psychiatrią i behawiorystyką (ludzi i zwierząt). Wdraża alternatywne i wspomagające metody komunikacji, dbając by każdemu, niezależnie od wieku dać szansę na rozwój komunikacji i mowy. Miłośniczka poezji pisanej i śpiewanej, biegania, gotowania i górskich wypraw.
Program:
(z odniesieniem do wad wrodzonych twarzoczaszki i wad rozwojowych narządu żucia)
- wsparcie dla rodzica - stymulacja funkcji ssania - pozycjonowanie do karmienia, podejście neurorozwojowe - ćwiczenia wspomagające prawidłowy rozwój układu stomatognatycznego
Metody pracy: - wykład/prezentacja multimedialna - film - dyskusja - ćwiczenia praktyczne - analiza studium przypadku
Każdy uczestnik powinien posiadać:
- różne butelki dla niemowlaków (min. jedna na parę uczestników) - smoczki do butelek (różne, minimum jeden) - smoczki uspokajacze (minimum jeden) - jeden duży ręcznik - dwa małe ręczniki
Cel szkolenia:
Przypomnienie/ utrwalenie wiadomości dotyczących anatomii (zwłaszcza w obrębie twarzoczaszki), omówienie zależności pomiędzy rozwojem mowy, rozwojem fizycznym a funkcjami pokarmowymi, w odniesieniu do wczesnych funkcji oralnych. Zapoznanie z możliwościami diagnostycznymi oraz możliwościami wspomagania procesu jedzenia i karmienia dzieci z obciążonym wywiadem neurologicznym
Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.
|
|||||||||||||||||||
Miejsce Kraków | |||||||||||||||||||
Kontakt e-mail: gabinet.klebuszek@gmail.com, tel.: 505-107-257 | |||||||||||||||||||
zapisy na stronie www.klebuszek.com.pl |