TERMIN SZKOLENIA: 22 i 29.10.2020 – 2 czwartki w godz. 17.00-21.00
GRUPA DOELOWA: logopedzi, studenci logopedii, neurologopedzi, oligofrenopedagodzy, pedagodzy specjalni, nauczyciele, rodzice i opiekunowie osób dotkniętych dyzartrią.
LICZBA GODZIN: 10 godz. dydaktycznych
CENA- 450 zł
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA: udział w szkoleniu prowadzonym przez doświadczonego terapeutę, praktyka. Materiały szkoleniowe do pobrania. Certyfikat elektroniczny.
PROWADZĄCA: mgr Magdalena Mazur
Surdologopeda, neurologopedia, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia, providerer – terapeuta metody Johansena IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego, entuzjastka wykorzystania regulatorów funkcji MFS w terapii logopedycznej oraz zagorzała fanka terapii neurobiologicznej prof. Cieszyńskiej, jedenz redaktorów bloga „Logopedia Damsko- męska”, dyrektor Centrum Neuroterapiii Neurorehabilitacj NSL w Gorzowie Wielkopolskim.
PROGRAM:
Szkolenie wspierane własnym materiałem filmowym i dydaktycznym.
I. CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
1. Dyzartria, anartria – etiologia i patogeneza zaburzeń.
2. Mowa w aspekcie zmian dyzartrycznych.
3. Zespoły i jednostki chorobowe, którym mogą towarzyszyć zaburzenia dyzartryczne.
4. Diagnoza dyzartrii a inne zmiany w mowie (dyzartria a afazja, anartria, apraksja języka, jąkanie, demencja).
5. Mózgowe porażenie dziecięce – ujęcie funkcjonalne. Diagnozowanie dyzartrii w MPD.
6. Metody diagnozy dyzartrii. Kliniczna ocena oddychania, fonacji, artykulacji i prozodii w wypowiedziach osób z różnymi typami dyzartrii.
7. Różnice między zaburzeniami dyzartrycznymi u dzieci i u dorosłych – skala dyzartrii dla dzieci i dla dorosłych.
8. Dysfagia w dyzartrii: jak przebiega połykanie; zaburzenia połykania; badanie połykania; terapia dysfagii.
9. Kompleksowa terapia pacjenta dyzartrycznego – nowoczesne podejście
• Ett – Hno Elastic Therapeutic taping In Hed, Neck and Orofacjal Disorders – kinesiotaping logopedyczny,
• regulatory funkcji MFS,
• terapia miofunkcjonalna,
II. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
1. Ustalanie celów terapii logopedycznej dyzartrii oraz wyznaczanie strategii postępowania terapeutycznego.
2. Układanie pacjenta z hipertonią i hipotonią mięśniową w pozycji siedzącej i leżącej do ćwiczeń logopedycznych, oddechowych oraz do karmienia i pojenia – zapewnienie warunków do prawidłowej koordynacji mięśni fonacyjno – oddechowych i wspieranie prawidłowej pracy mięśni kompleksu oro – facjalnego.
|