SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Co ma ucho do gadania?  
Niedziela, 4.10.2020, 09:00 - 17:00
Odsłon : 217  

 

 Temat:

Co ma ucho do gadania?

Prowadzący:

mgr Magdalena Mazur

Forma:

szkolenie

Termin:

04.10.2020

Godziny zajęć:

9:00-17:00

Miejsce :

Katowice-Piotrowice

Cena:

450zł

Organizator:

EgoSelect – Akademia Terapeuty

www.egoselect.pl

szkolenia@egoselect.pl

501 460 069

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

ADRESACI: logopedzi, neurologopedzi, surdologopedzi, studenci logopedii.

Prowadzący:

mgr Magdalena Mazur

Surdologopeda, neurologopedia, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta karmienia, providerer – terapeuta metody Johansena IAS, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta kinesiotapingu neurologopedycznego, entuzjastka wykorzystania regulatorów funkcji MFS w terapii logopedycznej oraz zagorzała fanka terapii neurobiologicznej prof. Cieszyńskiej, jeden z redaktorów bloga "Logopedia Damsko- męska", dyrektor Centrum Neuroterapii i Neurorehabilitacj NSL w Gorzowie Wielkopolskim.

 

PROGRAM:

 

Szkolenie wspierane własnym materiałem dydaktycznym, filmowym i fotograficznym.

 

  1. CZĘŚĆ TEORETYCZNA:
  • Jak słyszymy – anatomia i fizjologia ucha.
  • Pierwotne i wtórne czynniki uszkadzające słuch – wywiad

z rodzicem/opiekunem pacjenta: prenatalny, okołoporodowy, postnatalny. Czynniki mogące uszkodzić słuch pacjenta, analiza dokumentacji  medycznej.

  • Rodzaje niedosłuchów.
  • Rozwój mowy dziecka z niedosłuchem.
  • Współzależność niedosłuchu z wadami zgryzu.
  • Słów kilka o protezach słuchu: aparaty słuchowe, implanty ślimakowe.
  • Grupa pacjentów szczególnie narażona na problemy ze słuchem – przykłady

i ich specyfika.

  • Chroń swój słuch – możliwe sytuacje uszkadzające słuch i sposoby ich profilaktyki.
  • Mowa czynna bierna– zaburzona artykulacja  głosek w przypadku niedosłuchu.
  • Słuch – własne wyniki badań otoskopem, tympanometrycznych

i audiometrycznych dzieci z zaburzeniami mowy.

  • Współpraca ze specjalistami
  • Opracowywanie informacji po badaniach

 

  1. CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

 

  • Co powinien wiedzieć logopeda o badaniach słuchu i interpretacji ich wyników – demonstrowanie badań na własnym sprzęcie diagnostycznym:

 

- Otoskop prawdę Ci powie – jak poprawnie wykonać badanie otoskopem i zinterpretować jego wynik. Uczestnicy szkolenia uczą się wykonywania badania w parach.

- „Piramidy” tympanometrii – co mówią nam wyniki badania tympanometrycznego – wykonanie badania uczestnikom szkolenia z wydrukiem jego wyników.

- Tajemnicze skróty dB i Hz – audiogram, demonstracja badania, analiza i interpretowanie wyników.

- Dla kogo audiometria obrazkowa – demonstracja badania.

- Co z tym bananem? – Co i dlaczego powinniśmy wiedzieć o paśmie dźwięków mowy ludzkiej.

- Co to za słupki? – nauka interpretowania wyników otoemisji akustycznej.

- Nie taki ABR straszny – analiza badania słuchowych potencjałów wywołanych pnia mózgu (od ang. auditory brainstem response)

Miejsce Katowice-Piotrowice
Kontakt e-mail: szkolenia@egoselect.pl, tel.: 501 460 069