Bajkoterapia i biblioterapia w procesie wspierania rozwoju dzieci i młodzieży | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie? Adresaci: nauczyciele – m.in. wychowawcy, pedagodzy, pedagodzy specjalni, bibliotekarze, wychowawcy świetlic, nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Cele: Celem kursu jest dostarczenie wiedzy i umiejętności praktycznych z zakresu doboru i możliwości wykorzystania odpowiednich tekstów edukacyjnych i terapeutycznych adresowanych do młodych czytelników. Warsztaty rozwijają umiejętności samodzielnego prowadzenia zajęć biblioterapeutycznych z elementami arteterapii na zajęciach lekcyjnych, w świetlicach, bibliotekach i przedszkolach. Pokazują różnorodne metody pracy z czytelnikiem, także z tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych i czytelniczych. Zajęcia poszerzają wiedzę z zakresu doboru i wykorzystania odpowiedniej literatury dla osób niechętnie czytających, z zaburzeniami dysleksji, ADHD oraz dla czytelników niepełnosprawnych i borykających się z różnymi problemami i lękami. Prowadząca: dr Wanda Matras-Mastalerz – adiunkt w Instytucie Nauk o Informacji Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie, doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa, Prezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego we Wrocławiu, kierownik Zespołu ds. Badań nad Książką w ramach Ośrodka Badań nad Mediami UP w Krakowie, kierownik kursów z zakresu biblioterapii i bajkoterapii. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych z zakresu terapeutycznej funkcji książki, biblioterapii, pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, technik pracy umysłowej oraz edukacji medialnej i czytelniczej. Certyfikowany trener stymulacji pamięci i rozwoju intelektu, współpracownik Uniwersytetu Dzieci i Rodziców przy UP w Krakowie oraz kilkunastu małopolskich Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Treści szkoleniowe: 1. Zasady prowadzenia bajkoterapii dziecięcej. Wykorzystanie utworów terapeutycznych i edukacyjnych w pracy z dziećmi, w tym: a) baśni b) bajek psychoedukacyjnych c) bajek psychoterapeutycznych d) bajek relaksacyjnych. 2. Podróże do Krainy Bajkozofii. Potencjał terapeutyczny wielokulturowych bajek filozoficznych. 3. Magia obrazu i siła słów w bajkowym świecie Kamishibai. Teatr narracyjny w pracy z młodym czytelnikiem. 4. Rola literatury w rozwoju emocjonalnym i uczuciowym dzieci. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej poprzez odpowiednio dobrane lektury. 5. Stymulacyjna i korekcyjna funkcja biblioterapii. Biblioterapia w pracy z osobami dyslektycznymi, z zaburzeniami uwagi, lateralizacji i ADHD oraz osobami niepełnosprawnymi. |
|||||||||||||||||||
Miejsce online | |||||||||||||||||||
Kontakt e-mail: szkolenia@perfectus.edu.pl, tel.: 604 705 942 | |||||||||||||||||||
Placówka posiada akredytację Małopolskiego Kuratora Oświaty. Uczestnicy szkolenia otrzymują zaświadczenie o ukończeniu formy doskonalenia zawodowego. |