SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

DZIECKO Z AFAZJĄ W PRZEDSZKOLU I SZKOLE – PROBLEMY DIAGNOZY I TERAPII LOGOPEDYCZNEJ  
Od Sobota, 12.09.2020 -  09:00
Do Niedziela, 13.09.2020 - 14:00
Odsłon : 268  

Temat:

Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole – problemy diagnozy i terapii logopedycznej.

Prowadzący:

prof. nadzw. dr hab. Jolanta Panasiuk

Forma:

Warsztaty

Termin:

12.09.2020 r. [sobota]

13.09.2020 r. [niedziela]

Godziny zajęć:

Sobota 09:00 - 18:00

Niedziela 09:00 - 14:00  

2 dni (16 godzin)

Miejsce :

Bydgoszcz, ul. Powstańców Wielkopolskich 24/1A

Cena:

580 zł brutto

Rabat 80 zł przy wpłacie do 30 czerwca 2020 r.

Organizator:

AFALOG Centrum Szkoleń Neurologopedycznych
tel. 606 694 219

szkolenia@afalog.pl

 

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów: logopedów, neurologopedów, pedagogów, psychologów, specjalistów wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju, nauczycieli, psychoterapeutów, fizjoterapeutów oraz dla rodziców.

Prowadząca:

Prof. nadzw. dr hab. Jolanta Panasiuk jest zatrudniona w Zakładzie Logopedii i Językoznawstwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz w Instytucie Polonistyki i Logopedii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Prowadzi badania naukowe z zakresu teorii komunikacji, tekstologii i neurologopedii. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi. Jest autorką blisko trzystu publikacji naukowych, w tym standardów postępowania logopedycznego w przypadku afazji, pragnozji, alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji, zespołu zamknięcia, zespołu psychoorganicznego czołowego, schorzeń neurodegeneracyjnych i zespołu Aspergera. W Uniwersyteckiej Pracowni Logopedycznej konsultuje i prowadzi terapię logopedyczną dzieci, młodzieży i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi. Uczestniczyła w pracach Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy PAN, była członkiem grupy ekspertów tworzących program specjalizacji w zakresie neurologopedii, członkiem Komisji Egzaminacyjnej na Państwowym Egzaminie Specjalizacyjnym z neurologopedii, pełniła też obowiązki krajowego konsultanta w dziedzinie neurologopedii przy Ministerstwie Zdrowia, a obecnie działa w pracach zespołu ds. akredytacji jednostek prowadzących specjalizację w neurologopedii. Przez trzy kadencje sprawowała funkcję Sekretarza Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, a od roku 2017 jest Przewodniczącą Towarzystwa i Redaktorem Naczelnym „Logopedii” i Biuletynu Logopedycznego”. Należy do komitetów redakcyjnych i rad recenzenckich kilku czasopism naukowych, działa w Sekcji Psychologii Klinicznej i Edukacji Zdrowotnej Komisji Nauk Medycznych Lubelskiego Oddziału PAN, jest  członkiem Rady Języka Polskiego przy Polskiej Akademii Nauk oraz Rady Patronackiej Fundacji 21. Za pracę na rzecz środowiska logopedycznego została oznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi (2007), za książkę „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST” (Wydawnictwo UMCS, 2012), uznaną za wybitne osiągnięcie naukowe, otrzymała nagrodę Prezesa Rady Ministrów RP (2014), a za pracę dydaktyczną – Medal Komisji Edukacji Narodowej (2016).

 

Program:

 

  1. Afazja dziecięca jako jednostka nozologiczna – ustalenia terminologiczne
  2. Specyficzne zaburzenia mowy u dzieci w diagnozie logopedycznej: alalia prolongata, alalia, niedokształcenie mowy o typie afazji, afazja dziecięca
  3. Zróżnicowanie obrazu psychopatologicznego dzieci z afazją, typologia zaburzenia
  4. Rozpoznawanie afazji u dziecka i różnicowanie z innymi zaburzeniami rozwoju – procedura diagnostyczna
  5. Analiza objawów zaburzeń językowych w przypadku specyficznych zaburzeń rozwoju językowego (studia przypadków)
  6. Problemy szkolne dzieci z afazją
  7. Stymulowanie rozwoju dzieci z afazją
  8. Terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami sensorycznymi
  9. Terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami motorycznymi
  10. Programowanie języka u dzieci ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju mowy

 

Miejsce Bydgoszcz
Kontakt e-mail: szkolenia@afalog.pl, tel. 606 694 219
Miejsce szkolenia położone jest przy jednej z głównych ulic Bydgoszczy ok. 1,5 km
od ścisłego centrum miasta. W pobliżu budynku zlokalizowany jest przystanek autobusowy. Zaledwie spacer dzieli obiekt od przystanku tramwajowego i dworca PKS. Bezpłatny parking znajduję się przy budynku, a w odległości 50 m na przeciwko Komendy Wojewódzkiej Policji duży bezpłatny parking miejski. Kilkanaście metrów od bazy szkoleniowej usytuowane
są obiekty handlowe: E.Leclerc, Biedronka oraz Bar Kaprys, Pizzernia Toscania i cukiernia.

Najbliższa baza noclegowa
• MEGA Hostel i Apartamenty - 200 m
• Hostel Mega 2 - 200 m
• Hotel Chopin Bydgoszcz - 500 m

Atrakcyjne miejsca w okolicy
• Wyspa Młyńska
• Stary Rynek
• Teatr Polski
• Filharmonia Pomorska
• Stadion Polonii
• Park Kochanowskiego
• Leśny Park Kultury i Wypoczynku
• ul. Augusta Cieszkowskiego