Temat
|
Kiedy dziecko przedszkolne nie mówi? - Współczesne strategie diagnostyczno-terapeutyczne okiem praktyka.
|
Prowadzący:
|
mgr Katarzyna Szłapa - logopeda, neurologopeda, neurobiolog, terapeuta pedagogiczny; od 20 lat zajmuje się terapią logopedyczną i pedagogiczną dzieci i dorosłych. Ukończyła ponad 40 szkoleń i kursów, uczestniczyła w konferencjach i seminariach. Autorka i współautorka blisko 40 publikacji: książek, pomocy dydaktycznych z zakresu diagnostyki i terapii logopedycznej takich jak: „Kwestionariusz diagnostyczny zaburzeń mowy ze szczególnym uwzględnieniem afazji i dysartrii dla młodzieży i dorosłych”, „Myślę, Mówię, Opowiadam- Materiały do ćwiczeń dla osób z afazją oraz do ogólnej terapii i profilaktyki logopedycznej”, „Krok po kroku jak rozwijać mowę dziecka.” Wielokrotnie prowadziła szkolenia dla terapeutów, logopedów i nauczycieli. Na co dzień pracuje z dziećmi z dyslalią ,afazją, spektrum autyzmu, opóźnionym rozwojem mowy. Niezmiennie od ponad dwudziestu lat praca jest jej wielką pasją, szczególnie poznawanie nowych metod terapeutycznych. |
Forma:
|
szkolenie
|
Termin:
|
23.08.2020 r.
|
Godziny zajęć:
|
10:00-16:00 (8h dydaktycznych) |
Miejsce :
|
Rzeszów |
Cena:
|
390 zł
PROMOCJA! Dla pierwszych dziesięciu osób koszt szkolenia wynosi 340 zł!* (promocja trwa do 26 marca br.)
*Warunkiem skorzystania z promocji jest dokonanie rezerwacji na stronie www.instytutlogopedyczny.pl w czasie trwania promocji oraz uiszczenie zaliczki w wymaganym terminie (3 dni od momentu zapisu) - decyduje data zaksięgowania wpłaty.
|
Organizator:
|
Instytut Edukacji Logopedycznej
www.instytutlogopedyczny.pl
biuro@instytutlogopedyczny.pl
tel. 505 255 435
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
logopedzi, studenci logopedii
1. Uczestnicy poznają współczesne rozwiązania, formy i metody pracy w przypadku terapii opóźnień lub zaburzeń mowy i komunikacji dziecka w wieku przedszkolnym. Omówiona będzie wieloaspektowość diagnostyki, stosowane narzędzia diagnostyczne, trudności terminologiczne. Dodatkowo będą omawiane różne rozwiązania niekonwencjonalne i wspomagające terapię.
2. Uczestnicy poznają procedury i tryb postępowania w celu otrzymania przez rodziców orzeczenia i co za tym idzie WWR czy KS. Omówiona będzie współpraca i potrzeba kompleksowej opieki ( rodzice, nauczyciele, specjaliści) nad dzieckiem z trudnościami komunikacyjnymi.
Program szkolenia:
1. Rozwój mowy dziecka -norma i symptomy niepokojące.
2.Opóźniony rozwój mowy, a afazja dziecięca, niepełnosprawność umysłowa, choroby neurologiczne, zaburzenia słuchu, spektrum autyzmu.
3. Wieloaspektowość diagnostyki:
- obserwacja,
- badanie logopedyczne i ocena funkcji pokarmowych,
- wywiad,
- analiza dokumentacji.
4.Trudności diagnostyczne, aktualne narzędzia diagnostyczne.
5. Informacje praktyczne dotyczące procedury przyznawania WWR, KS.
6. Postępowanie terapeutyczne:
- omówienie poszczególnych metod i ich zastosowanie w terapii zaburzeń mowy i komunikacji dzieci przedszkolnych,
- nowe trendy terapeutyczne w Polsce i na świecie,
- techniki wspierające i metody niekonwencjonalne - własne obserwacje,
- kompleksowa terapia - znaczenie współpracy logopedy z nauczycielami placówki i innymi specjalistami,
- współpraca z rodziną - wskazówki, zalecenia i przykłady zabaw,
- studia przypadków - analiza i dyskusja.
Zapisy na szkolenie:
|