SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Diagnoza i terapia jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym  
Niedziela, 21.06.2020, 09:30 - 16:00
Odsłon : 169  

 

 

Temat:

Diagnoza i terapia jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Prowadzący:

mgr Aleksandra Boroń, logopeda, specjalizuje się w problematyce zaburzeń płynności mowy u dzieci. Stara się propagować wiedzę na ten temat poprzez prowadzenie warsztatów dla logopedów, nauczycieli oraz rodziców dzieci z jąkaniem, a także publikowanie artykułów. Autorka tłumaczenia z języka niemieckiego poradnika autorstwa P. Schneidera Moje dziecko się jąka. Co mogę zrobić? Wyd. Centrum Logopedyczne. Katowice 2017. Laureatka Grantu im. prof. G. J. Bruttena w 2018 roku.

Forma:

szkolenie online

Czas trwania:

21 czerwca 2020 r.

Godziny zajęć:

09:30-16:00 (8h dydaktycznych)

Cena:

300 zł

Organizator:

Instytut Edukacji Logopedycznej

www.instytutlogopedyczny.pl

biuro@instytutlogopedyczny.pl

tel. 505 255 435

Dla kogo przeznaczony jest kurs?


logopedzi, psychologowie, nauczyciele wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego oraz wszyscy specjaliści innych dziedzin zainteresowani tą tematyką.


Cel szkolenia:

Nabycie wiedzy na temat diagnozy i terapii jąkania wczesnodziecięcego.

Program szkolenia:

  1. Podstawy wiedzy o zaburzeniach płynności mowy:
  •  Co to jest jąkanie, skąd się bierze, jak się przejawia, czy ustępuje?
  •  Dlaczego nie wszystkie dzieci się jąkają?
  •  Czym jąkanie różni się od giełkotu i innych zaburzeń płynności mowy?
  •  Jak reagować na jąkanie?
  1. Diagnoza
  • Sposoby zbierania i analizowania danych diagnostycznych
  • Narzędzia do diagnozy (testy, kwestionariusze, formularze)
  • Prognozowanie - czynniki ryzyka utrwalenia się jąkania
  • Wskazania do terapii
  1. Terapia
  • Tworzenie programu terapeutycznego na podstawie informacji zebranych w procesie diagnozy
  • Dostępne metody terapeutyczne (podejścia oparte na DCM, Lidcombe Program, Palin-PCI, KIDS, podejścia zintegrowane) - cele i sposoby oddziaływania, techniki
  • Jaka jest skuteczność terapii?
  • Co robić, gdy jąkaniu towarzyszą inne problemy w mowie?
  • A jeśli jąkanie nie ustąpi?
  1. Współpraca ze środowiskiem
  • Co może zrobić dla dziecka z jąkaniem rodzic, opiekun, najbliżsi członkowie rodziny, nauczyciele?
  • Jak radzić sobie z jąkaniem w żłobku/przedszkolu/szkole?
  • Jak skutecznie wspierać rodziców/opiekunów dzieci z jąkaniem?
  1. Źródła informacji
  • Gdzie szukać pomocy, gdy dziecko się jąka?
  • Gdzie znaleźć potrzebne informacje o jąkaniu – literatura, źródła internetowe?
  • Gdzie się szkolić w zakresie terapii zaburzeń płynności mowy?

Formularz rejestracyjny: https://instytutlogopedyczny.pl/szkolenia-on-line/diagnoza-i-terapia-jakania-u-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-i-wczesnoszkolnym.html

Miejsce Szkolenie online
Kontakt e-mail: biuro@instytutlogopedyczny.pl, tel. 505 255 435
Na szkolenie można uzyskać do 80% dofinansowania przez Bazę Usług Rozwojowych.