LETNIA SZKOŁA AAC M. Grycman Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji pod superwizją |
|
|
|
Od Piątek, 12.06.2020 - 09:00
Do Niedziela, 14.06.2020 - 14:00
|
|
Odsłon : 325 |
|
|
Temat:
|
LETNIA SZKOŁA AAC
|
Prowadzący:
|
dr Magdalena Grycman
|
Forma:
|
Warsztaty
|
Termin:
|
12-14.06.2020r.
|
Godziny zajęć:
|
|
Miejsce :
|
Bydgoszcz, ul. Powstańców Wielkopolskich 24/1A
|
Cena:
|
1080 zł brutto
Rabat 100 zł przy zamówieniu do 1 grudnia 2019 r.
Rabat 50 zł przy zamówieniu do 1 marca 2020 r.
|
Organizator:
|
AFALOG Centrum Szkoleń Neurologopedycznych
tel. 606 694 219
szkolenia@afalog.pl
|
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji pod superwizją
MODUŁ I-III
Szkolenie pozwala na pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wspierania kompetencji komunikacyjnej dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji oraz uczy wykorzystania strategii AAC w praktyce terapeutycznej.
Prowadzący
dr nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Specjalista AAC.
Program:
Dzień pierwszy:
- Warunki tworzenia komunikacyjnych strategii.
- Identyfikowanie pierwszych obszarów oddziaływań.
- Etapy stosowania sygnałów uprzedzających na ciele.
- Początkowe oddziaływania wspierające kompetencje komunikacyjne.
- Wprowadzenie znaku graficznego w kontekście sytuacyjnym.
- Tworzenie, opisywane i modyfikowanie strategii AAC - warsztat.
- Schemat postępowania z partnerem, sposoby rozwijania, podtrzymywania i utrzymywania komunikacyjnych więzi.
- Nauka łączenia nauczanych umiejętności komunikacyjnych w jednolity i usystematyzowany zbiór strategii komunikacyjnych wykorzystywanych podczas porozumiewania się – warsztat.
- Wprowadzanie tablic tematycznych - warsztat.
- Rozwój kompetencji językowych, operacyjnych i strategicznych podczas osiągania kompetencji komunikacyjnych.
- Dokumentowanie wprowadzanych oddziaływań.
- Jak korzystać z Protokołu do Karty Oceny? Zastosowanie klucza do karty oceny w zakresie: przekazu informacji, budowania wypowiedzi, funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego nastawienia i motywacji do komunikacji.
- Co to jest wieloskładnikowy system komunikacji (WSK)?
- Praktyka stosowania AAC - doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych.
- Szkolenie superwizyjne - co i jak przygotować?
Dzień drugi:
- Rozwiązania dostępowe w zakresie dostosowania włączników w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji.
- Określanie miejsca kontroli i ruchu pod kątem rozwiązań dostępowych.
- Tworzenie prezentacji o dziecku i jego najbliższym otoczeniu.
- Poszerzanie obszarów tematycznych. Poszerzanie obszarów sprawstwa - przykłady rozwiązań.
- Tworzenie bazy pomocy - pliki do pobrania.
- Wykorzystywanie pomocy, które pomagają w zrozumieniu i zaplanowaniu złożonych umiejętności.
- Sposób dostępu do otoczenia, obsługi urządzeń i kod komunikacyjny z partnerem - przykłady.
- Planowanie komunikacyjnego systemu i tworzenie innowacyjnych strategii AAC - praktyka stosowania.
- Czytanie uczestniczące jako sposób aktywnego modelu pracy z uczniem.
- Wprowadzanie krok po kroku czytania uczestniczącego - warsztat.
- System znaków językowych oraz reguł umożliwiających ich odpowiednie łączenie: klucz Fitzgeralda, kod kolorów, słownictwo podstawowe i rozszerzone oraz organizacja fizyczna i lingwistyczna systemu.
Dzień trzeci:
- Interwencja komunikacyjna oparta na aktywnym uczestnictwie.
- Budowanie sytemu językowego poprzez tworzenie unikalnych kodów komunikacyjnych z użytkownikiem.
- Projektowanie systemu (rodzina, szkoła).
- Modyfikowanie oddziaływań i rozbudowywanie strategii AAC.
- Systemy nawigacji w prezentacjach dynamicznych.
- Tablica dynamiczna opracowana w oparciu o regulację zmysłów.
- Sukcesy i trudności w początkowych fazach wprowadzania AAC.
- Praktyka stosowania AAC - doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych - zajęcia grupowe.
- przykłady ćwiczeń
- Wspólne podsumowanie- wnioski
|
Miejsce Bydgoszcz |
Kontakt e-mail: szkolenia@afalog.pl, tel. 606 694 219 |
Miejsce szkolenia położone jest przy jednej z głównych ulic Bydgoszczy ok. 1,5 km
od ścisłego centrum miasta. W pobliżu budynku zlokalizowany jest przystanek autobusowy. Zaledwie spacer dzieli obiekt od przystanku tramwajowego i dworca PKS. Bezpłatny parking znajduję się przy budynku, a w odległości 50 m na przeciwko Komendy Wojewódzkiej Policji duży bezpłatny parking miejski. Kilkanaście metrów od bazy szkoleniowej usytuowane
są obiekty handlowe: E.Leclerc, Biedronka oraz Bar Kaprys, Pizzernia Toscania i cukiernia.
Najbliższa baza noclegowa
• MEGA Hostel i Apartamenty - 200 m
• Hostel Mega 2 - 200 m
• Hotel Chopin Bydgoszcz - 500 m
Atrakcyjne miejsca w okolicy
• Wyspa Młyńska
• Stary Rynek
• Teatr Polski
• Filharmonia Pomorska
• Stadion Polonii
• Park Kochanowskiego
• Leśny Park Kultury i Wypoczynku
• ul. Augusta Cieszkowskiego
|