SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

LETNIA SZKOŁA AAC M. Grycman Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji pod superwizją  
Od Piątek, 12.06.2020 -  09:00
Do Niedziela, 14.06.2020 - 14:00
Odsłon : 325  

Temat:

LETNIA SZKOŁA  AAC

Prowadzący:

dr Magdalena Grycman

Forma:

Warsztaty

Termin:

12-14.06.2020r.

Godziny zajęć:

 

Miejsce :

Bydgoszcz, ul. Powstańców Wielkopolskich 24/1A

Cena:

1080 zł brutto

Rabat 100 zł przy zamówieniu do 1 grudnia 2019 r.

Rabat 50 zł przy zamówieniu do 1 marca 2020 r.

 

Organizator:

AFALOG Centrum Szkoleń Neurologopedycznych
tel. 606 694 219

szkolenia@afalog.pl

 

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji pod superwizją

MODUŁ I-III

Szkolenie pozwala na pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wspierania kompetencji komunikacyjnej dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji oraz uczy wykorzystania strategii AAC w praktyce terapeutycznej.

Prowadzący

dr nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Specjalista AAC.

 

Program:

 

Dzień pierwszy:

  1. Warunki tworzenia komunikacyjnych strategii.
  2. Identyfikowanie pierwszych obszarów oddziaływań.
  3. Etapy stosowania sygnałów uprzedzających na ciele.
  4. Początkowe oddziaływania wspierające kompetencje komunikacyjne.
  5. Wprowadzenie znaku graficznego w kontekście sytuacyjnym.
  6. Tworzenie, opisywane i modyfikowanie strategii AAC - warsztat.
  7. Schemat postępowania z partnerem, sposoby rozwijania, podtrzymywania i utrzymywania komunikacyjnych więzi.
  8. Nauka łączenia nauczanych umiejętności komunikacyjnych w jednolity i usystematyzowany zbiór strategii komunikacyjnych wykorzystywanych podczas porozumiewania się – warsztat.
  9. Wprowadzanie tablic tematycznych - warsztat.
  10. Rozwój kompetencji językowych, operacyjnych i strategicznych podczas osiągania kompetencji komunikacyjnych.
  11. Dokumentowanie wprowadzanych oddziaływań.
  12. Jak korzystać z Protokołu do Karty Oceny? Zastosowanie klucza do karty oceny w zakresie: przekazu informacji, budowania wypowiedzi, funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego nastawienia i motywacji do komunikacji.
  13. Co to jest wieloskładnikowy system komunikacji (WSK)?
  14. Praktyka stosowania AAC - doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych.
  15. Szkolenie superwizyjne - co i jak przygotować?

Dzień drugi:

  1. Rozwiązania dostępowe w zakresie dostosowania włączników w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji.
  2. Określanie miejsca kontroli i ruchu pod kątem rozwiązań dostępowych.
  3. Tworzenie prezentacji o dziecku i jego najbliższym otoczeniu.
  4. Poszerzanie obszarów tematycznych. Poszerzanie obszarów sprawstwa - przykłady rozwiązań.
  5. Tworzenie bazy pomocy - pliki do pobrania.
  6. Wykorzystywanie pomocy, które pomagają w zrozumieniu i zaplanowaniu złożonych umiejętności.
  7. Sposób dostępu do otoczenia, obsługi urządzeń i kod komunikacyjny z partnerem - przykłady.
  8. Planowanie komunikacyjnego systemu i tworzenie innowacyjnych strategii AAC - praktyka stosowania.
  9. Czytanie uczestniczące jako sposób aktywnego modelu pracy z uczniem.
  10. Wprowadzanie krok po kroku czytania uczestniczącego - warsztat.
  11. System znaków językowych oraz reguł umożliwiających ich odpowiednie łączenie: klucz Fitzgeralda, kod kolorów, słownictwo podstawowe i rozszerzone oraz organizacja fizyczna i lingwistyczna systemu.

Dzień trzeci:

  1. Interwencja komunikacyjna oparta na aktywnym uczestnictwie.
  2. Budowanie sytemu językowego poprzez tworzenie unikalnych kodów komunikacyjnych z użytkownikiem.
  3. Projektowanie systemu (rodzina, szkoła).
  4. Modyfikowanie oddziaływań i rozbudowywanie strategii AAC.
  5. Systemy nawigacji w prezentacjach dynamicznych.
  6. Tablica dynamiczna opracowana w oparciu o regulację zmysłów.
  7. Sukcesy i trudności w początkowych fazach wprowadzania AAC.
  8. Praktyka stosowania AAC - doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych - zajęcia grupowe.

- przykłady ćwiczeń

  1. Wspólne podsumowanie- wnioski

 

Miejsce Bydgoszcz
Kontakt e-mail: szkolenia@afalog.pl, tel. 606 694 219
Miejsce szkolenia położone jest przy jednej z głównych ulic Bydgoszczy ok. 1,5 km
od ścisłego centrum miasta. W pobliżu budynku zlokalizowany jest przystanek autobusowy. Zaledwie spacer dzieli obiekt od przystanku tramwajowego i dworca PKS. Bezpłatny parking znajduję się przy budynku, a w odległości 50 m na przeciwko Komendy Wojewódzkiej Policji duży bezpłatny parking miejski. Kilkanaście metrów od bazy szkoleniowej usytuowane
są obiekty handlowe: E.Leclerc, Biedronka oraz Bar Kaprys, Pizzernia Toscania i cukiernia.

Najbliższa baza noclegowa
• MEGA Hostel i Apartamenty - 200 m
• Hostel Mega 2 - 200 m
• Hotel Chopin Bydgoszcz - 500 m

Atrakcyjne miejsca w okolicy
• Wyspa Młyńska
• Stary Rynek
• Teatr Polski
• Filharmonia Pomorska
• Stadion Polonii
• Park Kochanowskiego
• Leśny Park Kultury i Wypoczynku
• ul. Augusta Cieszkowskiego