SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji pod superwizją. Blok I, II i III  
Od Piątek, 15.05.2020 -  09:00
Do Niedziela, 17.05.2020 - 16:00
Odsłon : 347  

 

 

Temat:

  Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji pod superwizją. Blok I, II i III

 

Prowadzący:

 dr Magdalena Grycman

Forma:

szkolenie

Termin:

15-17.05.2019

Godziny zajęć:

10.00-18.00 [piątek],  

10.00-18.00 [sobota]

09.00-16.00 [niedziela],  

Miejsce:

Kraków

Cena:

1150 zł

Organizator:

Gabinet Logopedyczny „Kłębuszek”

www.klebuszek.com.pl

e-mail: gabinet.klebuszek@gmail.com

505-107-257

 

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

               - logopedzi, terapeuci, rodzice

 

Prowadząca:    

Magdalena Grycman – dr nauk humanistycznych w zakresie psychologii, dyplomowany neurologopeda, specjalista ds. komunikacji wspomagającej i alternatywnej. Jest założycielem i kierownikiem Samodzielnego Publicznego Ośrodka Terapii i Rehabilitacji dla Dzieci w Kwidzynie. Była stypendystką Prentke Romich Scholarship, konsultantem wiodącym „Sieci instytucji pomagających dzieciom niepełnosprawnym – alternatywne i wspomagające metody porozumiewania” przy UNDP Umbrella Projekt, przewodniczącą Komitetu Krajów Rozwijających ISAAC (International Society for Augumentative and Alternative Communication). W 2008 roku po „34. Konkursie projektów badawczych własnych promotorskich” uzyskała grant ministerialny na realizację badań dotyczących porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiących. We wrześniu 2009 roku obroniła dysertację doktorską pt. „Wpływ komunikacji wspomagającej i alternatywnej na efektywność porozumiewania się dzieci i młodzieży niemówiącej”. Jest autorką artykułów dotyczących problematyki komunikacji wspomagającej i książek: ,,Porozumiewanie się z dziećmi ze złożonymi zaburzeniami  komunikacji. Poradnik nie tylko dla rodziców”, „Porozmawiajmy”, „Porozmawiajmy – poradnik dla nauczyciela”, „Dom malowany”, „Dom na nowo malowany”, „Sprawdź, jak się porozumiewam. Ocena efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących wraz z propozycjami strategii terapeutycznych”, trzech zestawów ćwiczeń pt. „Jedzenie”, „Emocje” i „Ciągi czynności, gry i zabawy” z serii „Program wspomagania kompetencji komunikacyjnej dzieci z ciężkimi zaburzeniami porozumiewania się”, jest współautorem książki „Wiem, czego chcę” oraz ,,Podręcznego Słownika Terminów AAC”  - pierwszej    w Polsce publikacji, adresowanej do szerokiego grona zarówno specjalistów, jak i rodziców, opiekunów, przyjaciół – osób dzielących codzienność z dziećmi i dorosłymi doświadczającymi trudności w porozumiewaniu się oraz filmów  „Mowa twojego dziecka”   i „Porozumiewam się, choć nie mówię”. Prowadzi „Cykl szkoleń z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się (AAC): Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób ze złożonymi potrzebami komunikacji na podstawie superwizji.  Wprowadza autorski „Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół i rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji” na terenie całej Polski. Jest wykładowcą na różnych uczelniach w Polsce. Jest administratorem strony facebook dr Magdalena Grycman (https://www.facebook.com/drMagdalenaGrycman/) oraz grupy Wsparcie dla AAC (https://www.facebook.com/groups/693959720801498/).

 

 

Program:

Piątek

  1. Warunki tworzenia komunikacyjnych strategii.
  2. Identyfikowanie pierwszych obszarów oddziaływań.
  3. Etapy stosowania sygnałów uprzedzających na ciele.
  4. Początkowe oddziaływania wspierające kompetencje komunikacyjne.
  5. Wprowadzenie znaku graficznego w kontekście sytuacyjnym.
  6. Tworzenie, opisywane i modyfikowanie strategii AAC - warsztat.
  7. Schemat postępowania z partnerem, sposoby rozwijania, podtrzymywania i utrzymywania komunikacyjnych więzi.
  8. Nauka łączenia nauczanych umiejętności komunikacyjnych w jednolity i usystematyzowany zbiór strategii komunikacyjnych wykorzystywanych podczas porozumiewania się – warsztat.
  9. Wprowadzanie tablic tematycznych – warsztat.
  10. Rozwój kompetencji językowych, operacyjnych i strategicznych podczas osiągania kompetencji komunikacyjnych.
  11. Dokumentowanie wprowadzanych oddziaływań.
  12. Jak korzystać z Protokołu do Karty Oceny? Zastosowanie klucza do karty oceny w zakresie: przekazu informacji, budowania wypowiedzi, funkcjonalnego współgrania z rozmówcą, ogólnego nastawienia i motywacji do komunikacji.
  13. Co to jest wieloskładnikowy system komunikacji (WSK)?
  14. Praktyka stosowania AAC – doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych. 15. Szkolenie superwizyjne- co i jak przygotować?

 

Sobota

           

  1. Rozwiązania dostępowe w zakresie dostosowania włączników w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji.
  2. Określanie miejsca kontroli i ruchu pod kątem rozwiązań dostępowych.
  3. Tworzenie prezentacji o dziecku i jego najbliższym otoczeniu.
  4. Poszerzanie obszarów tematycznych. Poszerzanie obszarów sprawstwa – przykłady rozwiązań.
  5. Tworzenie bazy pomocy – pliki do pobrania.
  6. Wykorzystywanie pomocy, które pomagają w zrozumieniu i zaplanowaniu złożonych umiejętności.
  7. Sposób dostępu do otoczenia, obsługi urządzeń i kod komunikacyjny z partnerem – przykłady.
  8. Planowanie komunikacyjnego systemu i tworzenie innowacyjnych strategii AAC – praktyka stosowania.
  9. Czytanie uczestniczące jako sposób aktywnego modelu pracy z uczniem.
  10. Wprowadzanie krok po kroku czytania uczestniczącego – warsztat.
  11. System znaków językowych oraz reguł umożliwiających ich odpowiednie łączenie: klucz Fitzgeralda, kod kolorów, słownictwo podstawowe i rozszerzone oraz organizacja fizyczna i lingwistyczna systemu

 

Niedziela

 

1.Interwencja komunikacyjna oparta na aktywnym uczestnictwie.

  1. Budowanie sytemu językowego poprzez tworzenie unikalnych kodów komunikacyjnych z użytkownikiem.
  2. Projektowanie systemu (rodzina, szkoła).
  3. Modyfikowanie oddziaływań i rozbudowywanie strategii AAC.
  4. Systemy nawigacji w prezentacjach dynamicznych.
  5. Tablica dynamiczna opracowana w oparciu o regulację zmysłów.
  6. Sukcesy i trudności w początkowych fazach wprowadzania AAC.
  7. Praktyka stosowania AAC – doświadczenia szkół i placówek terapeutycznych - zajęcia grupowe

 

Cel szkolenia:

 

 Szkolenie pozwala na pogłębienie wiedzy i umiejętności w zakresie wspierania kompetencji komunikacyjnej dzieci ze złożonymi potrzebami komunikacji oraz uczy wykorzystania strategii AAC w praktyce terapeutycznej.  

 

 Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.
 Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu.

 Zapisy na stronie www.klebuszek.com.pl w zakładce szkolenia.

 

 

Miejsce Kraków
Kontakt e-mail: gabinet.klebuszek@gmail.com, tel.: 505-107-257