Temat
|
Kompleksowa diagnostyka i terapia dysfagii
|
Prowadzący:
|
Anna Maria Pękacka-Egli ukończyła studia z zakresu lingwistyki klinicznej na Uniwersytecie w Bielefeld (Nadrenia&2013;Północna Westfalia, Niemcy). Do 2012 roku pracowała w LWL-Klinikum Gütersloh na oddziałach neurologicznym i udarowym (tzw. stroke unit). Od 2012 roku pracuje w Szwajcarii między innymi jako logopeda prowadzący w centrum szpitalnym Oberwallis oraz doradca zespołu ds. dysfagii w Nestle Health Science.
|
Forma:
|
warsztaty
|
Czas trwania:
|
21-23.08.2020 r.
|
Godziny zajęć:
|
Piątek: 16:15-20:00 Sobota 08:30-18:00 Niedziela 08:00-12:00 (24h dydaktyczne)
|
Miejsce :
|
Gdynia |
Cena:
|
1200 zł
|
Organizator:
|
Instytut Edukacji Logopedycznej
www.instytutlogopedyczny.pl
biuro@instytutlogopedyczny.pl
tel. 505 255 435
|
Grupa docelowa:
- Logopedzi, neurologopedzi, fizjoterapeuci, terapeuci zajęciowi, pielęgniarki
- minimum 1,5 roku doświadczenia zawodowego (preferowana neurologia i pulmonologia)
Cel szkolenia:
W trakcie szkolenia jego uczestnicy poszerzą wiedzę na temat procesu połykania oraz jego zaburzeń. Będą doskonalić umiejętności prowadzenia terapii pacjenta z dysfagią.
Program szkolenia:
Blok I (teoria i hands on):
Neuroanatomia i anatomia traktu facjo-oralnego;
Fizjologia i patologia połykania;
Fizjologia i patologia oddychania (teoria)
Blok II:
Blok IIa:
Warianty norm połykania
Wiek a połykanie
definicje – etiologie – prewalencja – skutki
Blok IIb:
Podmiotowe i przedmiotowe metody diagnostyczne
Diagnostyka podmiotowa (teoria i praktyka)
Endoskopia
Wideofluoroskopia
Manometria
Auskulkatacja cewikalna (teoria i praktyka)
Blok III:
Wytyczanie celów terapii na podstawie przeprowadzonej diagnostyki – blok praktyczny
Blok IV:
Terapeutyczna higiena jamy ustnej (teoria i praktyka, ćwiczenia w parach)
Blok V:
Pozycjonowanie pacjenta
Blok VI Demonstracje:
Przedstawienie warunków uczestnictwa w części praktycznej szkolenia
Omówienie przypadku nr 1 (przedstawienie pacjenta; dokumentacja medyczna)
Jednostka terapeutyczna
Omówienie jednostki terapeutycznej
Przedstawienie warunków uczestnictwa w części praktycznej szkolenia
Omówienie przypadku nr 2 (przedstawienie pacjenta; dokumentacja medyczna)
Jednostka terapeutyczna
Omówienie jednostki terapeutycznej
Blok VII:
Aspekty postępowania w terapii zaburzeń połykania (teoria i praktyka: learning by doing)
Postępowanie w fazie preoralnej
Postępowanie w fazie oralnej
Blok VIII:
Aspekty postępowania w terapii zaburzeń połykania (teoria i praktyka: learning by doing)
Postępowanie w fazie faryngealnej (gardłowej)
Postępowanie w fazie ezofagealnej (przełykowej)
Blok IX:
Dietetyka
Blok X:
Prawo i bezpieczeństwo
Zdrowie i bezpieczeństwo
Blok XI:
Postępowanie w przypadku pacjenta z kaniulą trachealną (rurką tracheotomijną) (Materialy Hands on)
Na każdym szkoleniu Instytutu, wśród uczestników, losujemy NAGRODĘ niespodziankę.
W koszty szkolenia wliczone są: materiały oraz zaświadczenia o ukończeniu warsztatów (wydane na podstawie § 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 1632)), poczęstunek podczas przerw kawowych.
Formularz zgłoszeniowy: https://bit.ly/2YcKrZm
|