Proaktywne i reaktywne sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci- pozytywne podejście | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczone jest szkolenie? ADRESACI: pedagodzy, nauczyciele specjalni, psycholodzy, logopedzi i inni specjaliści pracujący z dziećmi Prowadzący: mgr Barbara Pietrowska
Jest nauczycielem dyplomowanym, pedagogiem specjalnym wieloprofilowego usprawniania, a także pedagogiem społecznym oraz logopedą. Posiada kwalifikacje w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka. Pracowała jako nauczyciel wspomagający w klasie integracyjnej w szkole podstawowej oraz w gimnazjum a także jako wychowawca świetlicy w szkole specjalnej. Przez 8 lat pracowała w zespole szkół specjalnych jako nauczyciel – wychowawca, logopeda oraz terapeuta AMK. Obecnie pracuje w przedszkolu jako nauczyciel-wychowawca w oddziale specjalnym oraz terapeuta WWR i rewalidant.
Swoją wiedzę oraz doświadczenia zdobyte dzięki codziennej praktyce terapeutycznej prezentuje podczas konferencji, warsztatów a także zajęć prowadzonych dla studentów studiów podyplomowych oraz w ramach artykułów naukowych.
Celem warsztatu jest zaprezentowanie uczestnikom podstaw teoretycznych dotyczących pracy z osobami prezentującymi trudne zachowania. Omówione zostaną różnorodne podejścia oraz co najważniejsze przyczyny i skutki takich zachowań oraz sposoby radzenia sobie z nimi.
PROGRAM WARSZTATU:
Czym jest zachowanie trudne? Jakie są rodzaje trudnych zachowań? Jakie są cele trudnych zachowań? Poszukiwanie dobrych rozwiązań czyli założenia różnych metod pracy z trudnym i zachowaniami/ metoda behawioralna/ niedyrektywność/ permisywność/. Zasady – założenia/Cele stosowanych podejść/. Co wiemy o przyczynach trudnych zachowań, które prezentują dzieci? / omówienie przyczyn i skutków w aspekcie psychomotorycznego rozwoju dziecka/ rodzaje przywiązania, traumy, wyzwania rozwojowe, rozwój sensoryczno-motoryczny, samoregulacja/ trudności w opanowaniu materiału edukacyjnego, postawy rodzicielskie, pozycja socjometryczna w grupie rówieśniczej, sytuacja rodzinna. Jakie możemy przyjąć strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami? /strategie proaktywne i reaktywne / Jak pracować indywidualnie a jak z całą grupą ? Pomoce do pracy terapeutycznej |
|||||||||||||||||||
Miejsce Katowice-Piotrowice | |||||||||||||||||||
Kontakt e-mail: szkolenia@egoselect.pl, tel.: 501 460 069 | |||||||||||||||||||