SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Programowanie bez komputera  
Poniedziałek, 16.03.2020, 10:00 - 14:20
Odsłon : 102  

 

Programowanie bez komputera

Prowadzący:

Michał Lisicki, Małgorzata Skura

Forma:

szkolenie

Termin:

16 marca 2020 r.

Godziny zajęć:

Poniedziałek: 10:00-14:20

 

Miejsce :

Warszawa,  ul. Woronicza 15/100

Cena:

180 zł

Organizator:

Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości

www.cwro.edu.pl

m.glebicka@cwro.edu.pl

tel.: 22 847 95 41

 

 

ADRESACI SZKOLENIA:

Nauczyciele klas I-III oraz wszystkie zainteresowane osoby.

Uwaga! Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości jest wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (RIS) pod numerem ewidencyjnym: 2.14/00260/2017 oznacza to możliwość finansowania szkoleń dla osób bezrobotnych przez Urząd Pracy.

CEL SZKOLENIA:

  • zapoznanie ze specyfiką myślenia matematycznego, szczególnie w zakresie orientowania się w przestrzeni, klasyfikowania, myślenia przyczynowo - skutkowego oraz myślenia przez analogię;
  • zapoznanie z zagadnieniami z programowania „bez komputera“, które można wykorzystać w edukacji matematycznej;
  • prezentacja pomysłu wykorzystania programowania „bez komputera“ do organizowania dzieciom zajęć z edukacji matematycznej.

PRZEWIDYWANE EFEKTY:

  • uczestnik zna i dostrzega typy myślenia potrzebne do poradzenia sobie z zadaniami z programowania;
  • uczestnik potrafi zorganizować uczniom doświadczenia w zakresie rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów
  • uczestnik potrafi skorelować treści z zakresu edukacji matematycznej oraz programowania;
  • uczestnik potrafi przeprowadzić zajęcia z „programowania bez komputera“ w integracji z edukacją matematyczną;
  • uczestnik potrafi przygotować uczniów do programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych

PROGRAM SZKOLENIA:

BLOK 1: Możliwości zastosowania zagadnień z zakresu programowania „bez komputera“ do rozwijania u uczniów ważnych pojęć i umiejętności z matematyki.

  1. Jakie umiejętności z matematyki można rozwijać na zajęciach „programowania bez komputera“? (orientacja w przestrzeni, rytmy, klasyfikacja, myślenie przyczynowo - skutkowe, pojęcia geometryczne, liczenie, rachowanie zadania z treścią).
  2. Jak poradzić sobie z trudnymi sytuacjami edukacyjnymi, które wynikają z łączenia zakresów edukacji matematycznej z programowaniem: czy „do góry“ to zawsze „do góry“, a „do przodu“ to zawsze „do przodu“.
  3. Związek między rozwojem myślenia matematycznego i umiejętności matematycznych a kompetencjami dziecka w zakresie programowania.

BLOK 2: W jaki sposób zagadnienia z programowania integrować z treściami z zakresu edukacji matematycznej?

  1. Rozkładanie złożonych działań na proste elementy składowe.
  2. Algorytmy: rozpoznawanie algorytmów w codziennym życiu; tworzenie prostych algorytmów działań; algorytmy sekwencyjne (bloki działań, bloki ruchów).
  3. Kodowanie: posługiwanie się umownymi kodami.
  4. Programowanie: kodowanie prostych algorytmów.
  5. Debugowanie: szukanie błędów w zaprogramowanych działaniach.
  6. Pętle: łączenie powtarzających się działań w zestawy.
  7. Warunkowanie: wprowadzanie warunków do algorytmu (jeśli A, to …, jeśli B to …).

BLOK 3: Przykłady praktycznego zastosowania zagadnień z programowania „bez komputera“ do rozwijania u uczniów umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi

  1. Przykłady zadań, które rozwijają umiejętność orientowania się w przestrzeni, opisywania oraz kodowania kierunku ruchu.
  2. Przykłady zadań, które rozwijają umiejętność klasyfikowania oraz kodowania sposobu uporządkowania obiektów.
  3. Przykłady zadań, które rozwijają umiejętność posługiwania się liczbami naturalnymi w różnych aspektach.
  4. Przykłady zadań, które rozwijają myślenie przyczynowo - skutkowe, myślenie przez analogię.
  5. Przykłady zadań, które rozwijają umiejętność opisywania kształtów oraz wnioskowania o efektach przekształceń geometrycznych.
 
Miejsce Warszawa
Kontakt m.glebicka@cwro.edu.pl, tel.: 22 847 95 41