Alternatywne i Wspomagające Metody Wspomagania cz.1 | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Dla kogo przeznaczona jest szkolenie? Szkolenie z zakresu AAC przeznaczone jest dla osób pragnących wykorzystywać w swojej pracy metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej: pedagogów, logopedów, terapeutów, nauczycieli i innych osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością powodującą brak lub ograniczenie komunikacji werbalnej: upośledzeniem umysłowym (od głębokiego do lekkiego), niepełnosprawnością ruchową, autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy (afazja, opóźnienie psychoruchowe, uszkodzenia aparatu artykulacyjnego, fonacyjnego lub oddechowego i in.), w stanach po uszkodzeniu mózgu w wyniku wypadku, wylewu, niepełnosprawnością sprzężoną.
Ewa Przebinda - pedagog i logopeda z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji. Absolwentka podyplomowych studiów Alternatywne i wspomagające metody porozumienia się dzieci niepełnosprawnych (Akademia Pedagogiki Specjalnej Warszawie). Ukończyła wiele kursów i szkoleń z zakresu AAC (m.in. kurs Blissa I i II stopnia, kurs Makaton szkolenia dt wykorzystywania technologii komputerowej w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi). Ma za sobą 5-letnią kadencję redaktora Biuletynu Stowarzyszenia Móić bez Słów, od wielu lat prowadzi wykłady konferencyjne a także szkolenia z zakresu komunikacji alternatywnej.
Program: Wykłady trwające ok. 4 godzin, pozwalają odpowiedzieć na pytania: Co to jest AAC i dla kogo jest przeznaczone? Kto może korzystać z AAC? Jak zacząć pracę z różnymi grupami niepełnosprawnych? Czy AAC hamuje mowę? Jakie zestawy symboli i gestów dostępne są w Polsce? Jak dobrać symbole dla konkretnego użytkownika (Piktogramy, symbole PCS, Makaton, symbole Blissa, gesty i in.)? Jak planować terapię z użyciem komunikacji wspomagającej? Jak formułować cele terapii komunikacji?
Warsztaty praktyczne (ok. 9 godzin) obejmują: Wspieranie komunikacji przedintencjonalnej i przedsymbolicznej – czyli co robić, jeśli dziecko nie jest gotowe na użycie symboli. Projektowanie i użycie pomocy komunikacyjnych Wykorzystanie technik AAC do regulacji zachowania dzieci z autyzmem i innymi problemami w zachowaniu. Naukę korzystania z elektronicznych urządzeń do porozumiewania się: GoTalk, step-bystep, Talara. Użycie formularzy do oceny umiejętności komunikacyjnych i planowania terapii. Wdrażanie nauki porozumiewania się w codzienne życie ucznia, podopiecznego, dziecka w placówce i w domu.
|
|||||||||||||||||||
Miejsce Warszawa | |||||||||||||||||||
Kontakt e-mail: centrumelf@gmail.com, tel.: 608 840 849 | |||||||||||||||||||