Temat:
|
Od jedzenia do mówienia – rola funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy
|
Prowadzący:
|
dr n. hum. Marzena Machoś - logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej. Jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji. Wykładowca przedmiotów logopedycznych na kilku polskich uczelniach. |
Forma:
|
szkolenie
|
Czas trwania:
|
8 marca 2020 r.
|
Godziny zajęć:
|
09:00 – 15:30 (8h dydaktycznych) |
Miejsce :
|
Wrocław
|
Cena:
|
530 zł
|
Organizator:
|
Instytut Edukacji Logopedycznej
www.instytutlogopedyczny.pl
biuro@instytutlogopedyczny.pl
tel. 505 255 435
|
Dla kogo przeznaczony jest kurs?
Logopedzi, studenci logopedii
Cel szkolenia:
Nabycie fundamentalnych wiedzy i umiejętności dotyczących roli funkcji pokarmowych dla rozwoju mowy.
Program szkolenia:
Ocena odruchowych reakcji oralnych.
Ssanie pokarmu z butelki – autorska karta obserwacji (M. Machoś, M. Czajkowska).
Ssanie piersi – autorska karta obserwacji (M. Machoś, M. Czajkowska).
Ssanie odżywcze, ssanie nieodżywcze, parafunkcje ssania, smoczek, trening smoczkowy u wcześniaków – przegląd badań anglojęzycznych, „o co chodzi z tym szczytem odruchu ssania?”, „od odruchu do funkcji”.
Suckling a sucking, czyli kilka słów o kompresji i ciśnieniu ujemnym i mechanice ssania.
Rozwój twarzy i narządów żucia.
Rozszerzanie diety (czy wszystkie zdrowe dzieci są gotowe na BLW i łyżeczkę).
Od autostymulacji oralnej do jedzenia.
Oddychanie a połykanie, oddychanie a ssanie i jedzenie – rola normatywnego sposobu oddychania dla rozwoju mowy.
Wędzidełko podjęzykowe – co wiemy o wędzidełku podjęzykowym u niemowląt (Pluta- Wojciechowska i Sambor, Rządzka, Hazelbaker, Amir, Coryllos, Kotlow).
Omówienie autorskich kart obserwacji: M. Machoś, M. Czajkowska, „Sprawdź, czy jest gotowe do jedzenia”:
Karmienie łyżeczką (gotowość dziecka do karmienia łyżeczką: odruchy, motoryka, sensoryka, funkcje bazowe).
Picie z kubka (gotowość dziecka do picia z kubka, odruchy, motoryka, sensoryka, funkcje bazowe),
Pokarmy stałe (gotowość do rozszerzania diety, motoryka, sensoryka, odruchy oralne).
Istota połykania i jego rozwój (nienormatywne połykanie, a następstwa artykulacyjno-zgryzowe).
|