SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Praca z uczniem z zespołem Aspergera i autyzmem wysokofunkcjonującym – studia przypadków  
Sobota, 11.01.2020, 09:00 - 18:00
Odsłon : 148  

 

 

Temat:

    Praca z uczniem z zespołem Aspergera i autyzmem wysokofunkcjonującym – studia przypadków

 

 

Prowadzący:

 dr Urszula Maurer

Forma:

szkolenie

Termin:

11.01.2020

Godziny zajęć:

09.00-18.00 [sobota], 10h dydaktycznych

 

Miejsce:

Kraków

Cena:

350 zł

Organizator:

Gabinet Logopedyczny „Kłębuszek”

www.klebuszek.com.pl

e-mail: gabinet.klebuszek@gmail.com

505-107-257

 

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie?

                Szkolenie dla wychowawców edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczycieli wszystkich przedmiotów, pedagogów specjalnych, logopedów i studentów studiów logopedycznych

 

 dr Urszula Maurer

 

doktor językoznawstwa o specjalności logopedia, wykładowca akademicki, logopeda
z doświadczeniem klinicznym w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju mowy oraz zaburzeniami rozwojowymi, w tym ze spektrum autyzmu. Tworzy i koordynuje Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne oraz szuka sposobów eliminowania zachowań trudnych
i agresywnych poprzez diagnozowanie występujących ograniczeń. Opiekuje się praktykantami studiów logopedycznych, jako lektor języka polskiego jako obcego i drugiego pracuje z dziećmi dorastającymi w rodzinach dwujęzycznych.

 

 

Program:

 

  1. Diagnoza różnicowa zespołu Aspergera i autyzmu w świetle najnowszych światowych ustaleń
  2. Specyfika trudności komunikacyjnych, społecznych i emocjonalnych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu
  3. Główne deficyty i ich konsekwencje w perspektywie edukacyjnej i terapeutycznej.

Analiza koncepcji:

  1. deficytu teorii umysłu,
  2. zaburzeń funkcji wykonawczych

       iii. deficytów centralnej koherencji

  1. Przegląd metod i technik stosowanych względem dzieci z ASD w Polsce i na świecie
  2. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – jak z nim pracować?
  3. Efektywne podejście w pracy z uczniem z zespołem Aspergera – analiza konkretnych

studiów przypadków

  1. aktywna praca z materiałem ćwiczeniowym (praca w grupach)
  2. analiza i wnioskowanie w określonych obszarach

       iii. podsumowanie

  1. Trudności językowe i komunikacyjne dzieci z ASD
  2. pośrednie i bezpośrednie komunikaty, metafory i związki frazeologiczne
  3. analiza i interpretacja wypowiedzi i zachowań uczniów w oparciu o uzyskaną

         wiedzę (praca w grupach)

     iii. rozpoznanie potrzeb i formułowanie komunikatów dostosowanych do sytuacji

         i możliwości danego przypadku

  1. podsumowanie
  2. Pytania własne, ewaluacja

 

 

Metody:

Szkolenie prowadzone jest metodą studium przypadku, co oznacza, że kursanci będą pracować z materiałem ćwiczeniowym zawierającym konkretne informacje na temat poszczególnych dzieci, a także aktywnie i samodzielnie poszukiwać będą rozwiązań. Takie podejście uczy zindywidualizowanego podejścia do dzieci z zespołem Aspergera oraz z HFA, dostarcza wiedzy praktycznej i umożliwia zespolenie wiedzy teoretycznej z praktyczną, a także ułatwia zrozumienie specyfiki zaburzeń jakim jest spektrum autystyczne.

 

 

 Cena obejmuje materiały szkoleniowe oraz poczęstunek w przerwach kawowych.
 Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu.

 Zapisy na stronie www.klebuszek.com.pl w zakładce szkolenia.

 

Miejsce Kraków
Kontakt e-mail: gabinet.klebuszek@gmail.com, tel.: 505-107-257