Kalendarz wydarzeń

Opóźniony rozwój mowy i jego rodzaje Uniwersalne metody stymulacji rozwoju mowy oraz modyfikacji zachowania  
Niedziela, 24.11.2019, 09:00 - 15:00
Odsłon : 43  

Temat:

Opóźniony rozwój mowy i jego rodzaje

Uniwersalne metody stymulacji rozwoju mowy oraz modyfikacji zachowania

Prowadzący:

prof. dr hab. Zbigniew Tarkowski

Forma:

Warsztaty

Termin:

24.11.2019r. [niedziela]

Godziny zajęć:

9.00 do 15.00 (8 godz. dydatktycznych)

Miejsce :

Bydgoszcz, ul. Powstańców Wielkopolskich 24/1A

Cena:

390 zł przy wpłacie do dnia 31.08.2019r.

420 zł przy wpłacie od dnia 01.09.2019r. do dnia 30.09.2019r.

450 zł przy wpłacie od dnia 01.10.2019r.

Organizator:

AFALOG Centrum Szkoleń Neurologopedycznych
tel. 606 694 219

szkolenia@afalog.pl

 

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

Warsztaty przeznaczone są dla logopedów, terapeutów, pedagogów, nauczycieli, rodziców, studentów kierunków pedagogicznych i pokrewnych.

 

Prowadzący:

 

Prof. dr hab. Zbigniew Tarkowski /patolog mowy/, twórca i kierownik Zakładu Patologii
i Rehabilitacji Mowy AM w Lublinie oraz wykładowca Wyższej Szkoły Ekonomii
i Turystyki w Kielcach. Założyciel i prezes Fundacji „Orator”. Twórca i przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Mowy. Członek Komisji Ekspertów do spraw specjalizacji w dziedzinie neurologopedii przy Ministrze Zdrowia. Specjalista w dziedzinie neurologopedii. Rzeczoznawca Ministerstwa Edukacji Narodowej w zakresie nauczania przedsiębiorczości. Autor 110 publikacji z dziedziny patologii mowy, komunikacji słownej, zarządzania organizacjami non - profit i przedsiębiorczości, które dotyczą głównie jąkania, mowy bezładnej oraz komunikacji słownej. Autor pierwszych polskich testów logopedycznych: Testu Sprawności Językowej, Przesiewowego Testu Logopedycznego, Testu Słownika Dziecka oraz Kwestionariusza Niepłynności Mówienia.

 

Program:

I. Założenia i cele szkolenia

 

Zdecydowana większość dzieci z zaburzeniami mowy jest opóźniona w jej rozwoju.  Opóźniony rozwój mowy (ORN ) oznacza istotnie niższą sprawność językową powstała
w okresie kształtowania się mowy dziecka. Jaki taki ORM towarzyszy  afazji dziecięcej, spektrum autyzmu, niepełnoprawności intelektualnej, SLI. Jednostki te, spełniające rolę etykiet diagnostycznych, odgrywają małą rolę  w procesie terapeutycznym. Należy w nim  skupić się na profilu zachowania słownego  sporządzonego na postawie  analizy próbek mowy  oraz wynikach testów językowych. Do tego profilu należy dostosować stymulację rozwoju mowy, której mechanizm jest podobny w normie i patologii. Zacząć należy
od pobudzenia motywacji do mówienia i opanowania podstaw języka. Przedwczesne wprowadzanie komunikacji alternatywnej, skutecznie hamuje rozwój języka, a nawet cofa. Dopiero po opanowaniu struktury zdania wyjściowego/jądrowego możemy ją rozwijać, rozszerzać lub modyfikować, zmierzając do rozwoju konwersacji. Na przeszkodzie temu stoją często zaburzania w zachowaniu dziecka, które należy wyeliminować w pierwszej kolejności.  

 IIProgram szkolenia.

 

  1. Kryteria językowe, rozwojowe i statystyczne w rozpoznawaniu opóźnienia w rozwoju mowy.
  2. Analiza próbek mowy oraz testy rozwoju języka podstawą rozpoznania ORM oraz określenie jego profilu.
  3. Dziecko niemówiące i słabo mówiące.
  4. Odróżnianie afazji dziecięcej, spektrum autyzmu, niepełnosprawności intelektualnej
    i SLI.
  5. Metody motywowania dziecka do mówienia. Podnoszenie gotowości komunikacyjnej. Słabo mówiące dziecko i małomówni rodzice.
  6. "Kąpiel słowna" – uniwersalna metoda stymulacji rozwoju mowy.
  7. Podstawy rozwoju mowy: obszary poznawczo – językowe, słownik minimum, zdania jądrowe , mowa dialogowa. Techniki stymulacji.
  8. Metody wychowania dziecka z ORM oraz terapia jego zachowania.
  9. Ocena efektów wychowania, stymulacji i terapii.

 

III. Cele szkolenia:

 

  • różnicowanie różnych postaci ORM i ich rozpoznanie zgodnie z obwiązującymi klasyfikacjami DSM – 5 oraz ICD – 10;
  • analizowanie próbek mowy i zachowania;
  • korzystanie z testów rozwoju językowego ( PTL , TSJ , TSD , TRJ );
  • opracowanie profilu rozwoju językowego;
  • opracowanie planu stymulacji i terapii dostosowanego do tego profilu;
  • opanowanie metod rozwijania potrzeby mówienia;
  • zastosowanie technik zwiększających kompetencje poznawcze, lingwistyczne
    i komunikacyjne dziecka.
Miejsce Bydgoszcz
Kontakt e-mail: szkolenia@afalog.pl, tel.: 606 694 219
Informacje dodatkowe
Miejsce szkolenia położone jest przy jednej z głównych ulic
Bydgoszczy ok. 1,5 km od ścisłego centrum miasta. W pobliżu budynku zlokalizowany jest przystanek autobusowy. Zaledwie spacer dzieli obiekt od przystanku tramwajowego i dworca PKS. Bezpłatny parking znajduję się przy budynku, a w odległości 50 m na przeciwko Komendy Wojewódzkiej Policji duży bezpłatny parking miejski. Kilkanaście metrów od bazy szkoleniowej usytuowane są obiekty handlowe: E.Leclerc, Biedronka oraz Bar Kaprys, Pizzernia Toscania i cukiernia.

Najbliższa baza noclegowa
• MEGA Hostel i Apartamenty - 200 m
• Hostel Mega 2 - 200 m
• Hotel Chopin Bydgoszcz - 500 m

Atrakcyjne miejsca w okolicy
• Wyspa Młyńska
• Stary Rynek
• Teatr Polski
• Filharmonia Pomorska
• Stadion Polonii
• Park Kochanowskiego
• Leśny Park Kultury i Wypoczynku
• ul. Augusta Cieszkowskiego