SZKOLENIA KOMLOGO
kojr korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Od jedzenia, połykania i oddychania do mówienia. Rola funkcji pokarmowych w rozwoju mowy  
Niedziela, 24.11.2019, 09:30 - 16:15
Odsłon : 130  

 

Temat:

,, Od jedzenia, połykania i oddychania do mówienia. Rola funkcji pokarmowych w rozwoju mowy.”

Prowadzący:

dr Marzena Machoś-Nikodem

Forma:

Szkolenie

Termin:

24.11.2019

Godziny zajęć:

9.30-16.15

Miejsce :

Ul. Traugutta 2, 81-388 Gdynia

Cena:

410 zł

Organizator:

Fundacja Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji ”Między Słowami”

e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl

tel.: 535 936 019

 

 

 Zapisy;    https://szkolenia.miedzy-slowami.org.pl/produkt/od-jedzenia-polykania-i-oddychania-do-mowienia-rola-funkcji-pokarmowych-w-rozwoju-mowy-prowadzaca-dr-marzena-nikodem-machos/  

Dr Marzena Machoś-Nikodem

Jest logopedą, specjalistą wczesnej logopedii klinicznej, filologiem i oligofrenopedagogiem. Od kilkunastu lat zajmuje się terapią małych dzieci. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną noworodków i niemowląt. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów z zakresu terapii mowy, poradników dla rodziców i logopedów oraz kart diagnozy (diagnoza neurologopedyczna niemowląt, ocena bazowych umiejętności komunikacyjnych, ocena gotowości do jedzenia – obserwacja gotowości motorycznej, sensorycznej i odruchowej, karty oceny ssania piersi i ssania butelki).

Dla kogo przeznaczona jest konferencja?

  1. logopedzi, neurologopedzi, osoby zainteresowane szkoleniem

    Program:
    Omówienie autorskich kart obserwacji: M. Machoś, M. Czajkowska, „Sprawdź, czy jest gotowe do jedzenia”
  2. Czynności z udziałem kostnych i mięśniowych struktur związanych z kompleksem ustno-twarzowym, rola funkcji prymarnych dla rozwoju mowy (Pluta-Wojciechowska)
  3. Ocena odruchowych reakcji oralnych
  4. Co z pozycją spoczynkową języka u niemowląt? Od kiedy transformacja połykania? (dyskusjaJ, przegląd zdjęć i filmów)
  5. Rozwój twarzy i narządów żucia (od noworodka do przedszkolaka)
  6. Rozszerzanie diety (czy wszystkie dzieci są gotowe na BLW)
  7. Od autostymulacji oralnej do jedzenia
  8. Preodgryzanie, pregryzienie, odgryzanie, gryzienie i żucie
  9. Oddychanie a połykanie, oddychanie a jedzenie – rola normatywnego sposobu oddychania dla rozwoju mowy
  10. Ssanie odżywcze, ssanie nieodżywcze, parafunkcje ssania, smoczek, trening smoczkowy u wcześniaków – przegląd badań anglojęzycznych
  11. Suckling a sucking, czyli kilka słów o kompresji i ciśnieniu ujemnym i mechanice ssania
  12. Wędzidełko podjęzykowe – ocena wędzidełka u niemowląt (Pluta-Wojciechowska, Hazelbaker, Amir, Coryllos, Kotlow) i u starszego dziecka (Ostapiuk)
  13. Istota połykania i jego rozwój (nienormatywne połykanie, a następstwa artykulacyjno-zgryzowe)
  14. Karmienie łyżeczką (gotowość dziecka do karmienia łyżeczką: odruchy, motoryka, sensoryka, funkcje bazowe)
  15. Picie z kubka (gotowość dziecka do picia z kubka, odruchy, motoryka, sensoryka, funkcje bazowe
  16. Pokarmy stałe (gotowość do rozszerzania diety, motoryka, sensoryka, odruchy oralnekacja Amir, klasyfikacja Coryllos)
Miejsce Gdynia
Kontakt e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl tel.: 535 936 019