Niemowlak u logopedy – diagnoza, profilaktyka i wczesna stymulacja | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dr Marzena Machoś-Nikodem Jest logopedą, specjalistą wczesnej logopedii klinicznej, filologiem i oligofrenopedagogiem. Od kilkunastu lat zajmuje się terapią małych dzieci. Zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną noworodków i niemowląt. Jest autorką kilkudziesięciu artykułów z zakresu terapii mowy, poradników dla rodziców i logopedów oraz kart diagnozy (diagnoza neurologopedyczna niemowląt, ocena bazowych umiejętności komunikacyjnych, ocena gotowości do jedzenia – obserwacja gotowości motorycznej, sensorycznej i odruchowej, karty oceny ssania piersi i ssania butelki). Dla kogo przeznaczona jest konferencja? logopedzi, neurologopedzi, osoby zainteresowane szkoleniem -Omówienie autorskich kart diagnozy neurologopedycznej niemowląt (Wydawnictwo Ergo-Sum); -Odruchowe reakcje oralne (literatura i praktyka); -Od niemowlęcego bezzębia do zębów mlecznych (rozwój twarzoczaszki); -Fonacja pozytywna w pierwszym roku życia; -Rozwój bazowych umiejętności komunikacyjnych w pierwszych 12 miesiącach
-Intuicyjny program rodzicielski, -Dialog – sposoby interakcji, -Schemat dziecięcości, -Paradygmat kamiennej twarzy, -Język ciała niemowląt, -Mowa rodziców kierowana do dziecka – ujęcie lingwistyczne
-Ludzkie niemowlę noszeniakiem; -Sen (szumisie, tuliki, teoria dr. Karpa) -High need baby ( w ujęciu W. M. Sears)
-Logopedyczny kalendarz logopedyczny -Smoczek– przegląd literatury -NNS non nutritive sucking – tłumaczenia artykułów anglojęzycznych; -Mechanizm ssania (kiedy kompresja? kiedy zassanie?, karmienie piersią, karmienie butelką), -Ocena wędzidełka u noworodków i niemowląt (procedura proponowana przez D. Plutę-Wojciechowską, skala Hazelbaker, modyfikacja Amir, klasyfikacja Coryllos) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miejsce Gdynia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontakt e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl tel.: 535 936 019 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||