Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego (o typie afazji), alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo |
|
|
|
Od Sobota, 23.11.2019 - 09:00
Do Niedziela, 24.11.2019 - 14:00
|
|
Odsłon : 292 |
|
|
Temat:
|
,, Niedokształcenie mowy pochodzenia korowego. Afazja dziecięca, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego (o typie afazji), alalia. Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy uwarunkowanymi korowo.”
|
Prowadzący:
|
dr Marlena Kurowska
|
Forma:
|
Szkolenie
|
Termin:
|
23-24.11.2019
|
Godziny zajęć:
|
9.00-18.00 [sobota]
09.00-14.00 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Ul. Traugutta 2, 81-388 Gdynia
|
Cena:
|
400 zł
|
Organizator:
|
Fundacja Wsparcia Osób z Zaburzeniami Komunikacji ”Między Słowami”
e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl
tel.: 535 936 019
|
|
dr Marlena Kurowska
Pedagog specjalny (surdopedagog), logopeda, terapeuta SI, doktor nauk humanistycznych, absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. W Poradni TOP w Warszawie prowadzi konsultacje diagnostyczne, zajęcia stymulujące rozwój mowy i języka u dzieci z dysfunkcjami mózgowymi (przede wszystkim tzw. alalią, afazją rozwojową – niedokształceniem mowy pochodzenia korowego) i ORM.
Dla kogo przeznaczona jest konferencja?
logopedzi, neurologopedzi, neuropsycholodzy z doświadczeniem w pracy z osobami z afazją
Program:
1. Wyjaśnienie terminologii (afazja – dziecięca, wrodzona, pierwotna; dysfazja; niedokształcenie mowy o typie afazji, niedokształcenie mowy pochodzenia korowego, alalia; SLI, opóźnienie rozwoju mowy, proste opóźnienie rozwoju mowy).
- Przedstawienie patomechanizmu zaburzenia (wieloczynnikowość, okres wczesnego dzieciństwa).
- Proces diagnozowania dzieci z dysfunkcjami mózgowymi – Badania eksperymentalne: Całościowe badanie logopedyczne opracowane przez D.Emilutę-Rozya; AFA-Skala opracowana przez A.Paluch, E.Drewniak, L.Mikosza.
- Prezentacja filmów DVD z zarejestrowanym badaniem logopedycznym dzieci – omówienie wykorzystanych w badaniu prób, sposobów badania, charakterystycznych zachowań (językowych i pozajęzykowych) dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji (pochodzenia korowego).
- Zestawienie charakterystycznych objawów pozajęzykowych i językowych.
- Organizacja procesu usprawniania – zasady doboru materiału językowego, prezentacja ćwiczeń i metod pracy terapeutycznej. Przedstawienie filmów DVD – przykłady ćwiczeń
|
Miejsce Gdynia |
Kontakt e-mail: szkolenia@miedzy-slowami@org.pl tel.: 535 936 019 |
|