SZKOLENIA KOMLOGO
korp korp - programy terapii kold kold - programy terapii kold koze kojd kosf kogs metoda strukturalna Nauka czytania - od sylaby do zdania Mówić z sensem
DIAGNOZA KOMLOGO

Kalendarz wydarzeń

Teoria inteligencji wielorakich w nauczaniu ortografii – szkolenie prowadzone w oparciu o autorską pomoc dydaktyczną „7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii” wyd. Harmonia  
Niedziela, 10.11.2019, 10:00 - 17:00
Odsłon : 111  

Temat:

Teoria inteligencji wielorakich w nauczaniu ortografii – szkolenie prowadzone w oparciu o autorską pomoc dydaktyczną „7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii” wyd. Harmonia 2009

 

 

Prowadzący:

mgr Danuta Gmosińska, mgr Violeta Woźniak

 

Forma:

Szkolenie/Warsztat 

 

Termin:

10 listopada 2019

 

Godziny zajęć:

10.00 – 16.00

 

Miejsce:

Kraków, ul. Szlak 8A (centrum miasta) w Instytucie Kształcenia Iberoamerykańskiego EL ABANICO

 

Cena:                      

370 zł (uczestnik otrzymuje bezpłatnie pakiet pomocy terapeutycznych – 7 walizek)

 

Organizator:

 

 

 

Rejestracja:

 

Centrum Rozwoju Zdolności i Terapii Mowy „Podwójnie wyjątkowi", e-mail:podwojnie.wyjatkowi.szkolenia@gmail.com

tel.: 606609276

 

https://forms.gle/x374w8zPWyeCgT9J8

 

 

Dla kogo przeznaczony jest warsztat?

Szkolenie adresowane do nauczycieli języka polskiego, edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli terapii pedagogicznej w szkołach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych zainteresowanych tą tematyką.

Prowadzący:

mgr Danuta Gmosińska – pedagog, terapeuta pedagogiczny w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Łodzi, posiada certyfikat z terapii metodą Instrumental Enrichment, współpracuje z Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Jest autorką publikacji m.in. „Czytam, rozumiem, wiem– teksty i ćwiczenia dla uczniów z trudnościami w czytaniu”  Wyd. RES POLONA Łódź 2002, współautorką pomocy dydaktycznych:  „Literowe Komnaty czyli magiczne sposoby na naukę czytania i pisania” /współautorstwo z V. Woźniak / część I Łódź 2007 oraz część 2 Łódź 2009 oraz „7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii” – książka i pakiet pomocy dydaktycznych /współautorstwo z V. Woźniak /Wyd. Harmonia Gdańsk 2009 .

Od 1998 – do chwili obecnej aktywnie  działała  w Polskim Towarzystwie

Jest autorką i realizatorem kursów dla nauczycieli i terapeutów pedagogicznych. Promuje wśród nauczycieli i terapeutów teorię Inteligencji wielorakich H. Gardnera.

mgr Violeta Woźniak - pedagog, terapeuta. Ukończyła również studia podyplomowe pomocy psychologicznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studia podyplomowe: Dysleksja – diagnoza i terapia w różnych okresach życia w Opolu. Jest dyplomowanym terapeutą metody dobrego startu i certyfikowanym terapeutą integracji sensorycznej. Współpracuje m.in. z Wojewódzkim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. Zdobyła  doświadczenie w prowadzeniu zajęć i szkoleń dla nauczycieli oraz uczestników kursów kwalifikacyjnych i studiów podyplomowych. Jest oraz współautorką książek "Literowe komnaty czyli magiczne sposoby na naukę czytania i pisania" część I i II/Wyd. RES POLONA/ i pakietu pomocy dydaktycznych „7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii” –/Wyd. Harmonia/ oraz autorką recenzji książki „Dysleksja rozwojowa - rozpoznanie problemu i praca z uczniem dysfunkcyjnym” pod red. E. Jędrzejowskiej. Specjalizuje się w profilaktyce i terapii zaburzeń grafomotorycznych.

 

Tematyka:

 

Celem szkolenia jest poznanie różnorodnych form uatrakcyjniających nauczanie ortografii, podniesienie skuteczności nauczania uczniów poprawnej pisowni w kontekście teorii H. Gardnera. Amerykański neuropsycholog wyróżnia kilka rodzajów inteligencji.

Na warsztacie skupimy się na inteligencji słownej, logiczno-matematycznej, wizualno-przestrzennej, muzycznej, fizyczno-kinestetycznej, interpersonalnej i intrapersonalnej. Każdy człowiek posiada wszystkie rodzaje inteligencji, rozwinięte w różnym stopniu. Tworzą one niepowtarzalny profil. Profile te są dynamiczne i zmieniają się w trakcie rozwoju człowieka.

Wszystkie inteligencje współpracują ze sobą w różnych konfiguracjach. Można rozwijać poprzez różnorodne ćwiczenia. Z koncepcji Gardnera płyną dwie implikacje: indywidualizacja i pluralizacja nauczania.

Pierwszy kierunek polega na odkrywaniu potencjału jednostki i rozwijaniu poszczególnych rodzajów inteligencji przez różnorodne formy aktywności, drugi zmierza do przekazywania określonych treści poprzez aktywizację wielu rodzajów inteligencji. Podczas warsztatu uczestnicy poznają podstawy teorii H. Gardnera oraz sposoby określania indywidualnego profilu zdolności. Jednak zasadnicza część będzie dotyczyć kierunku, który określany jest jako pluralizacja nauczania. Chociaż bezpośrednio związanym i najbardziej eksploatowanym rodzajem inteligencji w nauczaniu ortografii jest inteligencja słowna, to w proponowanej metodzie aktywizujemy również pozostałe rodzaje inteligencji.

Uczestnicy poznają różnorodne ćwiczenia, dzięki którym praca nad podnoszeniem kompetencji ortograficznych staje się przyjemna, skuteczna i kreatywna. Potrafią również zaplanować swoje oddziaływania w zakresie doskonalenia u uczniów kompetencji ortograficznych w ten sposób, aby angażować wymienione wcześniej rodzaje inteligencji.

Prezentowane ćwiczenia można wykorzystać w pracy z małą grupą w stosunku do uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się lub z całym zespołem klasowym. Na szkoleniu wykorzystane będą pomoce z pakietu „7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii”.

Każdy uczestnik otrzyma ten pakiet ten składający się z książki i dwóch teczek z pomocami dydaktycznymi w ramach udziału w szkoleniu.

 

            Z recenzji nauczycielki języka polskiego Marleny Kaźmierczak dotyczącej pakietu „7 walizek. Inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii”:

 „Z całą pewnością jest to bardzo pomysłowa, odkrywcza i niebanalna pomoc w nauce ortografii. Z punktu widzenia nauczyciela książka inspiruje do pracy, a przede wszystkim stanowi wspaniałą, gotową pomoc do wykorzystania na lekcjach. Uczniowie chętnie korzystają z zaproponowanych ćwiczeń, a dzięki temu zajęcia mogą stać się barwniejsze i bardziej efektywne.”

Miejsce Kraków
Kontakt e-mail:podwojnie.wyjatkowi.szkolenia@gmail.com, tel.: 606 609 276