Temat:
|
Kompleksowa diagnostyka i terapia dysfagii u dorosłych i dzieci
|
Prowadzący:
|
Anna Maria Pękacka
|
Forma:
|
Szkolenie
|
Termin:
|
08. – 10.11.2019
|
Godziny zajęć:
|
16.00-20.00 [piątek]
8.00-18.00 [sobota]
8.00-13.00 [niedziela]
|
Miejsce :
|
Katowice, ul. Bażantów, osiedle Bażantów
|
Cena:
|
1200zł
|
Organizator:
|
Fundacja In Corpore
adres: www.fundacjaincorpore.pl,
e-mail: kursy@fundacjaincorpore.pl,
telefon 882024648
|
|
|
Instruktor:
Anna Maria Pękacka ukończyła studia z zakresu lingwistyki klinicznej (Master of Science) na Uniwersytecie w Bielefeld (Niemcy). Do 2012 roku pracowała w LWL-Klinikum Gütersloh na oddziałach neurologicznym i udarowym, od 2012 roku pracuje w Szwajcarii. Pracowała m.in. w klinice neurorehabilitacyjnej cereneo AG, Rehaklinik Bellikon (SUVA) i Spitalzentrum Oberwallis. Obecnie kierownik Działu Logopedii oraz senior speech and dysphagia therapist w Zürcher RehaZentren Wald. Aktywna jako professional expert w zespole ds. dysfagii działającym przy Nestle Health Science. Stale podwyższa swoje kwalifikacje i zdobywa nowe umiejętności. Absolwentka licznych kursów i szkoleń: Workshop on instrumental assessments for oropharyngeal dysphagia: decision making for management and rehabilitation (Mediolan 2016), Endoscopy- Hands on Workshop (Terrenzana, 2014), Trachealcannulamanagement, Basics and Application of principles of neuroplasticity in Neurorehabilitation, transcranial direct current stimulation (Singen, 2014), Optimal positioning, LIN® and Bobath® concepts, (Zurych, 2014), Dysphagia therapy – infants and children with tracheal cannulas (Zurych, 2012). Jest członkiem Schweizerische Gesellschaft für Dysphagie, European Society for Swallowing Disorders, Deutsch-schweizerischer Logopäden- und Logopädinnen Verband i in.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
- logopedów i neurologopedów,
- fizjoterapeutów,
- terapeutów zajęciowych,
- lekarzy
z minimum 1,5 roku doświadczenia zawodowego
Informacje dodatkowe
minimalna liczba uczestników szkolenia 18 osób
Ramowy Program Szkolenia
Blok I (teoria i hands on):
- Neuroanatomia i anatomia traktu facjo-oralnego;
- Fizjologia i patologia połykania;
- Fizjologia i patologia oddychania (teoria)
Blok II:
Blok IIa:
- Warianty norm połykania
- Wiek a połykanie definicje – etiologie – prewalencja – skutki
Blok IIb:
- Podmiotowe i przedmiotowe metody diagnostyczne
- Diagnostyka podmiotowa (teoria i praktyka)
- Endoskopia
- Wideofluoroskopia
- Mamometria
- Auskulkatacja cewikalna (teoria i praktyka)
Blok III:
- Wytyczanie celów terapii na podstawie przeprowadzonej diagnostyki – blok praktyczny
Blok IV:
- Terapeutyczna higiena jamy ustnej (teoria i praktyka, ćwiczenia w parach)
Blok V:
- Pozycjonowanie pacjenta
Blok VI Demonstracje:
- Przedstawienie warunków uczestnictwa w części praktycznej szkolenia
- Omówienie przypadku nr 1 (przedstawienie pacjenta; dokumentacja medyczna)
Jednostka terapeutyczna
- Omówienie jednostki terapeutycznej
- Przedstawienie warunków uczestnictwa w części praktycznej szkolenia
- Omówienie przypadku nr 2 (przedstawienie pacjenta; dokumentacja medyczna)
- Jednostka terapeutyczna
- Omówienie jednostki terapeutycznej
Blok VII:
- Aspekty postępowania w terapii zaburzeń połykania (teoria i praktyka: learning by doing)
- Postępowanie w fazie preoralnej
- Postępowanie w fazie oralnej
Blok VIII:
- Aspekty postępowania w terapii zaburzeń połykania (teoria i praktyka: learning by doing)
- Postępowanie w fazie faryngealnej (gardłowej)
- Postępowanie w fazie ezofagealnej (przełykowej)
Blok IX:
- Dietetyka
Blok X:
- Prawo i bezpieczeństwo
- Zdrowie i bezpieczeństwo
Blok XI:
- Postępowanie w przypadku pacjenta z kaniulą trachealną (rurką tracheotomijną) (Materialy Hands on)
|